Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини порталу

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 22–26 жовтня

Кого перевірить ДФСУ з питань ЄСВ, ПДФО та ВЗ (оновлений план-графік); як індексувати зарплату у листопаді; чи буде порушенням неправильна назва посади у трудовій книжці та які документи можуть перевірити податківці під час перевірок з праці. Про це (і не тільки) ми писали минулого тижня

На початку – три важливі новини щодо податкових перевірок та ще одна про перевірки ПФУ.

ДФС знову підкоригувала план-графік перевірок підприємств з ЄСВ, ПДФО та ВЗ
Це вже третє оновлення з початку року (і, скоріш за все, не останнє). Станом на 19.10.2018 року оновлений розділ IV плану-графіка (завантажити) налічує 539 планових перевірок (що на три перевірки більше, ніж у вересневому плані-графіку).

Загалом же за планом-графіком податкових перевірок (станом на жовтень) у 2018 році відбудеться 8634 планові перевірки. Більше про це читайте тут.

А безкоштовно перевірити, чи не потрапила ваша компанія до плану-графіка перевірок ДФСУ (а також Держпраці та ще 22 контролюючих органів) ви завжди можете в онлайн-сервісі VKURSI.

Спробувати VKURSI


Це просто і робиться усього у два кроки:

  1. Вводите код ЄДРПОУ або назву компанії у поле пошуку сервісу VKURSI;
  2. В досьє переглядаєте розділ “Графік перевірок”.

Розпочати перевірку >>>


Які документи перевірятимуть податківці під час перевірок з праці?

Згідно з роз’ясненням ДФС у Черкаській області, такими документами, зокрема, є штатний розклад і наказ про його затвердження; книги обліків наказів, руху трудових книжок; кадрові накази й накази по основній діяльності; табелі обліку робочого часу… і ще з десяток документів.

Кого і за якими критеріями перевіряють, як це відбувається на практиці, скільки інспекторів приходить і коли їх можна не допускати до перевірки – про усе це читайте тут.

Терміни зберігання документів про обчислення податків і зборів
Як повідомляє ДФС у Запорізькій області, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися три роки. А документи, необхідні для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, зберігаються 2555 днів.

Все це так, але є три нюанси:

  1. після закінчення цих строків підприємство не нестиме передбаченої ПКУ відповідальності за незабезпечення збереження документів. А, отже, з огляду на закінчення строків давності, йому не може бути визначено податкове зобов'язання;
  2. знищення неревізованих (неперевірених) фінансових та бухгалтерських документів, звісно ж, не допускається. Але на практиці за недотримання термінів зберігання бухгалтерських документів ст. 164-2 КпАП передбачено лише адмінвідповідальність (від 136 грн до 255 грн), як за «відсутність бухгалтерського обліку або ведення його з порушенням установленого порядку»;
  3. за «недбале зберігання, псування, незаконне знищення, приховування, незаконну передачу іншій особі архівних документів», згідно зі ст. 92-1 КпАП передбачено лише штраф: на громадян від 51 до 119 грн і попередження, а на посадових осіб – від 85 до 170 грн.

ПФУ відбиратиме на перевірки за новими критеріями
Пенсійний Фонд оприлюднив проект постанови КМУ «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) органами Пенсійного фонду України».

Згідно з проектом, до таких критеріїв будуть належати:

  • дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;
  • кількість позапланових заходів державного нагляду (контролю), проведених щодо суб'єкта господарювання протягом останніх трьох років, що передують плановому періоду, з підстав, передбачених абзацами 3,5,7,9 ч. 1 ст. 6 Закону №877, за результатами яких виявлено порушення.

Відповідно планові перевірки органами ПФУ будуть проводити з такою періодичністю:

  • з високим ступенем ризику — не частіше одного разу на 2 роки;
  • із середнім ступенем ризику — не частіше одного разу на 3 роки;
  • з незначним ступенем ризику — не частіше одного разу на 5 років.

Схоже, ПнВК все ж запровадять з 1 січня
Але в урізаному форматі, поетапно і не для всіх. (А приблизно для 98% підприємств, включаючи існуючих «єдинників»). «Повне введення ПнВК для всіх категорій дійсно призведе до втрат бюджету, це очевидно, ми порахували. Тому ми працюємо над фіскально-нейтральною моделлю для тих компаній, у яких обіг не більше 200 млн грн», – повідомила минулого тижня в.о. міністр фінансів Оксана Маркарова.

А розгляд законопроекту №8857 профільним Комітетом ВР запланований на наступному засіданні 6 листопада 2018 року.

Що нового розповіли податківці?

  • по-перше, вони нагадали правила оформлення ФОП-роботодавцем новоприйнятих працівників.
  • по-друге, розповіли, що у разі оренди приміщення у фізичної особи податковим агентом є орендар. А сума виплаченої орендної плати фізособі відображається підприємством (підприємцем) - орендарем у формі №1ДФ з ознакою доходів «106».
  • по-третє, навели правила отримання письмових актів звірки розрахунків за податками та ЄСВ. Зокрема, вказали, що акти звірки можна отримати і в письмовому вигляді. Для цього слід подати заяву та очікувати 15 робочих днів на отримання актів.
  • по-четверте, що робити бухгалтеру, якщо працівнику закортіло у відпустку «тут і зараз»? Відповідь надала Держпраці у Рівненській області. Найголовніше: «виплата заробітної плати за весь час щорічної відпустки може бути проведена в інші строки, ніж визначені національним законодавством, але за наявності окремої угоди між працівником і роботодавцем».

    Як випливає з роз’яснення, під «окремою угодою» розуміється, що працівник має написати відповідну заяву, причому такий маневр може застосовуватись у поодиноких випадках, а не масово.

Трудові відносини та оплата праці – два нові роз’яснення і одна судова практика

  1. Як правильно індексувати заробітну плату у листопаді? Фахівці Мінсоцполітики надали традиційне роз'яснення щодо нюансів індексації зарплати у жовтні та листопаді 2018 року. За ним, індексувати зарплату у листопаді будемо за новими коефіцієнтами.

  2. Чи можна уникнути штрафу за неправильну назву посади в трудовій книжці? Неправильне зазначення назви посади у трудовій книжці загрожує штрафом у розмірі мінімальної заробітної плати (у 2018 році – 3723 грн). Про таку позицію Держпраці ми розповідали тут.

    Це роз’яснення викликало шквал коментарів та запитань від наших користувачів. Зокрема, чи можна уникнути такого штрафу і які аргументи при цьому застосовувати? Відповідь на це питання читайте у іншій нашій статті.

  3. За дрібні порушення у сфері праці – також штраф. Деякі порушення законодавства з праці настільки дрібні, що їх можна було б виправити за вказівкою інспектора при перевірці. Але на сьогодні вони тягнуть за собою сплату штрафу. І поточна судова практика, на жаль, не втішає.

Ще більше судової практики

  1. Втрата документів платником податків загрожує штрафом у розмірі 510 грн. Верховний Суд висловився щодо можливості застосування штрафу до платника податків, який не може під час перевірки надати первинні документи через їх крадіжку. Суд вважає, що останній допустив бездіяльність та не забезпечив належне зберігання документів.

  2. Як оскаржити адмінштрафи за податкові правопорушення? За порушення вимог податкового законодавства можуть не лише накласти штрафи на підприємство, але й притягнути його посадових осіб до адміністративної відповідальності. Якою на сьогодні є судова практика щодо оскарження адмінштрафів і чому доцільно їх оскаржувати, незважаючи на малий розмір? Про це у статті.

«Відповідальність посадових осіб: що загрожує директору і бухгалтеру» вебінар з О.Смирновим вже 8 листопада!


Інші новини

  1. «Кабінет роботодавця» – новий сервіс від ПФУ. На порталі ПФУ почав працювати кабінет страхувальника. В ньому можна переглянути інформацію щодо забезпечення соцправ його працівників, суму сплаченого ЄСВ та звітів щодо нього, а також отримати довідки про страховий стаж.

  2. Відтепер покупці можуть перевірити справжність касового чеку. Новий сервіс від ДФСУ дозволяє покупцеві здійснювати пошук та перегляд як фіскального касового чеку, що формується традиційними РРО, так і електронного фіскального чеку, створеного гаджетами.

  3. З 7 листопада АСЦК ІДД ДФС буде видавати виключно нові сертифікати. АЦСК ІДД ДФС з 7 листопада 2018 року почне формувати усім своїм клієнтам виключно кваліфіковані сертифікати. Такі сертифікати, як і раніше, будуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді тощо.

    Водночас посилені сертифікати відкритих ключів, що були сформовані до 07.11.2018 р., будуть і надалі обслуговуватись до закінчення їх строку чинності.

  4. Положення про акцизні марки зазнало змін. Кабмін постановою від 17.10.2018 р. №844 вніс зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Що саме змінилося – читайте у новині.

  5. З 1 листопада податківці будуть застосовувати нові ЕЦП. З метою забезпечення якісного сервісного обслуговування платників та комфортних умов щодо обміну електронними документами з контролюючими органами ДФС вирішила з 01.11.2018 р. застосовувати окремі ЕЦП.

 Тільки до 31 жовтня! 

Два семінари з Тетяною Мойсеєнко зі знижкою 70%
Тільки до 31 жовтня діє акційна ціна на Супер Комплект семінарів для бухгалтера та кадровика: Великий Семінар із Заробітної Плати та Великий Кадровий Семінар.

Відомо, що вдвох завжди краще. І ось чому:

  • по-перше, ціна за два семінари на цілий день кожний – лише 996 грн (а онлайн-трансляції ще дешевше);
  • по-друге, гарантовані подарунки кожному;
  • по-третє, шикарна вистава із Олексієм Вертинським.

Поспішайте вже зараз придбати квитки до залу, або ставайте онлайн-учасником. Детальніше >>>


До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини порталу
Теги:
Головне за тиждень

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 7

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?