Державна фіскальна служба не проводила жодних консультацій з робочою групою при Верховній Раді щодо запуску пілотного проекту із запровадження електронного чека. Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповіла голова комітету парламенту з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
"Вважаю, що до такого проекту ДФС абсолютно не готова, і це – порожні заяви, тому що ми в комітеті над даним проектом працюємо разом з ними вже більше двох років, а технічного рішення саме для цієї концепції немає. Тому навіть не знаю, про що йдеться. Можливо, їм і вдалося досягти якогось рішення, і вони про нього просто не говорять членам робочої групи. Але всі фахівці, які можуть реалізувати саме таку ідею з подібним підходом, наразі не знають, про що йдеться і що озвучує ДФС", – розповіла парламентарій.
Южаніна при цьому допустила, що можуть існувати певні ризики для звичайних споживачів товарів і послуг, якщо неузгоджений без обговорення з експертами та громадськістю проект почне працювати.
"Зараз громадяни і так мають дуже обмежені можливості для захисту своїх споживчих прав, тому що дуже багато товарних чеків дають людям (або взагалі не дають), і ми потім отримуємо вал інформації, наприклад, щодо техніки, яка повинна перебувати на гарантійному обслуговуванні, але її не ремонтують, і т.д. Тому споживчі права реально слабо захищені у нас в країні, і над цим ще треба багато працювати", – сказала Южаніна.
Депутат також додала, що ідею, над якою робоча група працювала протягом двох років, і яку "вважали перспективною і найоптимальнішою, в технічному плані ми тоді не змогли реалізувати на рівні робочої групи".
"Як зараз вирішить цю проблему ДФС, я не знаю. Нам ще необхідно працювати глобально над фіскалізацією всіх розрахункових операцій для захисту прав кожного громадянина, але при цьому не створювати зайві контрольні функції в частині роботи підприємців. Тому що сьогодні багато країн йде на поліпшення і на спрощення можливості вести підприємницьку діяльність. У нас же впровадження РРО або спеціального ПЗ відразу викликає велику кількість запитань. І ось, щоб їх не було, треба до цієї проблеми підходити вкрай обережно, розуміючи всі наслідки і ті заходи, які ми може впровадити і в відношенні бізнесу, і щодо її вирішення загалом", – підкреслила голова податкового комітету Ради.
Як повідомлялося, раніше в.о. голови ДФС Мирослав Продан заявляв, що відомство з вересня цього року вводить пілотний проект впровадження електронного чека.
Нагадаємо, суть цієї ініціативи полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (касових апаратів, РРО).
Система може бути встановлена на будь-який пристрій – персональний комп'ютер, планшет або смартфон.
Вона може бути інтегрована з іншими системами Державної фіскальної служби і бухгалтерськими програмами. Має вищу ступінь захисту і працює 24 години на добу і 7 днів на тиждень.
Застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності купувати традиційний касовий апарат, а отже, друкувати паперові чеки. Фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині електронного кабінету (електронного сервісу ДФС).
Також ми писали, що Міністерство фінансів України розробило правила, які спрощують використання касових апаратів. Згідно з цими правилами, для реєстрації розрахунків можна буде використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.
***
Читайте також:
- Реалізація пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей РРО — у запитаннях та відповідях від ДФС.
- ДФСУ розпочала реалізацію пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей РРО.
- Як вдосконалити процес реєстрації РРО: огляд податківців.
- Запуск електронної системи фіскалізації по всьому ланцюгу: від митниці до роздрібної торгівлі — план ДФС.
- Електронні гаджети замість РРО: аналіз Постанови КМУ