• Посилання скопійовано

Увага! Уряд спростив умови реєстрації ПН: що і для кого зміниться?

Зміни передбачають безумовну реєстрацію накладних для бізнесу в регіонах з ризиком бойових дій. А також вищі порогові значення для безумовної реєстрації та "позитивної історії" для малого та середнього бізнесу

Увага! Уряд  спростив умови реєстрації ПН: що і для кого зміниться?

26 серпня Уряд прийняв Постанову «Про внесення змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Поки що текст Постанови не оприлюднений (про це повідомимо додатково).

«Це дозволить вдвічі зменшити кількість платників податків, які стикаються з блокуванням», — підкреслила прем’єр-міністерка України Юлія Свириденко

Метою прийняття змін є удосконалення механізму зупинення реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Це дасть змогу забезпечити ефективний автоматизований моніторинг та оптимізувати процедуру реєстрації для сумлінних платників ПДВ, зменшити ризиковість операцій та підвищити прозорість і автоматизацію процесів для бізнесу.

Три ключові зміни:

  1. для бізнесу, що працює на територіях із потенційною загрозою бойових дій, запроваджується безумовна реєстрація податкових накладних, що створює сприятливі умови для стабільного ведення діяльності у складних обставинах;

  2. для малого та середнього бізнесу: підвищення порогових значень для безумовної реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування в ЄРПН та позитивної історії платника податку збільшить можливості реєстрації податкових накладних та сприятиме стабільній роботі платників;

  3. для експортерів: нові критерії безумовної реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування в ЄРПН сприятимуть розвитку підприємництва.

Загальний вплив на економіку України: підвищення ефективності податкового адміністрування сприятиме розвитку бізнес-середовища, інвестиційним процесам та стабілізації надходжень до бюджету.

Запропоновані зміни сприятимуть стабільній роботі сумлінних платників, зокрема малого та середнього бізнесу, експортерів та бізнесу з регіонів, що знаходяться в зонах підвищеної небезпеки. 

Зменшення адміністративного навантаження та підвищення прозорості реєстраційних процедур посилюють інвестиційну привабливість та сприяють економічному розвитку галузей.

Зміни наберуть чинності через 30 днів з дня офіційного оприлюднення постанови Кабінету Міністрів України.

ДПСУ - про подробиці внесених змін до Порядку №1165

За словами в. о. голови ДПС Л. Карнаух, це дозволить скоротити кількість суб'єктів господарювання, які стикаються з блокуванням, установить зрозуміліші та прозоріші правила та знизить бюрократію. Щоб бізнес, який працює чесно та наповнює бюджет, не жив з постійним страхом мати заблоковані накладні. 

Основні зміни, які виділили у ДПС (ще більше подробиць було у проєкті цих змін)

1) Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних:

  • граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн,

  • змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може обіймати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Очікуваний результат – кількість зареєстрованих податкових накладних зросте щонайменше на 5 %,

  • збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн грн. За прогнозами кількість зареєстрованих податкових накладних зросте вдвічі. 

2) Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.

3) Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:

  • при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;

  • при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація здійснюватиметься у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.

4) Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.

5)Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема:

  • збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн,
  • на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн,
  • змінено умови в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5. Прогнозується, що кількість зареєстрованих податкових накладних зросте більше, ніж на 40 %. 

6) Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.

7) запроваджується додаткові механізми, щоб уникнути маніпуляцій із фінзвітністю щодо залишкової вартості основних засобів. На чверть скоротимо кількість таких випадків.

«На початку року кількість заблокованих накладних становила 0,76 % від загальної кількості поданих. На сьогодні цей показник вже знизили вдвічі – до 0,39 %. Паралельно з підготовкою змін до постанови №1165 ДПС створила в кожному регіоні консультаційні центри. Це оперативні та якісні консультації бізнесу про те, як працює СМКОР, як подавати таблиці даних, як виключити компанію з переліку ризикових, як розблокувати податкову накладну», – зазначила Леся Карнаух.

За її словами, фактично якщо на початку року з блокуванням зіткнувся кожний п'ятий підприємець, тепер – кожний восьмий. І зміни до постанови №1165 будуть сприяти зменшенню цього показника.

«Ухвалені зміни з одного боку дозволяють ефективно боротися зі схемами ухилення від податків, а з іншого – створюють більш комфортні умови для чесного бізнесу», – додала вона.

Головне про податкові накладні у 2025 році

  • Бланк Податкової накладної дивіться на нашому сайті за посиланням. А ще більше бланків звітності, договорів, типових форм, заяв і первинних документів (усього понад 900 бланків та типових форм) ви знайдете на нашому сайті у розділі бланків.
     
  • Форму податкової накладної затверджено Наказом Мінфіну від 31.12.2015 №1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (із змінами і доповненнями).
     
  • Бланк таблиці даних платника податку на додану вартість, терміни її подання, а також іншу корисну інформацію дивіться на нашому сайті за посиланням. Форму таблиці даних платника ПДВ затверджено Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (із змінами і доповненнями).
     
  • Інструкцію із заповнення і подання Таблиці даних платника ПДВ від редакції «Дебет-Кредит» читайте за посиланням.
     
  • Про те, як відбувається блокування реєстрації ПН/РК у 2025 році і що буде нового з урахуванням змін до Порядку №1165, читайте у статті від редакції, докладний алгоритм дій із розблокування податкових накладних – ось тут, а про те, які існують штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН та РК до них у 2025 році, – у цьому довіднику.
     
  • Всі новини від редакції «Дебет-Кредит» щодо податкової накладної дивіться за посиланням, а про блокування ПН/РК – ось тут.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»