Це – вже шістдесят четвертий (восьмий у 2023 році та чотирнадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
- розкажемо, як заповнювати декларацію платнику податку на прибуток при отриманні статусу неприбутківця посеред року;
- дізнаємося, в який строк слід подати звіт про використання доходів при ліквідації;
- визначимося, як неприбутківцю виправити помилки у звіті про використання доходів;
- наведемо правила бухобліку релігійних організацій;
- зʼясуємо, чи будуть наслідки у неприбутківця при наданні допомоги ВПО;
- підкреслимо, що використання паперової декларації для імпорту гумдопомоги продовжено до 1 квітня 2024 року.
Гарного вам читання!
Як заповнювати декларацію платнику податку на прибуток при отриманні статусу неприбутківця посеред року?
Харківські податківці
зазначили, що платник податку на прибуток, який використовував базовий звітний період квартал та включений до Реєстру неприбуткових установ в середині кварталу звітного року, при заповненні поля 2 Декларації зазначає базовий звітний період квартал та відповідний звітний (податковий) період застосування загальних правил оподаткування (І квартал, півріччя, три квартали).
Як неприбутківцю виправити помилки у звіті про використання доходів?
Львівські податківці
підкреслили, що неприбуткова організація задля виправлення помилки має право подати:
- Звіт з позначкою «звітний новий» – у разі подання такого Звіту в терміни, визначені п. 49.18 ПКУ для подання податкової декларації;
- Звіт з позначкою «уточнюючий» – у разі його подання після строку, визначеного п. 49.18 ПКУ.
При самостійному виправленні помилок у частині І Звіту про використання доходів в уточнюючому Звіті та у додатку ВП зазначаються правильні показники з урахуванням уточнень без заповнення частини «Виправлення помилок» Звіту.
Чи будуть наслідки у неприбутківця при наданні допомоги ВПО?
Податківці з Офісу великих платників
підкреслили, що надання неприбутковими організаціями під час дії воєнного стану благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами, та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах не спричиняє виникнення підстав для втрати відповідними організаціями статусу неприбутковості.
Використання паперової декларації для імпорту гумдопомоги продовжено до 1 квітня 2024 року
Уряд
продовжив можливість використання паперових декларацій для ввезення гуманітарної допомоги в Україну до 1 квітня наступного року. Це дасть змогу організаціям, які завозять гуманітарну допомогу, продовжувати свою діяльність за звичними процедурами.
Водночас з 1 грудня цього року отримувачі можуть вже почати використовувати цифровий механізм для ввезення гуманітарної допомоги. Тобто подавати декларацію онлайн з використанням Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги.
Неприбутківець ліквідується: в який строк слід подати звіт про використання доходів?
Луганські податківці
зазначили, що дата ліквідації може припадати на початок або середину податкового року. Тому неприбуткові організації можуть подати останній (ліквідаційний) Звіт до закінчення року ліквідації, але не пізніше 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.
І наостанок - аналітика від редакції
Чи ведеться бухоблік релігійних організацій в інвентарних книгах? Чи слід богослужбові предмети відображати в бухобліку? Відповіді на ці питання дивіться
тут.
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»