• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 25 – 30 жовтня

Більша половина областей та Київ уже в «червоній» зоні; керівників зобов’язали відсторонювати працівників, які уникають обов’язкової вакцинації; затверджено перелік протипоказань для COVID-вакцинації та оновлено правила міжрегіональних перевезень (знову!). Нюанси індексації зарплати, а також 16 змін та подій, які чекають нас в листопаді

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 25 – 30 жовтня

В Україні значно розширено «червону» зону карантину
За даними МОЗ, станом на 31 жовтня у «жовтій» зоні залишилися лише 2 області (Закарпатська та Кіровоградська). Більшість регіонів (15 областей) уже перейшли до «червоної» зони. А саме: Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Рівненська, Сумська; Херсонська, Хмельницька та Чернігівська.

Також з 1 листопада у «червоній» зоні перебуватиме й Київ. Відповідно почали діяти додаткові карантинні обмеження. Повний їх перелік дивіться тут.

Щодо тотального локдауну, то за словами міністра охорони здоров’я В. Ляшка, його можуть ввести у разі переходу всіх регіонів до «червоної» зони.

 

Уряд змінив карантинні вимоги щодо перевезень та вакцинації
Постановою від 20.10.2021 р. №1096 Кабмін вніс чергові зміни до карантинних вимог.

Зокрема:

  • з 27 жовтня запрацювали оновлені правила міжрегіональних перевезень та посилення контролю. Зокрема, відповідальність за наявність документу про щеплення або негативного тесту на COVID-19 під час поїздок автомобільним транспортом між регіонами, за виключенням легкових автівок, покладається на пасажирів;
  • з 8 листопада почне діяти обов’язок керівників підприємств відсторонювати від роботи невакцинованих працівників, які підлягають обов’язковій вакцинації. Більше про це тут.

 

COVID-вакцинація: затверджено перелік протипоказань
МОЗ затвердило перелік медичних протипоказань та застережень для вакцинації від COVID-19. За ним, протипоказання можуть бути:

  1. абсолютними – стан, за якого існує чітко визначена ймовірність виникнення серйозної побічної реакції на введену вакцину у пацієнта, а ризики від проведення вакцинації значно перевищують переваги від проведення щеплення. Такі протипоказання можуть бути постійними й тимчасовими;
  2. застереження (вакцинація з пересторогою) – ситуація, за якої остаточне рішення щодо щеплення приймається лікарем з урахуванням переваг над ризиками від щеплення.

Єдиним абсолютним постійним протипоказанням до щеплення конкретною вакциною є анафілактична реакція на першу дозу цієї вакцини. У цьому випадку пацієнтові буде рекомендовано щепитися від COVID-19 іншою вакциною за умови її наявності.

Крім того, зверніть увагу, що:

  • «жовті» COVID-сертифікати тепер можна друкувати з «Дії»;
  • МОЗ дозволив COVID-вакцинацію для дітей старше 12 років;
  • Мінцифра планує запустити бета-тестування ковідних сертифікатів, для ПЛР-тестів та тих, хто перехворів та має імунітет.

 

Нюанси індексації зарплати у листопаді
Індекс споживчих цін, на підставі якого здійснюється розрахунок для проведення індексації, за вересень 2021 р. становив 101,2%. Він вплинув на коефіцієнти індексації. Зокрема, у листопаді окремі роботодавці будуть нараховувати індексацію за новими коефіцієнтами, а деякі – на рівні липня 2021 року.

Також вперше будуть індексувати зарплату ті роботодавці, які підвищували оклади у березні 2021 року. Як саме треба було індексувати у липні, ми розповідали тут.

Докладніше про це читайте в нашій аналітиці.

 

Що ще нас чекає у листопаді?
Традиційно на початку місяця редакція розповіла про те, які зміни та події чекають нас протягом найближчих 30 днів. У листопаді (крім карантинних змін та нюансів індексації зарплати) це також:

  • граничний термін подання звітності та сплати податків за III квартал 2021 року;
  • старт надання держпослуг без паперів;
  • скасування вільної економічної зони «Крим»;
  • запуск Бюро економбезпеки;
  • дорожні знаки за новим стандартом та зміни до ПДР тощо.

Про всі 16 змін та подій, які відбудуться цього місяця, читайте в огляді від редакції. А щоб не пропустити нічого важливого за минулий місяць, радимо ознайомитися з добіркою найцікавіших матеріалів жовтня – ось тут.

 

Уряд ухвалив два важливі законопроєкти
У четвер 28 жовтня відбулося чергове засідання КМУ. На ньому, серед іншого, було ухвалено:

  • проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо впровадження електронних перевірок (е-аудит)». За ним платник податків буде зобов’язаний подавати до ДПС достовірні дані про стан активів, власного капіталу та зобов’язань, а також зміни у фінансово-господарському стані у вигляді стандартного аудиторського файла (SAF-T) протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Такий обов’язок виникатиме у великих платників податків з 01.01.2025 р., а у платників, визначених ст. 180 ПКУ, – з 01.01.2027 р. Більше – у новині;

  • проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Зокрема, пропонується уточнити положення щодо оприлюднення консолідованої фінансової звітності та щодо удосконалення використання е-первинних документів.

 

Незабаром з’явиться новий порядок проведення трудових перевірок Держпраці
Мінекономіки розробило проєкт постанови КМУ «Про деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю». Ним пропонується затвердити нові:

  • Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;
  • Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю.

Переглянути їх можна тут.

Проєктом постанови передбачається ввести нові підходи у роботі інспекції. Зокрема, здійснення превентивних заходів впливу на СГ, а не караючих.

 

Ще три нові законодавчі ініціативи

  1. В Україні запровадять спецмоніторинг заборгованості зі зарплат. Держпраці розробила проєкт постанови КМУ «Про запровадження спеціального моніторингу погашення підприємствами, установами та організаціями заборгованості із заробітної плати». Планується моніторити стан заборгованості із зарплат, пенсій та стипендій.
  2. Банки повідомлятимуть ДПС про відкриття/закриття рахунків за новими правилами. ДПС оприлюднила проєкт змін до порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків. Зокрема, виключено обов’язковий реквізит банківського рахунку «код банку (МФО банку)», оскільки після запровадження IBAN такий реквізит включено до номера рахунку.
  3. Мінфін внесе зміни до Порядку обліку платників податків і зборів. Зміни пов'язані з прийняттям закону про «податок на Google» та скасуванням вільної економічної зони «Крим».

 

Що нового у ДПСУ?
По-перше, оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності» (станом на 21.10.2021 р.). До нової версії 1.29.23.0 додано Повідомлення щодо допущених помилок у звітності за формою 4ДФ та Консолідований баланс (Звіт про фінансовий стан) за формою №1-к.

По-друге, у ДПС розповіли, чого чекати фізособам-«єдинникам» щодо РРО у 2022 році. За словами Олійникова, навіть у разі завершення мораторію на перевірки бізнесу у 2022 році, ДПС не проводитиме масштабних перевірок малих підприємців на предмет наявності РРО.

По-третє, податківці розповіли про нюанси сплати єдиного податку платниками І та ІІ груп. Так, такі платники сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

 

Держстат скасував типові форми щодо ОЗ та запасів
Держстат наказом від 22.10.2021 р. №266 скасував свої попередні накази від 17.09 2021 р. №238 та від 30.09.2021 р. №247, а також наново (!) скасував деякі типові форми первинних документів.

Ті, хто раніше користувався типовими формами, можуть застосовувати їх і далі, а можуть перейти на самостійно розроблені замість скасованих форми документів. Більше подробиць – у коментарі від редакції.

 

Е-лікарняні: чергові роз’яснення від ФСС
Фонд соцстраху продовжує надавати відповіді на найактуальніші питання щодо електронних лікарняних. Минулого тижня, зокрема, роз’яснено:

  1. Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним? В е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки. Про це тут;
  2. Що робити з е-лікарняними працівників, які продовжували працювати? За роз'ясненням ФСС, в окремих випадках працівники, для яких було створено е-лікарняний, можуть продовжувати роботу. Наприклад, коли працівник відвідав лікаря для консультації або проведення діагностики, однак фактично не втратив працездатність. За такими е-лікарняними допомога не призначається;
  3. Які помилки виникають під час формування е-лікарняних? Бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється. Найчастіше це пов’язано з помилками в персональних даних. Тож працівникам важливо стежити за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

 

Медогляди працівників: подаємо заяву Держпраці за 2022 рік
До 1 грудня 2021 року представникам роботодавців потрібно надати до Управління Держпраці заяву щодо визначення категорій працівників, які підлягають медичному огляду у 2022 році.

  • Чим встановлено такий обов’язок?
  • Яких медоглядів це стосується?
  • Як організувати медогляд роботодавцю?

Читайте у статті від редакції.

 

Інші новини

  1. Фінмоніторинг за угодами клієнтів адвокатів, нотаріусів, юристів здійснюватиметься по-новому. Мін’юст затвердив Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство юстиції України.
  2. Президент розглянув петицію про примусову вакцинацію. За словами Зеленського, він звернувся до спікера Верховної Ради і прем'єра з проханням організувати опрацювання викладених у петиції пропозицій.
  3. Поліція почала активно штрафувати за відсутність масок. За місяць посиленого карантину поліція виписала понад 40 тисяч штрафів за відсутність маски.

РРО у ФОП 2021-2022. Реєструйтеся!
Запрошуємо Вас на серію безкоштовних вебінарів «РРО у ФОП 2021-2022: 5 кроків до роботи без помилок», яку проведе Олександра Герасименко (Експерт онлайн-школи бухгалтерії AVS). Реєструйтесь!

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>

На безкоштовних вебінарах Ви дізнаєтесь:

  • 8 листопада. Розберемо, яка інформація щодо застосування РРО актуальна на цю мить, а також коли для Вашого ФОП РРО стає обов'язковим.
  • 9 листопада. Порівняємо в чому головна різниця між РРО та програмним РРО та розберемо, що краще для різних видів бізнесу, а також дізнаєтесь, які помилки найчастіше допускаються при роботі з ПРРО у 2021 році.
  • 10 листопада. Визначимо чи потрібно Вашому ФОП вести товарний облік, які штрафи за його неведення та чи потрібно вносити до РРО (ПРРО) кількість товару, а також розглянемо чи потрібні ФОПу на єдиному податку первинні документи та яка відповідальність може бути застосована за їх відсутність.

Після реєстрації Ви отримаєте подарунок та 4 корисні відеоуроки.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»