
За п. 6-1 Порядку №76 на такі перевірки мають право ті органи влади, у т.ч. й місцевого призначення, які погоджували статуси критичності. Але, по суті, це право є обов'язком цих органів влади. Тому сподіватися на те, що отримали статус критично важливого підприємства, забронювали працівників і далі працюємо без питань, не варто.
Наразі Мінекономіки розіслало нові листи визначеним підприємствам з вимогою надати єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ за січень, лютий, березень, квітень та травень 2025 року.
Єдину звітність потрібно надіслати на електронну пошту Мінекономіки, що зазначена в листі, до 16.06.2025.
Листи від Мінекономіки перевіряйте в електронних поштах, у т.ч. у папці спаму.
І ще. Аби Мінекономіки прийняла лист, слід дотримуватися окремих правил щодо підписання документів в е-формі, які будуть надіслані. Про це ми писали тут.
Як отримати послугу щодо підписання документи через Дію?
В Дії наразі є можливість скористатися послугою щодо підписання документів. З нею можна ознайомитися тут.
Алгоритм дій такий:
1. Завантажте файл особистого ключа.
Вам потрібні чинні особисті ключі та сертифікати, видані кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг (перелік надавачів). Виберіть тип носія особистого ключа: файловий носій (flash-диск, CD-диск, SD-картка тощо) або захищений носій (Алмаз-1К, Кристал-1 тощо). Введіть пароль та натисніть кнопку «Зчитати ключ».
2. Перетягніть у браузер або виберіть на своєму носії файл, який потрібно підписати. Натисніть кнопку «Продовжити».
3. Перевірте назву файлу та натисніть кнопку «Підписати файл».
Все готово! Зберігання розпочнеться автоматично. Якщо цього не сталося, натисніть кнопку «Зберегти файл».
Як надіслати листи до Мінекономіки?
Збережені файли потрібно прикріпити до листа, який слід надіслати на електронну адресу Мінекономіки meconomy@me.gov.
Місцева влада також перевіряє критерії критичності
Наостанок місцева влада також має право перевіряти критерії критичності. Вона перевіряє саме ті критерії, на основі яких надавався статус критичності: середню заробітну плату, сплату податків, наявність заброньованих працівників із відповідним рівнем оплати праці. І станом на 10 червня стало відомо про втрату статусу критичності окремими підприємствами за результатом перевірки Волинської ОВА.
Зауважимо, що за п. 6-1 Порядку №76 на такі перевірки мають право ті органи влади, у т.ч. і місцевого призначення, які погоджували статуси критичності. Але, по суті, це право є обов'язком цих органів влади. Тому сподіватися на те, що отримали статус критично важливого підприємства, забронювали працівників і далі працюємо без питань, не варто.
Як перевірятиме кожен з таких органів, яких документів вимагатиме - кожному роботодавцю за потреби слід звертатися за деталями саме до такого відповідного органу.
Але вже зараз зрозуміло, що всім критично важливим підприємствам слід:
- отримати довідку в ДПС щодо відсутності боргів зі сплати податків та ЄСВ. Як її отримати, дивіться тут.
- підготувати довідки про середню зарплату та Податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску з усіма додатками, з відмітками / квитанціями ДПС про приймання за відповідні місяці.
***