Нагадаємо, що 17 березня на засіданні Уряду було прийнято проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників». У Раді він зареєстрований під №5266. Про його зміст ми розповідали тут.
І ось маємо альтернативний до нього законопроєкт - №5266-1 (авторами його є Н. Королевська, Ю. Солод, В. Кальцев та В. Мороз). Завантажити його можна тут.
Як зазначено у пояснювальній записці, на відміну від законопроєкту №5266 альтернативним проєктом пропонується:
1. Не вводити обмеження щодо статі, які не вважатимуться дискримінацією у сфері праці.
2. Залишити положення щодо проведення консультацій з профспілками перед здійсненням заходів щодо скорочення чисельності або штату працівників незалежно від чисельності звільнюваних працівників, а не лише у випадку масових вивільнень.
3. Оскільки проєктом передбачена можливість створення спільного представницького органу первинних профспілкових організацій для ведення колективних переговорів шляхом укладення відповідної угоди, пропонується для спрощення створення такого СПО запровадити норми про затвердження типової форми угоди про утворення СПО центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин.
4. Термінологічно удосконалити, а не скасовувати обов'язок роботодавця проводити попередні консультації з первинною профспілковою організацією, з якою укладено колективний договір, щодо залучення працівників інших роботодавців, зокрема працівників суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні.
5. Для уніфікації термінології внести зміни до Закону "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" в частині вживання єдиного терміну - первинна профспілкова організація.
6. З метою сприяння працевлаштуванню звільнених через зупинення (скорочення) діяльності працівників внаслідок карантинних заходів передбачено віднесення осіб, які втратили роботу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності через проведення заходів, передбачених карантином та/або надзвичайною ситуацією, до категорії громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню.
Таким чином, за працевлаштування цих осіб протягом 1-го року може надаватися компенсація фактичних витрат у розмірі ЄСВ при працевлаштуванні строком не менше ніж на 2 роки.
У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!