• Посилання скопійовано

Затверджено Методику верифікації компенсацій за облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю

Мінфін затвердив Методику верифікації компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць / місць провадження господарської діяльності / незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю

Затверджено Методику верифікації компенсацій за облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю

Мінфін наказом від 16.10.2025 №529 (зареєстрований у Міністерстві юстиції 04.11.2025 за №1606/45012) затвердив Методику верифікації компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць / місць провадження господарської діяльності / незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю (завантажити).

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Станом на 18.11.2025 не опублікований.

Цією Методикою визначено єдиний підхід до здійснення верифікації компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць / місць провадження господарської діяльності / незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю (далі – компенсація), умови, механізм, розміри та строки виплати якої визначено Порядком надання компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць / місць провадження господарської діяльності / незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю, затвердженим постановою КМУ від 22.08.2023 №893 (у редакції постанови КМУ від 21.02.2025 №273).

Верифікацію компенсації здійснює Міністерство фінансів України шляхом порівняння даних про заявника та працевлаштовану особу з інвалідністю, зазначених в заяві про надання компенсації та доданих до неї документах, та інформації суб’єктів надання інформації. 

Відомості про заявників та працевлаштованих осіб з інвалідністю, зазначені в заяві про надання компенсації та доданих до неї документах, формує та надає Державний центр зайнятості зі своїх інформаційних систем. 

Звідки береться інформація для верифікації?

Для здійснення верифікації компенсації використовується інформація з автоматизованих інформаційних систем, реєстрів, баз даних, володільцем, розпорядником, держателем та/або адміністратором яких є суб’єкти надання інформації, у тому числі інформація з обмеженим доступом, зокрема з:

- Єдиного державного демографічного реєстру, розпорядником якого є Державна міграційна служба України (щодо унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі);

- Державного реєстру актів цивільного стану громадян, держателем якого є Міністерство юстиції України (щодо інформації про зміну імені, шлюб, розірвання шлюбу та смерть);

- інформаційних систем ДПСУ щодо:

  • достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті громадянина України) згідно з даними ДРФО;
  • наявності доходів згідно з даними ДРФО;
  • перебування фізичної особи на обліку в контролюючих органах як особи, яка провадить незалежну професійну діяльність;
  • податкового боргу з податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на податкові органи, до державного та/або місцевого бюджетів;
  • заборгованості з ЄСВ; 

Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (щодо ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України; державної реєстрації створення та/або припинення юридичної особи; державної реєстрації фізичної особи підприємцем та/або припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця; застосування до заявника судових процедур банкрутства (неплатоспроможності), передбачених Кодексом України з процедур банкрутства, або перебування заявника у процесі припинення);

- реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, володільцем якого є Пенсійний фонд України (щодо перебування особи з інвалідністю в трудових відносинах із заявником та дати її працевлаштування);

- Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, держателем якої  є Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності України (щодо наявності в особи статусу особи з інвалідністю, групи інвалідності та дати її встановлення);

- Державного реєстру санкцій, держателем якого є Апарат Ради національної безпеки і оборони України (щодо юридичних і фізичних осіб, до яких застосовано санкції відповідно до Закону «Про санкції»);

- інформаційних систем ПФУ (щодо заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування). 

Як відбувається верифікація: три етапи

Верифікація компенсації відбувається за такими етапами:

1) перевірка дотримання вимог, визначених договорами про інформаційну взаємодію або технічними протоколами про обмін інформацією між Міністерством фінансів України і суб’єктами надання інформації (далі – валідація), щодо персональних даних працевлаштованої особи з інвалідністю, заявника, який є фізичною особою – підприємцем або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, та реєстраційних даних заявника, який є юридичною особою.

2) перевірка достовірності персональних даних працевлаштованої особи з інвалідністю, заявника, який є фізичною особою – підприємцем або особою,  яка провадить незалежну професійну діяльність, та реєстраційних даних заявника.

3) перевірка дотримання умов та правомірності надання компенсації. Здійснюється шляхом порівняння параметрів інформації, отриманої від Державного центру зайнятості, з інформацією, отриманою від суб’єктів надання інформації, щодо заявника та кожної працевлаштованої особи з інвалідністю.

Про зміни у працевлаштуванні осіб з інвалідністю у 2026 році читайте у новинах та аналітиках від редакції:

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»