
Нагадуємо! Граничним терміном для сканування паперових трудових книжок є 10 червня 2026 року
Як електронна трудова книжка замінила паперові? Чи обов’язково зараз вести паперову трудову книжку? Як провести сканування паперових трудових книжок та передачу даних до ПФУ? Що робити із паперовою трудовою книжкою після сканування? Про все це читайте у статті:
«Сканування паперових трудових книжок: залишилося вже менше року!».
ПФУ у своєму Ютуб-каналі розмістив відео щодо правил оцифрування трудової книжки за допомогою телефону.
Для цього необхідно на своєму телефоні зайти в додаток «Камера». Сфотографувати необхідні аркуші трудової книжки та відредагувати фото.
Поради, які працюють:
- використовуйте рівний однотонний фон;
- природне розсіяне світло;
- тримайте телефон паралельно сторінці;
- зберігайте у JPEG або PDF форматі.
Для онлайн-подачі заяви алгоритм дій такий:
Крок 1. На вебпорталі ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/) авторизуйтесь в особистому кабінеті через кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Крок 2. У розділі «Комунікації з ПФУ», оберіть вкладку «Відомості про трудові відносини».
Крок 3. Заповніть загальні дані та надайте згоду на передачу та обробку персональних даних.
Крок 4. Прикріпіть скан-копії необхідних документів та натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».
З результатами опрацювання заяви можна ознайомитись у розділі «Мої звернення».
Важливо! Скановані копії всіх заповнених сторінок трудової книжки необхідно подавати у хронологічному порядку, дотримуючись таких вимог:
- мають містити чіткі зображення повного складу тексту документа та його реквізитів – назва, серія та номер, дата видачі, печатки, підписи, прізвище, ім’я та по батькові власника, а також усі записи щодо трудового стажу;
- збережені у форматах JPG або PDF;
- розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 МБ;
- рекомендована якість сканування – 300 dpi, щоб забезпечити високу деталізацію;
- назви мають відповідати виду відсканованого документа.