Главная Все новости Право и ответственность Обжалование

В какие сроки обжаловать решение налоговиков, чтобы не попасть на штрафы?

Если подать жалобу на налоговое уведомление в течение 10 рабочих дней, то будет штраф. В случае ее представления в течение 10 календарных дней, штрафа не будет

Після внесення змін до ПКУ Законом №2628 з 01.01.2019 року збільшено терміни для подачі заперечень і скарги за результатами податкової перевірки, а саме:

  • на подання заперечень у платника податків є десять робочих днів з дня, що наступає за днем отримання акта перевірки (раніше було 5 робочих днів);
  • на подачу першої скарги в вищестоящий податковий орган у платника податків є 10 робочих днів, що наступають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (раніше було 10 календарних днів). При цьому термін подачі другої скарги до вищого податкового органу не змінений і залишився в розмірі 10 календарних днів.

Однак, відповідні зміни не були внесені до п. 57.3 ПКУ, відповідно до якого платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Тобто, якщо платник податків скористається правом на подання скарги в вищестоящий податковий орган пізніше 10-тиденного календарного терміну, але в межах 10-ти робочих днів, до платника податків будуть застосовані штраф відповідно до п. 126.1 ПКУ (10% податкового зобов'язання); пеня відповідно до пп. 129.1.1 ПКУ, майно потрапить у податкову заставу відповідно до ст. 89 ПКУ, так як відповідно до п. 56.15 ПКУ, скарга, подана із дотриманням строків, визначених п. 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

На підставі цього робимо такий висновок:

  1. збільшенням терміну на подання заперечень можна скористатися - це реальна користь платникам податків: подаємо протягом 10 робочих днів з дня, що наступає за днем отримання акта перевірки;
  2. та збільшення терміну на подання скарги - це по суті «пастка», в яку будуть потрапляти довірливі платники податків і потім розплачуватися санкціями. Тому однозначно рекомендуємо для подання скарг дотримуватися терміну 10 календарних днів.

Як ми бачимо з доданого листа від 27.12.2018 р. № 40351/7/99-99-14-03-03-17 податківці вже знають про цю «пастку» і до того платнику, який не дотримуватиметься при поданні скарги 10 календарних днів, будуть застосовувати санкції.

Сергій Гонтаровський, аудитор

***

Читайте також: 

Джерело
Аудиторская фирма "Триада"
Рубрика:
Право и ответственность / Обжалование
Теги:
Ответственность , Обжалование , Проверки , Штрафы , ГФСУ

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?