Це – другий з початку року (сто тридцять восьмий загалом та двадцять восьмий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло три тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- дізнаємося, в який строк розпочинаються планові перевірки ДПС після оновлення плану-графіка;
- наведемо найпоширеніші порушення при нарахуванні лікарняних на підставі даних ПФУ;
- підкреслимо, коли відсутність заходів щодо розблокування ПН буде загрожувати штрафами;
- зʼясуємо, скільки штрафів застосувала ДПС протягом 2023 року за помилки в роботі з РРО;
- визначимося, які документи має надавати ФОП при проведенні документальної перевірки;
- проінформуємо, що ДПС взялася за перевірки аптечного бізнесу щодо його роботи з РРО.
Гарного вам читання!
У який строк розпочинаються планові перевірки ДПС після оновлення плану-графіка?
Документальна перевірка платника податків, який був включений до оновленого плану-графіка, може бути розпочата не раніше ніж через два місяці з дня оприлюднення оновленого плану-графіка.
Але для СГ, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, або які займаються гральним бізнесом, та платників податків, що надають фінпослуги, діють окремі правила.
Для них документальні планові перевірки можуть розпочинатися не раніше ніж через 30 календарних днів, наступних за датою оприлюднення оновленого плану-графіка, за умови надіслання (вручення) таким платникам (їх представникам) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмового повідомлення зі зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Детальніше про це ми писали у своїй новині
тут.
Перевірки нарахування лікарняних: які найпоширеніші порушення виявляє ПФУ?
З урахуванням штрафів за несвоєчасне повернення страхових коштів та пені сума неправомірно витрачених страхових коштів ПФУ та фінансових санкцій, що належить до сплати, у 2023 році становила 1 079 030 грн.
- неправильно обчислений страховий стаж застрахованої особи для визначення розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності;
- при обчисленні середньої заробітної плати для розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності неправильно визначалася кількість календарних днів зайнятості та/або неправильно нараховувалася заробітна плата в розрахунковому періоді;
- оплата допомоги по тимчасовій непрацездатності за кошти Пенсійного фонду України одночасно з оплатою періоду простою;
- перевищення суми допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески;
- оплата допомоги по тимчасовій непрацездатності в розрахунку на місяць вища за розмір мінімальної заробітної плати у випадку, коли протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування застраховані особи мали страховий стаж менше шести місяців;
- оплата днів огляду застрахованої особи у медико-соціальній комісії із встановленням групи інвалідності та/або оплата допомоги по тимчасовій непрацездатності після встановлення групи інвалідності.
Не розблокували ПН протягом 365 днів – чекайте на штраф при перевірці
Податківці у підкатегорії 101.27 «ЗІР»
вказали, що у разі якщо реєстрація ПН та РК в ЄРПН була зупинена і платником вживаються заходи щодо її розблокування (протягом 365 к. дн., що настають за датою виникнення ПЗ, відображеного в ПН та РК) та/або платником ПДВ оскаржується в адміністративному/судовому порядку рішення про відмову в їх реєстрації, то штрафні санкції до них не застосовуються.
У разі якщо реєстрація ПН та РК в ЄРПН була зупинена і платником податку протягом 365 к. дн. не вживалися заходи щодо її розблокування або отримане рішення про відмову в їх реєстрації не оскаржено в адміністративному/судовому порядку та за результатами проведеної перевірки виявлено факти здійснення операції (підтверджено настання «першої події» і дати виникнення податкових зобов’язань) без реєстрації ПН та РК в ЄРПН, то до такого платника податків застосовуються штрафні санкції, визначені
п. 1201.2 ПКУ.
Свою позицію щодо таких штрафів редакція виклала в окремому матеріалі
за посиланням.
Скільки штрафів застосувала ДПС протягом 2023 року за помилки в роботі з РРО?
У 2023 році ДПС було застосовано 29 753 штрафів за порушення при використанні ПРРО/РРО на загальну суму 1,65 млрд грн. Це вже утричі більше ніж за весь 2021 рік.
Більш ніж на половину зазначеної суми – 988,15 млн грн – підприємців оштрафували у серпні. Саме за цей місяць було проведено найменшу кількість перевірок у 2023 році – лише 1640, але виписано найбільшу кількість штрафів – 3336. Про це -
ось тут.
Які документи має надавати ФОП при проведенні документальної перевірки: деталі від ДПС
Дніпровські податківці
зауважили, що при проведенні перевірок працівники ДПС мають право отримувати у платників податків належним чином засвідчені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування, несплату податків, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Зокрема, ФОПи під час перевірок мають надавати: договори та акти щодо робіт, послуг, накладні; виписки банку про рух грошових коштів; книгу обліку доходів; трудові договори, відомості нарахування та виплати зарплати; інші документи, які стосуються діяльності.
ДПС взялася за перевірки аптечного бізнесу щодо його роботи з РРО
ДПС
підкреслила, що останнім часом збільшилась кількість скарг від споживачів, що надходять на адресу ДПС, щодо невидачі розрахункових документів в аптечних закладах, які оперативно відпрацьовуються шляхом вжиття контрольно-перевірочних заходів.
Як приклад, за результатами розгляду звернень громадян одеськими податківцями було перевірено аптечні заклади, де здійснювався продаж лікарських засобів без застосування РРО/ПРРО, в тому числі через мережу Інтернет. Як наслідок – встановлено продаж необлікованого у встановленому порядку товару.
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»