
12 серпня Комітет ВРУ з питань правової політики розглянув на своєму засіданні проєкти законів:
- про внесення змін до Закону "Про судоустрій і статус суддів" щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму - законопроєкт №13467 та альтернативний №13467-1.
Різниця між двома законопроєктами полягає в тому, що у проєкті№13467-1 пропонується встановити базовий посадовий оклад судді місцевого суду у розмірі 26 базових (орудних) величин, тоді як у проєкті №13467 – 18,2 базових (орудних) величин; - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань формування прожиткового мінімуму та створення передумов для його підвищення - законопроєкт №13469.
Ним пропонується розраховувати штраф не у розмірах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а в розмірах штрафної ставки; розраховувати плату у сфері державної реєстрації, плату (адміністративний збір) за проведення реєстраційних дій та за надання інформації з Державного реєстру прав, плату за внесення відомостей до Державного земельного кадастру, внесення змін до них, надання відомостей з Державного земельного кадастру, граничну вартість адміністративної послуги, реєстраційний збір за реєстрацію суб’єктів у сфері медіа не у прожиткових мінімумах для працездатних осіб, а у ставках адміністративного збору. Зазначені розміри штрафної ставки та плат встановлюватимуться у законі про Державний бюджет України на відповідний рік за поданням Кабінету Міністрів України.
Нагадаємо, що зазначеними вище законопроєктами пропонується замінити використання прожиткового мінімуму на базову (орудну) величину для визначення розмірів посадових окладів:
- працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери,
- органів місцевого самоврядування,
- суддів,
- посадових осіб митних органів,
- державних службовців, працівників і посадових осіб державних органів, на яких не поширюється дія Закону «Про державну службу», перелік яких визначено ч. 3 ст. 3 Закону «Про державну службу».
Обговоривши положення законопроєктів, Комітет з питань правової політики рекомендує прийняти за основу:
- проєкт Закону №13467-1 з доопрацюванням положень відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України (відповідно законопроєкт №13467 відхилити).
- проєкт Закону №13469.
Ці законопроєкти безпосередньо пов’язані з проєктом Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму (реєстр. №13466). Про нього ми розповідали тут.
Набрання чинності зазначених законодавчих ініціатив передбачено з 1 січня 2026 року.
Оплата праці державних службовців-2025: зарплата, надбавки і премії по-новому за Законом №4282
Що тепер входить до складу сталої та варіативної зарплати держслужбовця? Як розуміти поняття «сім’я посад» та «рівень посад»? В якому розмірі встановлюють надбавки за ранг та вислугу? Які особливості преміювання? Про все це читайте у великій статті від редакції «Дебет-Кредит».
***
Читайте також: Базова величина замість прожиткового мінімуму: з 2026 року оклади і штрафи пропонують рахувати по-новому