• Посилання скопійовано

Чи обов'язково подавати посередникам з працевлаштування звіт за ф. №1-ПА?

Якщо посередник навіть фактично не здійснював діяльність з посередництва у працевлаштуванні, звітність також необхідно подавати, але показник із працевлаштування буде у звіті №1-ПА відображено як «-»

Чи обов'язково подавати посередникам з працевлаштування звіт за ф. №1-ПА?

Держпраці у Дніпропетровській області розповідає, що на теперішній час після проведених інспекторами праці перевірок щодо неподання звітності за формою №1-ПА: «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні» у роботодавців виникають питання щодо обов’язковості подання звітності за формою №1-ПА.

Так, відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 36 та ч. 4 ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення»пп. 6 п. 9 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, затверджених постановою КМУ від 16.12.2015 р. №1060 (зі змінами), з метою удосконалення методів організації та порядку збору даних у сфері трудової міграції, що використовуються органами державної влади, Міністерством соціальної політики України виданий Наказ від 03.06.2019 р. №851 яким затверджено:

  • форму звітності №1-ПА (квартальна) «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні» (далі – форма звітності №1-ПА);
  • порядок подання форми звітності №1-ПА.

Так, державна служба зайнятості щороку надає Державній службі України з питань праці – відомості про суб’єктів господарювання, що не надали у звітному періоді або подали з порушенням терміну інформацію за формою звітності №1-ПА.

В свою чергу Державна служба України з питань праці в порядку, встановленому законодавством, забезпечує вжиття заходів реагування (проводить перевірки) до суб’єктів господарювання, які не подали у звітному періоді або подали з порушенням терміну інформацію за формою звітності №1-ПА, та інформує Міністерство соціальної політики України і Державну службу зайнятості (Центральний апарат) про виконану роботу.

Так, форма звітності №1-ПА це: «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні» (далі – форма звітності №1-ПА). Ця форма звітності заповнюється суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні, здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців, надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном.

У разі наявності у суб’єкта господарювання філій, представництв, відділень, інших відокремлених підрозділів, форма звітності №1-ПА подається таким суб’єктом господарювання за результатами здійснення діяльності усіх його підрозділів.

До 2019 року форма звітності №1-ПА подавалась щороку не пізніше 15 січня після звітного року районним, міським, міськрайонним, районним у містах органам державної служби зайнятості за місцем здійснення діяльності. Якщо останній день строку попадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення строку подачі звіту є перший після нього робочий день відповідно до наказу Мінсоцполітики від 07.08.2015 р. №815 (втратив чинність) (тобто, форма звітності №1-ПА за 2015-2018 роки подається за рік).

У 2019 році форма звітності №1-ПА подається щокварталу міським, районним і міськрайонним центрам зайнятості не пізніше 15 числа місяця після звітного кварталу (тобто, звіти №1-ПА з 2019 року подаються щоквартально відповідно до наказу від 03.06.2019 р. №851).

У разі якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення строку подання звіту є перший після нього робочий день.

Форма звітності №1-ПА подається в електронному (з накладенням електронного цифрового підпису) чи паперовому вигляді (із засвідченням підпису керівника або уповноваженої ним особи).

Слід зазначити, що у разі якщо юридична особа чи фізична особа підприємець навіть фактично не здійснювали діяльність з посередництва у працевлаштуванні (тобто, не працювали за цим видом діяльності) звітність також необхідно подавати, але показник по працевлаштуванню буде у звіті №1-ПА відображено як «-».

За результатами проведеної перевірки інспектором праці складається Акт перевірки у відповідності до вимог наказу Міністерства соціальної політики України від 18.08.2017 р. №1338. У разі наявності порушень законодавства про зайнятість населення, а саме: п. 4 ч. 4 ст. 36 ЗУ №5067 складається припис про усунення виявлених порушень у якому зазначається необхідність подання звітності №1-ПА та строк виконання припису (тобто, строк усунення порушень).

З урахуванням вимог ч. 1 та ч. 4 ст. 53 ЗУ «Про зайнятість населення», яким передбачено, що Посадові особи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, а також фізичні особи – підприємці, винні у порушенні законодавства про зайнятість населення, несуть відповідальність згідно із законодавством: «У разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб матеріали проведеної перевірки передаються для розгляду справи про накладення штрафних санкцій. За виявлені порушення навіть у разі виконання вимог припису штраф двократного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.», наприклад так як мінімальна заробітна плата у 2019 році складає 4173,00 грн то розмір штрафу, в даному випадку, складатиме 8346,00 грн.

Головний держаний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість, працевлаштування інвалідів та з питань дитячої праці у Дніпровському регіоні Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області Ганна Попко

Джерело: Держпраці у Дніпропетровській області

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»