Що нового чекати в адмініструванні ПДВ вже у найближчий час?
Минулого тижня ми вже писали, що Мінфін оприлюднив проект постанови щодо подальшої роботи системи ризиків з ПДВ. Попередній аналіз нововведень ми зробили одразу після появи проекту (його читайте за посиланням), а після цього – детально розглянули обидва документи. Аналіз проекту Порядку зупинення реєстрації ПН/РК читайте тут, а про те, як, в які строки та у якій формі подаватимуться і розглядатимуться скарги на відмову розблокувати ПН/РК – ось тут.
Ще одна новина з Мінфіну, яка має продовження
У Мінфіні (вже вкотре!) планують оновити інструкцію з ЄСВ, форми Звіту з ЄСВ та порядок його подання. Про це ми дізнались на початку лютого, а писали у цій новині.
Але минулого тижня стало відомо, що Мінфін підготував ще й зміни до порядку обліку платників ЄСВ: 12 лютого ДФСУ оприлюднила проект наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Що саме встановлено проектом наказу, читайте тут.
Чи можна використовувати старі форми касових документів?
Маємо офіційне роз'яснення від ДФС. Відповідно до нього, з 5 січня 2018 суб'єкти господарювання повинні використовувати касові документи, які відповідають вимогам типових форм, затверджених Постановою №148.
А те, що Нацбанк пропонує запровадити перехідний період у 6 місяців, щоб надати можливість суб’єктам господарювання привести свою діяльність з використання форм первинного обліку касових операцій до вимог нового Положення №148 – то це все ще лише проект. І, дивлячись, яке сьогодні число, схоже, проектом і залишиться.
Товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю: нові правила гри
6 лютого Рада прийняла законопроект №4666 про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю. Закон прийнято з техніко-юридичними правками; остаточний текст його дотепер не оприлюднений, але аналітику про те, що змінюється у діяльності товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю у зв'язку з новим законом, ми вже підготували.
- По-перше, у ТОВ і ТДВ буде рік, щоб безкоштовно привести свої статути у відповідність до нового закону та провести державну реєстрацію відповідних змін (п. 5 гл. 8 нового закону). Протягом цього року положення старого статуту будуть вважатися чинними;
- По-друге, після набрання чинності новим законом, навіть при первинній реєстрації товариства, підписи всіх учасників на статуті повинні будуть засвідчуватися нотаріально (ст. 11). Це створить додаткові витрати для засновників;
- По-третє, наразі для внесення змін до статуту достатньо простої більшості голосів (ст. 59 Закону). Але за новим законом для здійснення цієї дії буде необхідно ¾ голосів усіх учасників товариства, які мають право голосу з відповідних питань. Стільки ж голосів знадобиться для зміни розміру статутного капіталу товариства та його ліквідації (ст. 35).
Більше нововведень – у статті.
До уваги неприбуткових організацій!
Не забувайте, що разом зі звітом за 2017 рік неприбуткові організації подають ще й фінзвітність. Неподання до органу ДФС разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації фінансової звітності спричинить його невизнання як податкової декларації, що тягне за собою застосування штрафних санкцій. Про це читайте тут.
Хто з фізосіб зобов’язаний подати декларацію про майновий стан та доходи? – консультація від ДФС
Якщо у 2017 році платник податків отримував доходи лише за участі податкових агентів, подавати декларацію про доходи йому не потрібно. Якщо ж такі доходи він отримав без податкових агентів або отримав доходи, при отриманні яких особа зобов’язана подати декларацію, то така особа за результатами 2017 року повинна подати декларацію до 2 травня 2018 року. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
Ще три консультації від податківців
1. Чи сплачувати «єдинникам» у 2018 році авансові внески при виплаті дивідендів своїм засновникам-юрособам за минулі роки? – роз'яснення від ДФС читайте тут. («При виплаті дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 роки, платники єдиного податку у 2018 році не нараховують та не сплачують до бюджету авансові внески з податку на прибуток»).
2. Як відображати у декларації з прибутку фінрезультат, якщо у фінансовій звітності він відображається у тисячах гривень? Ось тут податківці нагадують, що звітність «заповнюється на підставі первинних документів, складених відповідно до бухгалтерського обліку, у гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами».
3. Як заповнювати нову декларацію з плати за землю? Маємо зразок від податківців. Відповідно до їх роз’яснення, платник податку заповнює або колонку 8, або колонку 9 залежно від того, де знаходиться земельна ділянка та у яких одиницях виміру визначено нормативну грошову оцінку. А одночасне заповнення колонок 8 та 9 не допускається!
І ще три корисні консультації (але вже не від ДФС)
Працівника було переведено на вищу посаду, а підвищення посадових окладів відбулось опісля. Працівник йде у відпустку. Як провести коригування середнього заробітку та розрахувати відпускні?
На це питання Мінсоцполітики відповіло у листі від 30.08.2017 р. №2287/0/101-17/28, а приклад від редакції «Дебет-Кредит» читайте тут.
Поради від фахівців Пенсійного фонду про те, як виправити помилки щодо відображення у звіті з ЄСВ зарплати за період хвороби працівника, ви знайдете тут. А роз'яснення від Держпраці про те, які документи слід надати для оформлення відпустки для догляду за дитиною до 6 років – ось тут.
Як працюватимуть банки у 2018 році у зв'язку з перенесенням робочих днів?
Згідно офіційної інформації від НБУ, дні роботи системи електронних платежів Нацбанку переносяться:
- з п'ятниці 09 березня – на суботу 03 березня;
- з понеділка 30 квітня – на суботу 05 травня;
- з п'ятниці 29 червня – на суботу 23 червня;
- з понеділка 24 грудня – на суботу 22 грудня;
- з понеділка 31 грудня – на суботу 29 грудня.
За потреби 9 березня, 30 квітня, 29 червня, 24 та 31 грудня 2018 року банки можуть здійснювати касові операції з клієнтами без відкриття операційного дня банку.
Понад 180 000 підприємців можуть зобов'язати встановити платіжні термінали
Підприємці звернулися до Мінекономрозвитку з проханням відкликати проект постанови КМУ «Про затвердження вимог до суб’єктів господарювання щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги)».
Під дію регулювання цього проекту підпадає 98% госпсуб’єктів (більше 180 000 підприємців), на яких пропонується покласти додаткові грошові зобов’язання у розмірі понад 6 000 грн та щомісячні супровідні витрати.
«Це призведе до збільшення витрат підприємців, які змушені будуть заплатити за платіжні пристрої, за їх обслуговування та сплачувати штрафи, в зв’язку з неможливістю забезпечити виконання своїх обов’язків без їх вини у цьому. Своєю чергою, витрати підприємців будуть закладені у вартість товарів та послуг, що призведе до чергового підвищення цін для населення», – зазначається у зверненні.
Інші новини
Внесено зміни до Правил комісійної торгівлі непродовольчими товарами; Декларацію відповідності вимогам протипожежної безпеки можна тепер подавати онлайн; Порядок проведення зустрічних звірок хочуть змінити, а Мирослав Продан продовжує виконувати обов’язки Голови ДФС до призначення нового, – Кабмін затвердив відповідне розпорядження.
Редакція запрошує друзів!
«Дебет-Кредит» шукає консультанта у команду
Якщо ви не уявляєте свого життя без податків та бухгалтерського обліку, вмієте гарно висловлювати думки, любите бухгалтерів та мрієте допомагати колегам своїми знаннями, тоді ви – саме той, хто нам потрібен!
- Графік роботи – гнучкий;
- Оплата – обговорюється під час співбесіди;
- Вік – не має значення;
- Гарна вдача – обов'язкова;
- Офіс у центрі Києва, поруч зі станцією метро «Кловська».
Чекаємо на ваші резюме за адресою kucherova@dtkt.kiev.ua або у відповідь на цей лист.
До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»