Усі новини і статті рубрики «Загальні положення»
Новин і статей: 1 106
- Довіреність, що видана платником податків – фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути відповідним чином нотаріально посвідчена02.10.202651
- ДПС нагадала, що мобілізовані ФОП та самозайняті особи на період військової служби звільняються від ПДФО, єдиного податку та військового збору, а ФОП без працівників — також від ЄСВ за себе02.10.20261782
- Державна реєстрація припинення ФОП не завершує податкові процедури – правильне подання ліквідаційної звітності та своєчасні розрахунки з бюджетом є ключовою умовою завершення підприємницької діяльності без фінансових наслідків02.10.2026132
- У жовтні 2026 р. всім ФОПам слід сплачувати податки й ЄСВ за ІІІ квартал, подати єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ за ІІІ квартал й може вперше відзвітувати про внески за непрацевлаштування осіб з інвалідністю, якщо є працівникиВажливо01.10.20266 219
- Підприємство, яке з 1 жовтня 2026 р. переходить із загальної системи на ЄП 3 групи, має подати декларацію з податку на прибуток за 9 місяців протягом 40 календарних днів після завершення звітного періоду. Після переходу податок на прибуток не нараховується22.09.2026135
- Кав’ярня самообслуговування продовжує працювати попри мобілізацію господаря-ФОПа. Аналізуємо роз’яснення ДПС: чи треба у цей період сплачувати єдиний податок, військовий збір та ЄСВ, а також подавати звітність?Аналітика16.09.20263 2626
- Приватні виконавці можуть зменшувати дохід від незалежної професійної діяльності на документально підтверджені витрати, пов’язані з її організацією та вимогами законодавства10.09.2026101
- Суд змусив ФОПа повернути передоплату ТОВ, але податкова проти зменшення оподаткованого єдиним податком доходу! Чому виконання судового рішення не дає права на коригування доходу та як підприємцю захистити свої інтереси — читайте у коментарі до ІПК ДПСАналітика09.09.20262 541
- У 2026 році діє єдина форма Заяви для переходу на спрощену систему, внесення змін щодо даних в Реєстрі платників ЄП та для відмови від ЄП. У цій статті поговоримо про перехід на ЄП з IV кварталу, а також про внесення змін та обрання нової ставкиАналітика09.09.202612 986
- Юрособа — платник єдиного податку не може застосовувати спрощену систему після укладення договору відступлення права вимоги, оскільки така операція є негрошовою формою розрахунку всупереч вимогам ПКУ03.09.2026150
- ДПС роз’яснила порядок розрахунку мінімального податкового зобов’язання для ФОП, які протягом року перейшли зі спрощеної системи на загальну. МПЗ подається у складі декларації про майновий стан та визначається за місяці володіння ділянкою31.08.2026115
- Іноді податковий інспектор повідомляє ФОПу, що у нього низьке податкове навантаження (нижче 1,5%) й йому варто «добровільно» прибрати частину витрат і сплатити більше податків. Що робити в таких випадках?27.08.20262 887
- З 1 січня 2026 р. платників ЄП позбавили права на охоронну діяльність. Але чи стосується це надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення? Чіткої позиції щодо цього у податківців наразі немає – аналізуємо два роз’яснення з різними висновкамиАналітика27.08.20261 705
- ФОП мають право відкривати рахунки в іноземних банках, проте виручка від експорту підлягає зарахуванню в банки України. Якщо кошти від нерезидента залишаються за кордоном, вони не входять до доходу ФОП та оподатковуються ПДФО і ВЗ як іноземний дохід фізособи25.08.2026281
- У вересні 2026 р. фізособам-підприємцям слід сплачувати тільки поточні щомісячні податки та подавати у разі необхідності чи обовʼязку заяви на зміну системи оподаткування або групи ЄП з IV кв.Важливо25.08.20263 936
- Після одруження, розлучення чи з інших особистих причин прізвище змінюється – і для ФОП це запускає цілий ланцюжок дій у кількох державних реєстрах одночасно. Розберемо повну послідовність дій, якщо відбулась зміна прізвища ФОП – від ДПС до банку25.08.2026345
- Ліквідаційна звітність ФОП — це остання порція документів, яку потрібно подати вже після того, як бізнес формально припинив існування. Часу на неї небагато — 20 або 40 календарних днів, залежно від системи оподаткування20.08.20267772
- ДПС не дозволяє Інтернет-провайдерам перебувати на спрощеній системі оподаткування. Де межа між обслуговуванням власних мереж та сервісом для третіх осіб? Як трактують норми ПКУ податківці? Розглянемо на прикладі свіжої ІПК та судової практикиАналітика19.08.20261 021
- Підприємця мобілізували, а статус ФОПа ще діючий? Припинити підприємництво можна, подавши заяву до ЄДРПОУ, а Мінюст нагадав, як саме це зробити. Але з війська виконати процедуру досить важко, тож краще подбати про це заздалегідь. У статті розповідаємо, як самеАналітика13.08.20262 319
- У статті проаналізовано основні фінансово-правові наслідки анулювання спрощеної системи, а також розглянуто питання законності використання камеральних перевірок як підстави для прийняття рішення про виключення платника з Реєстру платників єдиного податку12.08.2026383
- Аналіз правозастосовної та судової практики свідчить про те, що значна частина рішень податкових органів про виключення платників з реєстру приймається із системними процедурними та матеріально-правовими порушеннями11.08.2026533
- Дохід у вигляді процентів, нарахований на залишок коштів поточного банківського рахунку, відкритого для провадження підприємницької діяльності, не включається до доходу ФОП, оскільки отриманий не від його підприємницької діяльності09.08.2026258
- ФОПи часто отримують мікрогранти, але одразу починають хвилюватися: чи ввійде ця сума в дохід платника ЄП, чи доведеться платити ПДФО та військовий збір. У статті розбираємо відповідь ДПС і показуємо, як отримати державну допомогу без сплати податківАналітика07.08.20262 865
- Чи потрібно використовувати печатку ФОП у 2026 році? Розбираємо правила використання паперових і електронних печаток, КЕП, роботу з ПРРО та податковою звітністю. Наведемо відповіді ДПС, посилання на норми закону та практичні рекомендації для підприємцівАналітика05.08.20266 749
- Члени сім'ї часто допомагають ФОПам у веденні бізнесу. Однак така допомога повинна бути оформлена належним чином. У яких випадках необхідно укладати трудовий договір, а коли можна обійтися цивільно-правовим договором, розглянемо далі у статтіАналітика05.08.20264 232