Пенсійна реформа набрала чинності! У неділю, 8 жовтня, президент підписав Закон від 03.10.2017 р. №2148-VIII щодо пенсійної реформи. Документ набрав чинності 11 жовтня, на наступний день після його офіційного опублікування в «Голосі України» №188.
Пенсійна реформа – це не тільки зміни у пенсійному законодавстві, а й суттєві нововведення для роботодавців та підприємців. Серед найголовніших змін:
- Збільшення максимальної бази нарахування ЄСВ з 2018 року до 15 мінімальних зарплат (якщо рахувати за проектом Держбюджету-2018 – 55 845 грн);
- Зміни до порядку сплати та звітування самозайнятими особами:
• «єдинники» I групи з 01.01.2018 р. сплачуватимуть повний мінімальний страховий внесок (якщо виходити з цифр проекту Держбюджету-2018, це – 819,06 грн);
• з 01.01.2018 р. змінюється граничний строк сплати ЄСВ – до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок; - Зміни у порядку нарахування лікарняних і декретних (чинні вже з 11.10.2017 р.):
• лікарняні мають компенсувати за період втрати працездатності не лише втрату зарплати, а й втрату доходу самозайнятої особи, винагороди за договором ЦПХ або доходу члена фермерського господарства;
• уточнено розрахунок лікарняних та декретних особам, які за останні 12 місяців перед настанням страхового випадку не мають 6-ти місяців страхового стажу.
Більше про те, що змінилось у Законі, та які наслідки чекають на роботодавців, підприємців і найманих працівників – читайте в аналітиці від редакції. А ще – радимо подивитись два ексклюзивні відеоуроки, присвячені усім нововведенням пенсійної реформи.
Перший відбудеться вже через тиждень, не пропустіть!
Нова Таблиця даних платника податку та зміни щодо блокування ПН для аграріїв. У минулий вівторок було оприлюднено наказ Мінфіну від 18.09.2017 р. №776, яким внесено зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Таблицю даних платника податку, яка подається у разі блокування ПН, викладено у новій редакції. Зміни набрали чинності 13 жовтня, короткий огляд нововведень ви знайдете тут, але податківці поки що не висловилися щодо їх практичного застосування.
Чи вважається праця за сумісництвом у 5-ти та більше роботодавців порушенням? Які можливі наслідки в такому випадку? А також якого саме роботодавця перевірятимуть у разі позапланової перевірки, спричиненої наданням інформації ПФУ до Держпраці?
Редакція «Дебету-Кредиту» запитала про усе це у Держпраці.
І отримала відповідь!
Якщо коротко, то «законодавством не обмежується кількість підприємств, установ, організацій, де працівник може працювати за сумісництвом». А без наявності інших можливих (!) порушень перевірки з питань роботи працівників за сумісництвом у більше ніж 5-ти роботодавців не проводяться. Докладніше про усе це читайте тут.
Ще два роз’яснення від Держпраці. Чи може керівник управляти підприємством на підставі договору ЦПХ – читайте тут. («Управління підприємством на підставі цивільно-правової або іншої угоди без набуття статусу посадової особи законодавством не передбачено»).
А про те, чи штрафує Держпраці за порушення, виявлені під час консультаційного відвідування – тут. («Порядком не передбачено застосування заходів впливу у зв'язку з порушенням законодавства про працю після проведення аналізу стану додержання законодавства про працю та складання довідки»).
Декларацію з прибутку подаємо після фінзвітності (і це можна зробити через «Електронний кабінет»). Податківці повідомили про можливість подання квартальної декларації з податку на прибуток засобами «Електронного кабінету платника». А ще нагадали, що платник податку на прибуток подає разом з декларацією з прибутку фінансову звітність, яка є невід’ємною її частиною.
При цьому, оскільки форма декларації містить обов’язкові для заповнення позначки щодо наявності поданих до декларації додатків – форм фінансової звітності, то декларація подається вже після подання фінзвітності і отримання квитанцій щодо її прийняття.
Нагадуємо, що граничний термін подання декларації з податку на прибуток за 3 квартал 2017 року – 09 листопада 2017. А все необхідне для подання звітності за III квартал 2017 року ви можете знайти у довіднику на порталі «ДК».
Як правильно заповнювати Касову книгу та що буде за її неведення? Неведення касової книги або її ведення неналежним чином може призвести тільки до адміністративної відповідальності у розмірі від 8 до 15 н. м. д. г. (від 136 грн до 255 грн). У разі повторного вчинення протягом року одного і того ж правопорушення буде застосовано штраф у розмірі від 10 до 20 н. м. д. г. (від 170 грн до 340 грн). Про усе це нагадала ДФС у Запорізькій області.
Ще чотири консультації від податківців.
Запитання: Чи відображати в 1 ДФ виплати підприємцю-«єдиннику» за надані послуги відрядженому працівникові?
Відповідь: Якщо юрособа тільки компенсує витрати працівника на відрядження, то відображати в ф. №1ДФ такі виплати не потрібно.
Запитання: Скільки потрібно подавати скарг для оскарження декількох рішень комісії ДФС щодо заблокованих ПН та РК?
Відповідь: Платник податків може оскаржити в одній скарзі всі рішення комісії ДФС, оскільки чинним законодавством таких обмежень не встановлено.
Запитання: Коли працівник повинен повернути підзвітні кошти, якщо відрядження не відбулося?
Відповідь: На повернення у працівника є три дні з дня ухвалення рішення про вiдмiну відрядження.
Запитання: Чи можуть податківці перевіряти питання, не зазначені в запиті, під час позапланових перевірок?
Відповідь: ПКУ не містить прямої заборони щодо неможливості проведення перевірки з інших питань, які безпосередньо не зазначені в запиті.
Інші новини. Індекс споживчих цін (ІСЦ) у вересні 2017 р. становив 102,0% (а з початку року – 110,2%); затверджено Реєстр великих платників податків на 2018 рік (тепер їх 2594, і це на 82 підприємства більше, ніж у Реєстрі на 2017 рік); Нацбанк дозволив небанківським установам купувати валюту і переводити її за кордон, а також прибрав вимогу наявності печатки і нотаріального посвідчення для низки документів при здійсненні валютних операцій.
А ще минулого тижня член комітету ВР з питань податкової та митної політики Оксана Продан прокоментувала чергові ініціативи по зміні існуючої системи оподаткування (зокрема, щодо перспектив «спрощенки»).
Наостанок – чергові страшилки від влади. Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв «драконівські» штрафи для недобросовісних роботодавців.
«Ми, як держава, потурбуємось про кожного... Ми прийняли рішення в рамках підвищення мінімальної заробітної плати, дуже серйозні, я б сказав «драконівські» штрафні санкції. Поки що ми їх навіть не впроваджували, тому що це десятки та сотні тисяч гривень, якщо знайдемо неоформленого працівника... Ми повинні карати тих недобросовісних роботодавців, які приховують зайнятість, які приховують від свої найманих робітників сплату до пенсійного фонду і фактично роблять їх в майбутньому бідними...»
Більше прямої мови (і навіть відео – за посиланням).
Спонсор випуску
Хочете змінити правову систему на більш сучасну (та й ще за доступною ціною)? Радимо ознайомитись з правовою системою ipLex, яку розробляють наші давні друзі і партнери з компанії «Інформтехнологія».
Встановивши програму лише за 1 хвилину, Ви отримаєте сотні тисяч документів: нормативні акти, судові рішення, довідники, новини, аналітичні статті. Для Вас створено бухгалтерські та юридичні калькулятори (індексації заробітної плати, валют, штрафів та інше), зразки договорів та позовних заяв, шаблони установчих документів, зразки кадрових форм та інструкцій. Також Ви маєте можливість перевірити надійность та зв'язки Ваших контрагентів, і проводити їх щоденний моніторинг (навіть якщо їх дуже-дуже багато).
З системою ipLex Ви зможете працювати на комп`ютерах і ноутбуках, макбуках, планшетах, смартфонах: на всіх пристрях Вам потібен лише один «наскрізний» логін.
Вартість програми лише 380 грн. на місяць, та ще й діють знижки до 50%. Щоб дізнатись більше про ipLex та спробувати всі можливості системи, замовте безкоштовний тест-драйв прямо зараз.
До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»