Це – третій з початку року (сто тридцять девʼятий загалом та двадцять девʼятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло три тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- визначимося, як самостійно розрахувати рівні податку на прибуток та ПДВ для перевірок ДПС у 2024 році;
- підкреслимо, що Комітет ВРУ рекомендує прийняти в цілому закон про взаємодію з ДПС у режимі відеоконференції;
- зауважимо, що Д. Гетманцев закликає бізнес скаржитися на порушників-податківців;
- розповімо, що Уряд хоче поновити митні перевірки з 1 березня;
- нагадаємо, в які строки податківці можуть проводити свої планові перевірки;
- проінформуємо, що ДСНС створила е-реєстри щодо аудиту пожежної та техногенної безпеки.
Гарного вам читання!
ДСНС створила е-реєстри щодо аудиту пожежної та техногенної безпеки
Державна служба України з надзвичайних ситуацій
створила і впроваджує в роботу нові електронні сервіси для забезпечення організації незалежного аудиту пожежної та техногенної безпеки суб’єктів господарювання.
Як розповіли у ДСНС, мета створення е-реєстру – спростити ведення бізнесу та обмежити кількість різних перевірок. Але найголовніша – підвищити рівень пожежної безпеки.
«На сьогодні у нас близько 205 тисяч суб’єктів господарювання з середнім і незначним ступенями ризику. У кожного суб’єкта є орієнтовно по 1-2 об’єкти, тобто загалом налічується 320-330 тис. об’єктів, які можуть піти шляхом аудиту і страхування», – зазначили у ДСНС.
За умови наявності страхового поліса цивільної відповідальності планові перевірки суб’єктів господарювання зі середнім ступенем ризику можуть не проводитися до 6 років поспіль, а з низьким ступенем ризику – до 10 років. Аудит не тягне за собою негативних наслідків і санкцій та є добровільним.
Як самостійно розрахувати рівні податку на прибуток та ПДВ для перевірок ДПС у 2024 році?
Н. Южаніна
поділилася формулами від ДПС щодо розрахунку рівнів податку на прибуток та ПДВ. Ці рівні потрібні платникам податків для розуміння, чи може податкова прийти з плановою документальною перевіркою у 2024 році. Згідно з отриманою нардепом відповіддю ДПС алгоритм розрахунку показника рівня сплати податку на прибуток платника податків такий (%):
РС (ПП) = ПП/Д х 100, де
- ПП (податок на прибуток) = рядок 06 + рядок 06.1 + рядок 06.2 + рядок 06.3 + рядок 06.4 + рядок 08 + рядок 10 + рядок 12 + рядок 15 податкових декларацій з податку на прибуток;
- Д (дохід) = рядок 01 податкових декларацій з податку на прибуток.
Алгоритм розрахунку показника рівня сплати ПДВ (%):
РС (ПДВ) = Н/Обсяг х 100, де
- Обсяг = сума рядків 1.1 А, 1.2 А, 1.3 А податкових декларацій з ПДВ;
- Н = сума рядків 18 (рядок 18 Б) податкових декларацій з ПДВ.
Комітет ВРУ рекомендує прийняти в цілому закон про взаємодію з ДПС у режимі відеоконференції
Комітет ВРУ
рекомендував прийняти законопроєкт
№9662 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства у ІІ читанні.
При цьому враховано пропозиції та поправки до ІІ читання, які спрямовані на:
- унормування питання встановлення податкових пільг щодо плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на територіях, щодо яких прийнято рішення про обов’язкову евакуацію населення;
- скасування відповідальності за помилкове зазначення платником податків у платіжних документах неправильного бюджетного рахунку отримувача коштів (за умови своєчасної сплати);
- розширення випадків взаємодії платника податків з контролюючим органом у режимі відеоконференції (крім розгляду матеріалів скарг та перевірок на процедури взаємного узгодження);
- вирішення питання налагодження обміну інформацією між податковими органами та Центральним депозитарієм цінних паперів і депозитарними установами, уповноваженими обслуговувати рахунки власників часток товариств в обліковій системі часток товариств;
- скорочення термінів бюджетного відшкодування.
Гетманцев закликає бізнес скаржитися на порушників-податківців
Д. Гетманцев у своєму Телеграм-каналі
підкреслив, що субʼєкти господарювання мають можливість звертатися до нього на гарячу лінію (0503565541) або в його Телеграм-канал щодо порушення прав платників та/або будь-яких корупційних проявів з боку службовців митниці та податкової.
Він зауважив, що краще з конкретними прізвищами та назвами. Нардеп гарантує анонімність.
«Давайте все ж таки переходити від пустих гасел та балачок у соцмережах до конкретної роботи по чистці фіскальних органів від покидьків», - наголосив він.
В які строки податківці можуть проводити свої планові перевірки?
Порядок проведення документальних планових перевірок встановлений
ст. 77 ПКУ.
Так, для документальних планових перевірок визначено такі строки проведення:
- для великих платників податків – 30 робочих днів;
- для суб'єктів малого підприємництва – 10 робочих днів;
- для інших платників податків – 20 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст. 77 ПКУ, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) податкового органу не більш як на 15 р.дн. для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва – не більш як на 5 р.дн., інших платників податків – не більш як на 10 р.дн. Про це ми писали
тут.
Поновлення митних перевірок з 1 березня: Уряд ухвалив законопроєкт
Уряд 6 лютого на своєму засіданні
схвалив проєкт Закону «Про внесення змін до пункту 9-12 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України».
Ним, на виконання зобовʼязань України в рамках Меморандуму про економічну та фінансову політику від 01.12.2023 з МВФ, пропонується з 01.03.2024 за наявності безпечних умов для проведення перевірок:
- відновити повноваження митних органів на проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, при переміщенні товарів через митний кордон України;
- поновити на невикористаний строк документальні перевірки (зустрічні звірки), які були розпочаті та не завершені до 24.02.2022;
- передбачити протягом 60 днів з дня набрання чинності Законом надсилання (вручення) актів (довідок) про результати документальних перевірок, зустрічних звірок, заперечень до актів перевірок, податкових повідомлень-рішень, процедура вручення яких не завершена до 24.02.2022.
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»