Головна Усі новини Тематичні розсилки Каса і РРО

«Каса і РРО» №7(47) | 02.09.2021 р.

Сорок сьомий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО

Це – сьомий у цьому році (і сорок сьомий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО. За місяць, який минув з часу написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого. А саме:

  • дізнаємося про особливості придбання ФОПами товарів на Amazon, AliExpress та eBay;
  • з’ясуємо, що робити у разі повідомлення в ПРРО «Відсутні господарські одиниці»;
  • зауважимо, що при платежах через систему «Клієнт-Банк» не потрібно застосовувати РРО;
  • розповімо, які РРО можна застосовувати після 1 серпня через нові реквізити фіскального чеку;
  • визначимося, як оформити запити на отримання ІПК з питань застосування РРО.

Гарного вам читання!

 

***

ФОП купує товари на Amazon, AliExpress та eBay: межі дозволеного
Суб’єкти господарювання можуть сплачувати за товари іноземним постачальникам, використовуючи платіжні картки. Ми про це писали й раніше з роз’яснень НБУ тут і тут.

Це дозволено п. 32-1 Положення №2 від 02.01.2019 р. Суб'єкти господарювання – резиденти (юридичні особи та ФОП) мають право здійснювати розрахунки за ЗЕД-договором (контрактом, угодою, іншим документом, що застосовується в міжнародній практиці та може вважатися договором) з експорту/імпорту товарів за допомогою ЕПЗ, якщо операція за одним таким договором в один операційний день не перевищує незначний розмір.

Незначний розмір валютних операцій на даний момент – це 400 000 грн в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют. Нагадаємо, що цей розмір встановлено ст. 20 Закону від 06.12.2019 р. №361 (до цього незначним розміром вважалося 150 000 грн).

 Про це та про інші питання щодо правильності оформлення купівлі товарів ФОПами на Amazon, AliExpress та eBay ми розповіли тут.

 

У ПРРО надійшло повідомлення «Відсутні господарські одиниці»: що робити?
Тернопільські податківці підкреслили, що під час відкриття робочої зміни повідомлення «Відсутні господарські одиниці» може надходити, якщо:

  • ідентифікатор ключа суб’єкта взято з сертифікату, який використовується для шифрування;
     
  • в Повідомленні J/F1391801 вказано значення, що не відповідає ідентифікатору ключа суб’єкта з сертифікату;
     
  • суб’єктом господарювання подано Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №2-ПРРО (яким блокується ПРРО до моменту подання Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №1-ПРРО з позначкою «відновлення роботи»);
     
  • суб’єкт господарювання подав Повідомлення J/F1391801 з типом підпису «припинення роботи» для такого касира.

Якщо на зареєстрованому ПРРО під час відкриття робочої зміни надходить повідомлення «Відсутні господарські одиниці», то для роботи з ПРРО суб’єкту господарювання необхідно перевірити правильність подання даних про касира та ПРРО.

 

При платежах через систему «Клієнт-Банк» не потрібно застосовувати РРО
Наразі всі власники банківських рахунків (як суб’єкти господарювання, так і фізичні особи, які не є СГ) мають можливість користуватися таким дистанційним сервісом, як «Клієнт-Банк». Цей сервіс теж дає можливість власнику рахунка дистанційно здійснювати платежі на користь отримувачів, зокрема, на користь постачальників  товарів, робіт, послуг, але без допомоги платіжної картки!

Для системи "Клієнт-банк" реквізити для зарахування переказу містяться у рахунку-фактурі, який покупець отримує від постачальника. Наразі платіжні реквізити застосовуються у форматі IBAN Registry:2009, NEQ, ДСТУ-Н 7167:2010. 

Якщо покупець оплачує рахунок за реквізитами у форматі IBAN і робить це за допомогою «Клієнт-банка», це не є розрахунковою операцією і  такий платіж не реєструється в РРО! Ось про що говорять податківці в згаданих у нашому коментарі ІПК та в деяких інших, наприклад, в ІПК від 29.06.2021 р. №2546/ІПК/99-00-07-05-01-06. А ми писали про це ще у 2019 році у матеріалі, розділ «Безготівкові надходження, які не потрібно реєструвати через РРО».

 

Які РРО можна застосовувати після 1 серпня через нові реквізити фіскального чеку?
На початку серпня ДПС наголосила, що QR-код є обов’язковим для ПРРО та РРО, що внесені до Державного реєстру після 01.08.2020 р., та для РРО, які можуть бути доопрацьовані їх виробниками.

Наведену інформацію підтверджено в коментарях до форми і змісту розрахункових документів згідно з редакцією наказу Мінфіну №306, яким внесені зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів.

Водночас у разі неможливості доопрацювання належним чином зареєстрованих РРО, які вже перебувають в експлуатації, вони можуть використовуватись суб’єктами господарювання до завершення строку, визначеного нормативно-правовими документами щодо ведення Державного реєстру, з обов’язковим переведенням таких РРО до другої частини Державного реєстру як таких, що не дозволені до первинної реєстрації.

 

Як оформити запити на отримання ІПК з питань застосування РРО?
Податківці зазначили, що фізичне використання платіжної картки та POS-терміналу або використання реквізитів платіжної карти (номеру, граничного строку використання та CVV/CVV2) та платіжного сервісу в мережі Інтернет, є розрахунковою операцією, у розумінні Закону № 265. Це призводить до обов’язку застосовувати РРО саме продавцями товарів, робіт чи послуг, на яких не поширюються пільги щодо здійснення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО.

У випадку виникнення необхідності отримання суб’єктами господарювання практичної допомоги від ДПС щодо формування чіткого розуміння обсягу обов’язків, що виникають під час організації та безпосереднього ведення ними господарської діяльності, особливо за умови здійснення діяльності у сфері торгівлі (послуг) за допомогою мережі Інтернет, ДПС рекомендує при підготовці запитів на отримання індивідуальних податкових консультацій:

  • формувати звернення відповідно до вимог ст. 52 ПКУ;
     
  • зазначати практичні приклади використання платником податків конкретних електронних платіжних сервісів, для отримання оплати за товари (послуги), з метою формування однозначної та такої, що відповідає вимогам законодавства, відповіді;
     
  • надавати копії договору (договорів) про надання послуг з доставки таких товарів споживачам;
     
  • інформувати про спосіб (способи) здійснення оплати за товари (роботи, послуги), запропоновані споживачам;
     
  • надавати інформацію про конкретні інформаційно-телекомунікаційні ресурси (Інтернет-сайти, посилання на конкретні Інтернет-площадки тощо), де споживач може здійснити або ініціювати оплату.

 

***

Наразі це все.
Більше новин на тему каси та РРО ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 59 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Каса і РРО
Теги:
Каса , РРО , Розрахункова книжка , КОРО

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі