• Посилання скопійовано

Інвестор реєструє право власності на будівлю і за закінченим договором оренди землі

Лист Держреєстраційної служби від 15.04.2013 р. №165/06-15-13

Інвестор реєструє право власності на будівлю і за закінченим договором оренди землі

Ми неодноразово привертали увагу до порядку та необхідності проведення держреєстрації прав на будівлі, на які права власності зареєстровані (внесені до БТІ) до 01.01.2013 року. Підкреслимо іще декілька моментів.

1. Державна реєстрація прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухомість, збудовану кооперативами, за умови, що на певну частину таких об'єктів до 01.01.2013 р. оформлено та зареєстровано право власності, проводиться на підставі заяви його члена. До цієї заяви додаються довідки кооперативу про членство в ньому та про повне внесення таким членом пайового внеску.

2. Державна реєстрація прав власності на новозбудовану або реконструйовану нерухомість із видачею відповідного свідоцтва проводиться за наявності державної реєстрації речового права на земельну ділянку, на якій розташований такий об'єкт нерухомості, за заінтересованою особою.

Оскільки права на нерухоме майно, що виникли до 01.01.2013 р., визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої новим Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", то ДРСУ вважає, що для реєстрації прав на таку нерухомість цілком достатньо Акту про право власності на землю, оформленого до 01.01.2013 року

А якщо нерухомість будується за кошти інвестора на земельній ділянці, наданій в оренду, може мати місце випадок, коли, на момент подачі інвестором документів на реєстрацію прав власності на новозбудований об'єкт договір оренди закінчився. Що в такому випадку підтвердить право власності на земельну ділянку?

ДРСУ вважає, що в цьому випадку такий договір є належним документом для державної реєстрації прав на нерухоме маймо, збудоване на такій земельній ділянці.

Щодо документа, який підтверджує присвоєння об'єкту нерухомості адреси, то ним може бути, зокрема: 

1) рішення органу місцевого самоврядування, інший документ, незалежно від форми, виданий відповідним органом, який дає змогу встановити факт присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси, зокрема довідки, виписки;

2) довідка, видана уповноваженою особою кооперативу, у разі проведення державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, що знаходяться у такому кооперативі.

3) документ, який підтверджує виникнення, перехід та припинення права власності на об'єкт до реконструкції — коли йдеться про реєстрацію права власності на реконструйований об'єкт нерухомого майна.

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Договірні відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Договірні відносини»