• Посилання скопійовано

При проведенні обов'язкового аудиту фінзвітності виявлено порушення: які наслідки?

Податківці з Офісу великих платників податків вказали на порядок дій у разі виявлення аудиторами порушень при проведені аудиту фінзвітності

При проведенні обов'язкового аудиту фінзвітності виявлено порушення: які наслідки?

Офіс великих платників інформує, що з 1 жовтня 2018 року введено в дію Закон №2258, який набрав чинності з 1 січня 2018 року, крім пп. 1 п. 9 розділу X цього Закону щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення з відповідальності за порушення порядку оприлюднення фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності разом з аудиторським звітом тощо.

Законом №2258 встановлено особливості проведення обов’язкового аудиту та аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес.

Обов'язковий аудит фінансової звітності – це аудит фінансової звітності (консолідованої фінансової звітності) суб'єктів господарювання, які відповідно до законодавства зобов'язані оприлюднити або надати фінансову звітність (консолідовану фінансову звітність) користувачам фінансової звітності разом з аудиторським звітом, що проводиться суб'єктами аудиторської діяльності на підставах та в порядку, передбачених Законом №2258.

Суб'єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності та аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, можуть надавати аудиторські послуги лише після включення до Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності.

Ст. 31 Закону №2258 передбачено таке:

  • якщо аудитор або ключовий партнер при виконанні завдання з обов'язкового аудиту фінансової звітності підприємства, що становить суспільний інтерес, має достатні підстави підозрювати, що могли мати місце або мали місце порушення, зокрема шахрайство щодо фінансової звітності такого підприємства, він повинен поінформувати про них орган управління підприємства та спонукати орган управління розслідувати таке питання та вжити відповідних заходів щодо усунення цих порушень і недопущення їх повторного вчинення в подальшому;
  • якщо підприємство, що становить суспільний інтерес, не розслідує це питання, суб'єкт аудиторської діяльності, який надає такому підприємству послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності, зобов'язаний поінформувати про це орган, який згідно із законодавством здійснює нагляд за діяльністю відповідного підприємства, що становить суспільний інтерес;
  • подання суб'єктом аудиторської діяльності такої інформації не є порушенням договірного або правового обмеження щодо розкриття інформації.

У зв'язку з прийняттям Закону №2258, Правлінням НБУ затверджено Положення про порядок подання банком до НБУ аудиторського звіту за результатами щорічної перевірки фінансової звітності (постанова НБУ від 02.08.2018 р. №90) та Положення про порядок відхилення (відсторонення) НБУ аудиторської фірми, яка обрана банком для проведення зовнішнього аудиту (постанова НБУ від 02.08.2018 р. №89).

Джерело: МГУ ДФС – Центральний офіс з обслуговування великих платників

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»