Про це першим повідомив міністр КМУ Олександр Саєнко на своїй сторінці у Facebook. Щоправда, текст самої постанови поки що не оприлюднений (про це повідомимо додатково).
За словами міністра, очікується, що після запровадження Реєстру та повного переходу до електронної форми лікарняних річна економія коштів через припинення зловживань становитиме буде щонайменше 1,2 млрд грн. Крім того, створення Реєстру значно спростить оформлення лікарняного та пришвидшить нарахування за ним.
До вересня МОЗ, Мінсоцполітики, Пенсійний фонд, Фонд соціального страхування й НСЗУ працюватимуть над налагодженням інформаційної взаємодії своїх систем, щоби оформлення лікарняного здійснювалось у електронному вигляді.
Далі планується, що протягом трьох місяців Реєстр буде запущено в роботу, відбудеться поступовий перехід від паперової до електронної форми лікарняних.
Сьогодні, 19 квітня, інформацію про затвердження порядку ведення Електронного реєстру лікарняних підтвердили у Фонді соцстраху.
Згідно з їхнім роз'ясненням, реєстр буде формуватися як система накопичення, збереження і використання електронних даних на базі централізованих інформаційних технологій реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Відповідно до порядку, листок непрацездатності реєструватиметься виключно на підставі створеного в електронній формі медичного висновка, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності матиме унікальний реєстраційний номер, що буде формуватися та присвоюватися автоматично за допомогою програмних засобів ведення Електронного реєстру листків непрацездатності.
«Реєстр матиме різні рівні доступу, які обмежують відомості, доступні для користувача. Зокрема, через електронні кабінети на порталі послуг до реєстру матимуть доступ роботодавці та самі працівники, застраховані особи. Однак інформація з реєстру, що містить відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності, надається лише тій особі, якої вони стосуються, а також її роботодавцю, але виключно за період, коли особа перебувала з ним у трудових відносинах. При цьому причина непрацездатності – це не конкретний діагноз, а, наприклад, догляд за дитиною, непов’язана з виробництвом хвороба тощо», – розповіла заступник начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Ганна Харченко.
Реєстр складатиметься із записів про тимчасову непрацездатність, що створюватимуться автоматично програмними засобами на підставі отриманої інформації. Кожен запис включатиме:
- відомості про тимчасово непрацездатну особу,
- унікальний номер випадку непрацездатності,
- номер, дату (час) реєстрації медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я,
- причину та період непрацездатності,
- призначений режим лікування,
- відомості про лікаря, заклад охорони здоров’я,
- суму допомоги по тимчасовій втраті працездатності від Фонду соціального страхування України та ін.
Дані до реєстру надходитимуть з використанням кваліфікованого електронного підпису та засобів криптографічного захисту інформації.
«Запровадження електронного реєстру дасть можливість отримувати оперативну та достовірну інформацію про видані листки непрацездатності. Це дозволить суттєво збільшити ефективність контролю за використанням коштів Фонду на оплату тимчасової втрати працездатності, а також розвине і зміцнить інформаційно-аналітичний потенціал як закладів охорони здоров’я, так і Фонду», – зазначає заступник начальника управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва.
Фонд соціального страхування України на підставі листків непрацездатності надаватиме допомогу з тимчасової втрати працездатності, допомогу для догляду за дитиною або хворим членом родини, допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами.
Також про Електронний реєстр лікарняних читайте тут та тут.
***
Читайте також: