Це – п’ятий з початку року (сто пʼятдесят восьмий загалом і п’ятдесят дев’ятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість. З моменту написання попередньої розсилки минуло майже три тижні, і нам є про що розповісти. А саме:
- зазначимо, чи можна включити до ПК суму ПДВ за ПН після закінчення 365 к.дн.;
- зауважимо, що витяг з реєстру платників ПДВ тепер можна замовити в е-формі;
- розкажемо, які рішення Голова ДПС запропонував для реальних змін щодо блокування ПН;
- розглянемо підстави і наслідки анулювання реєстрації платником ПДВ;
- роз’яснимо нюанси заповнення податкової накладної у 2025 році;
- з’ясуємо, що робити, якщо неплатник ПДВ, якому виписали ПН, виявився платником ПДВ.
Гарного Вам читання!
Чи можна включити до ПК суму ПДВ за ПН після закінчення 365 к.дн.?
Податківці у підкатегорії 101.13 «ЗІР»
вказали: якщо платник податку не включив суму ПДВ до податкового кредиту протягом термінів, визначених
п. 198.6 ПКУ (з урахуванням особливостей, передбачених
п. 80 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ), то він може включити суму ПДВ до податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ за той звітний період, у якому виникли підстави для формування
податкового кредиту за такою податковою накладною, а саме:
- за звітний (податковий) період, у якому таку податкову накладну було складено, – якщо вона була вчасно зареєстрована в ЄРПН;
- за звітний (податковий) період, у якому таку податкову накладну було зареєстровано в ЄРПН, – якщо реєстрація відбулася з порушенням терміну, визначеного ПКУ.
Відтепер витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі
ДПСУ
оновила форму запиту про отримання
витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705). Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Витяг в електронній формі надсилається в
електронний кабінет або на адресу електронної пошти платника ПДВ. Для цього у запиті платник ПДВ має обрати відповідний спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Нагадуємо, що за запитом в електронній формі (ідентифікатор форми J/F1300406) платники ПДВ можуть отримати в електронній формі довідку з реєстру платників ПДВ з відомостями про своїх контрагентів.
Блокування накладних та ризиковий статус: чіткі рішення від Голови ДПС
Руслан Кравченко
розповів, які кроки робить податкова для полегшення роботи бізнесу. Зокрема, зі слів Голови ДПС, податкова:
- створила 29 консультаційних центрів, які реально допомагають бізнесу;
- з початку року майже 10 тисяч підприємств виведено з «ризикових»;
- рівень блокування ПН зменшився до 0,39%.
Також ДПС уже ініціювала зміни до механізму зупинення реєстрації
податкових накладних. Свої пропозиції до
постанови Уряду №1165 передали до Мінфіну. А ще конкретизувала перелік підстав для розгляду питання віднесення платника до ризикових.
Крім того, податківці мають ще одні пропозиції щодо вдосконалення організації роботи СМКОР: зміни в порядку взаємодії між структурними підрозділами ДПС усіх рівнів і комісіями територіального та центрального рівнів.
Неплатник ПДВ, якому виписали податкову накладну, виявився платником ПДВ: що робити?
Виписали
податкову накладну на неплатника, а він виявився платником ПДВ? Мабуть, ця ситуація – найпоширеніша з усіх можливих, які коли небудь траплялися з
платниками ПДВ. А варіантів виходу зі ситуації – не так уже й густо:
- можна або подати уточнюючі декларації, зареєструвати коригування та нові ПН, що може призвести до штрафів,
- або не виправляти помилку, а компенсувати її клієнту через майбутні постачання.
Анулювання реєстрації платником ПДВ: підстави та наслідки
Виключення госпсуб’єкта з реєстру
платників ПДВ може відбуватися з різних причин:
- з ініціативи самого платника,
- за рішенням контролюючих органів або суду,
- у зв’язку з певними об’єктивними обставинами.
Розглянули у
цій статті основні підстави, передбачені
п. 184.1 ПКУ, відповідні дати та процедуру, яку необхідно пройти платнику податку в разі добровільного або примусового припинення статусу платника ПДВ.
І насамкінець – про нюанси заповнення ПН у 2025 році
З 1 жовтня 2024 року діє нова форма податкової накладної. Які зміни та особливості вона має? На що треба звернути увагу, складаючи податкові накладні у 2025 році? Читайте у
цій статті (з прикладами від редакції).
Наразі це все.
Більше новин, присвячених виключно ПДВ, ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»