• Посилання скопійовано

Алгоритм реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування: «7 хвилин» з Вікторією Величко

Після того, як 22 березня набрала чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. №117, ми маємо новий алгоритм реєстрації податкових накладних.

Алгоритм реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування: «7 хвилин» з Вікторією Величко

Після того, як 22 березня набрала чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. №117, ми з вами маємо алгоритм реєстрації податкових накладних.

До того як податкова накладна буде проходити три етапи цього алгоритму вона буде аналізуватися за відсікаючими ознаками. Ці відсікаючи ознаки ми з Вами розглядали у попередніх відео. А далі, після того, як податкова накладна переходить поміж відсікаючими ознаками (а відсікаючі ознаки надають можливість автоматичної реєстрації податкової накладної), вона входить до системи моніторингу.

В системі моніторингу податкова накладна буде оцінюватися на трьох етапах за наступними показниками:

  • на першому етапі — критерії ризикованості платника податку;
  • на другому — позитивна історія;
  • і на третьому — критерій ризикованості здійснення операцій.

На першому етапі, якщо буде визнано, що платник податку має критерії ризикованості, то податкова накладна буде зупинена. Якщо  жплатник податку не є ризиковим вона йде до подальшого аналізу.

Далі оцінюється позитивна історія (це другий етап). Якщо підприємство має позитивну історію, то податкова накладна автоматично реєструється. Якщо ж платник податку не має позитивної історії, вона переходить до третього етапу.

На третьому етапі податкова накладна оцінюється за критеріями ризикованості операцій і тільки після цього, за наявності відсутності цих критеріїв, вона може бути зареєстрована.
 

 

Тобто ми з Вами бачимо, що реєстрація, у відповідності до критеріїв буде відбуватись не на кожному етапі:

  • На першому етапі, у разі відповідності критеріям, немає зупинення і автоматичної реєстрації;
  • На другому етапі позитивна історія дає можливість реєстрації податкової накладної (і, у разі негативної історії, не дає можливості зупинення);
  • На третьому етапі, за оцінкою ризикованості здійснення операцій, вона або реєструється або зупиняється.

І після цього буде відбуватись ваша діяльність як бухгалтера, щодо відстоювання цих податкових накладних.

Але спочатку дуже багато бухгалтерів задаються питанням: «А які ж у нас з вами критерії ризикованості здійснення операції?». У документах, що надала ДФС України, податківці визначили, що є всього чотири основні критерії ризикованості здійснення операцій. Декілька з них дуже подібні до попередніх критеріїв.

 

  1. ПН/РК тепер проходять три етапи в системі моніторингу до реєстрації;
  2. Для визнання господарської операції ризиковою і зупинки ПН/РК ДФСУ розробила 4 критерії;
  3. ПН/РК зупиняються, якщо відповідають одному критерію ризикової операції на третьому етапі моніторингу.

 

Отже, перший критерій. Він складається з трьох основних компонентів і для того щоб податкова накладна була зупинена, вона повинна відповідати всім трьом частинам одразу. Перший критерій дуже подібний тому, що був до цього.

Перша його частина – це відсутність цього коду в таблиці платника податку. Тобто ви реєструєте податкову накладну, в третій графі у Вас є код, ви не подавали таблицю платника податку і тому в захищаючій таблиці його немає. 

Друга частина цього критерію –  це наявність у залишках більше 75% «ризикових» товарів. Що це за «ризикові» товари? Якщо раніше ми з вами говорили лише про товари, то зараз податківці говорять: «товари та послуги» (і це не Наказ №461, який діяв до цього, а перелік, який наведено у тому ж документі, що й критерії ризикованості здійснення операції). До цього переліку увійшли і деякі основні послуги: наприклад перевезення, оренда. Це послуги, які є ризиковими і наявність їх більше ніж 75% у залишку дає можливості виконання другої частини цього критерію. 

І третя частина, головна: обсяг постачання товарів чи послуг у податковій накладній, яку ви надаєте до реєстрацій, перевищує різницю «1.5 обсягу реалізації мінус обсяг придбання товару за цим кодом». Раніше ми з вами вже бачили формулу «обсяг постачання мінус обсяг придбання помножений на півтора»; зараз ми спочатку бачимо помноження обсягу постачання на півтора і лише потім мінусується обсяг придбання цього товару. Тобто це вже збільшення цього розрахункового компоненту.

 

Що ми бачимо далі? Якщо виконуються всі три елементи, то це операція ризикована і вона може бути зупинена. Але що робити з такими компонентами, це ж основна ознака щодо зупинення податкових накладних? (У результатах попереднього року це називалось «Невідповідність обсягів постачання, та обсягів придбання»). Рекомендацій тут може бути лише декілька: 

  • Рекомендація №1. Якщо ваш товар у податковій накладній виявляє вашу постійну діяльність, подайте таблицю платника податку. Якщо вона буде прийнята, податкові накладні з цим кодом більше не будуть зупинятися.
  • Рекомендація №2. Розбивайте свої поставки, податкові накладні, попередні оплати так щоб податкова накладна не відповідала критерію за розрахунковою формулою.

 

Наступний, другий критерій дуже простий: відсутність анулювань або призупинення ліцензій виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами та продукцією.

Тут йде мова лише про ліцензування підакцизних товарів за статтею 215 Податкового Кодексу. Тобто якщо ви реалізуєте продукцію, що підпадає під ліцензування і цієї ліцензії не маєте, ваші податкові накладні будуть зупинені.

 

Третій критерій дуже цікавий і теж простий: відсутність на дату складання податкової накладної або розрахунку коригування актуального запису у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, щодо суб’єкту господарювання який реєструє податкову накладну. Тобто ви реалізуєте підакцизний товар і в цьому критерії конкретний підакцизний товар – це пальне із кодом згідно статті 215 Податкового Кодексу. Тобто якщо ви вирішили реалізувати пальне, то ви повинні бути зареєстровані як платник акцизного податку. Якщо цього не сталося – пробачте; це критерії для зупинки податкової накладної.

 

Четвертий критерій теж дуже простий, але дуже проблемний, оскільки це типова операція нашої діяльності. Розрахунок коригування, складений постачальником на платника-отримувача (і це в обов’язковому разі платник ПДВ); складення корегування, яке передбачає зміну номенклатури і чітко вказано: для товарів згідно УКТЗЕД – перші чотири цифри, а для послуг – перші дві. Але за умови відсутності такого товару в таблиці платника податку, що прийнята податковою службою! 

Тобто якщо у Вас таблиці немає і ви цей товар не відзначили, а потім ви робите коригування, по чотирьох позиціях для товарів або двох для послуг, то ця податкова накладна буде зупинена.

 

Рекомендації дуже прості: якщо ви отримали авансову сплату і за цим авансом складаєте податкову накладну, то спочатку проаналізуйте, що буде першим відвантажуватися, і тоді в податковій накладній на попередню оплату ставте ті коди товарів, які будуть першими відвантажуватися.

 

Якщо ж ми за вами говоримо про послуги, то треба чітко визначати, яка послуга буде іти на реалізацію. І ми з вами повинні розуміти, що тепер треба більш ґрунтовно до цього відноситись і більш обґрунтовано складати податкові накладні.

Але існують ще ситуації коли ви відвантажили один товар, а потім будете коригувати на зовсім інший товар. Тобто у вас буде повернення одного товару і, наприклад, відвантаження іншого товару. Коригування при цьому ви будете робити за однією податковою накладною. А так як ви будете змінювати товарну групу, то таке податкове коригування буде зупинятися. Тому у цьому випадку треба буде змінити, тобто відкоригувати, повернення, а потім скласти окрему податкову накладну вже на подальше відвантаження.

***

Тому, якщо ми з вами оцінюємо ці чотири основні критерії для оцінки ризикованості здійснення господарської операції, то розуміємо, що кожен критерій окремий. Тобто є окремі критерії і якщо хоч один з них виконується, то вважається, що податкова накладна складена на ризикову операцію і ця податкова накладна або розрахунок коригування будуть зупинені. Тому аналізуйте і оцінюйте свою діяльність.

Бажаю вам мати лише позитивні операції з точки зору ДФС України. 

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»