Минулий тиждень розпочався з гарної новини. Президент нарешті підписав Закон України від 13.07.2017 р. №2143-VIII «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (щодо не застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп'ютерних мереж платників податків)» (відомий як закон про скасування штрафів через кібератаку). Його було опубліковано у «Голосі України» вже наступного дня, 25 липня 2017 р., а ще через день закон набрав чинності.
Гарна новина №2: роботу «СОТА» відновлено! У минулу середу розробники веб-сервісу «СОТА» повідомили, що роботу сервісу відновлено. Тож звертаємо увагу усіх передплатників пакету «Профі»: відтепер ви знову можете безкоштовно користуватись цим сервісом у рамках своєї передплати. Для цього перейдіть або у свій особистий кабінет на сайті «Дебет-Кредит» (розділ Моя звітність з «СОТА») та натисніть кнопку «Здати звіт», або одразу на сайт «СОТА».
Про всяк випадок – контакти служби підтримки сервісу:
телефон (044) 206-72-10
е-mail: online@me-doc.com.ua
Гарна новина №3: ДФС скасує штрафи, нараховані в липні через кібератаку. Тим, кому податківці вже встигли нарахувати штрафи за несвоєчасно сплачені податки зі строком сплати до 30.06.2017 р., ці штрафи будуть скасовані (за умови їх сплати до 30 липня). Про це податківці пишуть у новому листі. Щоправда, про штрафи за несвоєчасно зареєстровані червневі податкові накладні (які податківці вже встигли застосувати у липні) поки що ані слова. Гадаємо, що і їх ДФСУ буде скасовувати.
Гарна новина №4: податківці тепер щодня будуть консультувати по роботі СМКОР. З 31 липня 2017 року Головне управління ДФС у м. Києві запроваджує надання роз’яснень щодо роботи системи блокування реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Фахівці ГУ ДФС у м. Києві будуть надавати інформаційну допомогу платникам щоденно, з 17:00 до 18:00 години, в Центрі обслуговування платників (м. Київ, вул Шолуденка 33/19). Сподіваємось, за 60 хвилин консультанти хоч щось будуть встигати, а на прийом не треба буде записуватись о 6-й ранку.
***
А тепер – вже традиційно – більше новин про систему блокування реєстрації податкових накладних та РК.
Вона працює! В.о. голови ДФС Мирослав Продан розказав про результати роботи системи моніторингу оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних станом на 25.07.2017 року. Статистика наразі така:
• зареєстровано 13 680 949 податкових накладних та розрахунків коригування (понад 99% від поданих);
• зупинено реєстрацію 132 107 (що становить 0,97% від поданих);
• прийнято до розгляду понад 27,5 тис документів;
• винесено рішення по 8 тис. документах;
• ...з яких відмовлено у реєстрації майже 3,9 тис.
Більше новин про блокування реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування ви знайдете тут.
Один із критеріїв блокування реєстрації ПН та РК планують змінити. Якщо зараз за пп. 1 п. 6 Наказу №567 різниця визнається між обсягом постачання та обсягом придбання, то у разі затвердження проекту наказу ДФС ці складові будуть поміняно місяцями. Також цим же проектом вноситься зміна у абз. 1 п. 2 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Зараз ним встановлено, що платник податків письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, може подати до ДФС в електронному вигляді. Відповідно до змін подати ці документи можна буде виключно в електронному вигляді.
Податківці видали чергові рекомендації щодо зазначення кодів послуг. Зовсім коротко: «при заповненні Таблиці (для розблокування податкових накладних та розрахунків коригування – ред.) просимо звертати увагу на те, що код послуги заповнюється відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг (ДК 016-2010) та має містити від 5 до 14 символів». Більше (а також коментар від редакції) читайте тут.
І останнє на цю тему. Податківці Вінницької області розповіли про порядок складання ПН у разі виконання робіт з використанням власних матеріалів. Якщо договір передбачає виконання робіт і вартість матеріалів включено у вартість робіт, то перелічувати номенклатуру матеріалів, що використовуються, та коди УКТ ЗЕД на них не потрібно. Досить визначити код виконуваної роботи. Якщо ж за договором відбувається постачання матеріалів чи вартість матеріалів не включена у вартість робіт, а виділяється окремо, то потрібно вказувати номенклатуру використовуваних матеріалів із зазначенням їх коду УКТ ЗЕД.
***
Новини законотворчості. По-перше, депутати хочуть посилити відповідальність роботодавців за порушення строків виплати зарплати, – на сайті ВРУ з'явився відповідний законопроект. Пропонують, наприклад, виплачувати працівникам пеню 0.2% за кожний день затримки заборгованості, заборонити сплату ЄСВ без одночасного представлення платіжок на виплату заплати, а також надати працівникам право не виконувати роботу у разі затримки зарплати більше ніж на 15 днів.
По-друге, роботодавців можуть зобов'язати виплачувати індексацію та низку доплат понад розмір мінімальної зарплати, а мінімальний посадовий оклад (тарифну ставку) встановлювати у розмірі, що перевищує прожитковий мінімум для працездатних осіб (про цей законопроект читайте тут).
По-третє, з 2019 року пропонується запровадити об’єднану звітність з ПДФО та ЄСВ, – про це йдеться у законопроекті від Мінфіну.
Нові консультації міністерств і відомств (і не тільки). Мінсоцполітики нагадало, як часто та в які строки потрібно виплачувати зарплату (заробiтна плата за першу половину мiсяця має виплачуватися в перiод не пiзнiше нiж з 16 до 22 числа, а за другу половину – з першого до сьомого числа); у Держпраці розповіли про те, який розмір витрат на охорону праці відповідно до діючого законодавства потрібно встановлювати кожному із роботодавців (не менше 0,5% від фонду оплати праці за попередній рік); фахівці редакції «Дебет-Кредит» розказали про те, як виправляти помилки в бухобліку та у декларації з податку на прибуток, а також як відобразити у Звіті з ЄСВ факт укладання цивільно-правового договору та нарахування винагороди за ним; а податківці видали чергове роз'яснення про те, як платникам податків документально підтвердити факт кібератаки на їх комп’ютери (вже на підставі діючого Закону №2143).
Ще три консультації від ДФС – і всі про звітність. По-перше, у ДФС нагадують: подати декларацію з податку на прибуток за І півріччя 2017 р. необхідно не пізніше 09 серпня, а сплатити податок на прибуток за І півріччя – не пізніше 18 серпня. (Увага: декларацію подаємо вже за новою формою!)
По-друге, маємо детальний алгоритм заповнення нової форми Звіту неприбуткових організацій. Вперше подавати Звіт за оновленою формою потрібно вже за липень 2017 року.
По-третє, податківці у своєму листі надали детальне роз’яснення з приводу оподаткування та відображення у звітності суми донарахованої індексації за минулі періоди.
І наостанок – про статистику. За даними Держстату номінальна зарплата в країні за 12 місяців місяців (відносно червня 2016 р.) виросла на цілих 37,9%; реальна – на 18,9%. Найбільші зарплати у Києві (середня – понад 11 тисяч грн), найменші – у Кіровоградській області (5938 грн). З цього приводу згадується анекдот, у якому голова колгоспу їсть мясо, а селяни – капусту. В середньому ж за статистикою увесь колгосп їсть голубці.
До зустрічі вже у серпні!
Ваш «Дебет-Кредит»
Сподобалась стаття?
Зареєструйтесь на сайті і раз на тиждень, зранку у понеділок, отримуйте на свою поштову скриньку листа від редакції із темою «Головне за тиждень».
Стисло і зрозуміло ми пишемо про найголовніше з того, що сталося минулого тижня і чого Вам очікувати у найближчі п`ять робочих днів. А, отже, Ви ніколи не пропустите усе дійсно найважливіше!
Зареєструватись і отримувати листи від редакції!