
Як нараховувати індексацію зарплати у листопаді 2017 року? Маємо чергове щомісячне роз’яснення фахівців Мінсоцполітики; читайте його ось тут. Як ми вже попереджали, у листопаді 2017 р. проведення індексації здійснюється за коефіцієнтами для жовтня, крім базового місяця - лютий 2017 року. Тим роботодавцям, які підвищили оклади у лютому 2017 року, у листопаді потрібно буде нараховувати індексацію за коефіцієнтом 8,0%. Хоча у роз'ясненні фахівців Мінсоцполітики цей показник залишився незмінним в порівнянні з жовтнем 2017 року.
А от для роботодавців, які підвищували оклади у травні 2017 року своїм працівникам, вперше індексувати зарплату доведеться у листопаді за коефіцієнтом 3.7%.
Щорічний аудит – для кого він буде обов’язковим? З 1 січня 2018 року набирає чинності Закон №2164, яким внесено зміни до Закону про бухоблік. Найбільше всіх цікавить питання, кому доведеться проходити щорічний аудит?
- На кого буде поширюватися обов’язковий аудит фінансової звітності у 2018-2019 роках?
- За який період його проводити?
- Як слід буде проводити оприлюднення фінзвітності?
Читайте аналітику від фахівців редакції «Дебет-Кредит».
Що змінилося в нарахуванні лікарняних та декретних у зв'язку з пенсійною реформою? Маємо перше роз’яснення від Фонду соцстрахування. Фахівці ФСС розповіли про основні зміни, внесені до Закону №1105-ХІV. Зокрема, щодо страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами та від нещасного випадку на виробництві.
Змінено порядок обліку платників ЄСВ. Відповідні зміни внесено до Порядку наказом Мінфіну від 25.09.2017 р. №803, а ми пишемо про це тут. Зокрема:
- Підкориговано норми Порядку, які стосуються зняття з обліку платників ЄСВ;
- Порядок доповнено новим розділом «VI. Організація обліку платників єдиного внеску у контролюючих органах». Функції обліку платників ЄСВ тепер здійснюватимуть нові підрозділи обслуговування платників, які будуть утворені в ДФСУ, ГУ ДФС в областях, м. Києві, Офісі великих платників податків;
- Внесено зміни до форм №2-ЄСВ, №10-ЄСВ, №11-ЄСВ, №9-ЄСВ (додатки до Порядку).
Роботодавець має право перевірити правомірність видачі листка непрацездатності. Про це пише Міністерство охорони здоров'я у листі від 12.06.2017 р. №3.04.02-Н-7698/6898-зв. Для цього йому необхідно зробити запит до структурного підрозділу з питань охорони здоров'я обласної, Київської міської державної адміністрації, у підпорядкуванні якого знаходиться заклад охорони здоров'я, який видавав листок непрацездатності.
Як отримати електронний цифровий підпис через представника?
- Має бути оформлена відповідна довіреність на це на номерному бланку суворої звітності;
- Реєстраційні документи заявника мають бути підписані представником;
- В довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг ЕЦП.
Все це минулого тижня роз'яснювали тернопільські податківці.
Більше консультацій від ДФС.
По-перше, податківці розказали про заповнення рядка «Військовий збір» податкового розрахунку за формою №1ДФ (у графах «Загальна сума нарахованого доходу» та «Загальна сума виплаченого доходу» необхідно зазначати інформацію про всі доходи, що були нараховані (виплачені) фізичним особам у тому числі фізичним особам-підприємцям).
По-друге, розповіли, хто вважається пенсіонером за віком з числа підприємців з метою несплати за себе ЄСВ (із урахуванням останньої судової практики ВСУ).
По-третє, роз'яснили, за яких умов електронні квитки та витрати на таксі у відрядженні не будуть для працівника додатковим благом.
По-четверте, маємо спільне роз'яснення від ДФС та ПФУ у Черкаській області про те, як заповнювати графу «Неповний робочий час» у таблиці 6 та проводити коригування додаткової бази нарахування ЄСВ у Звіті з ЄСВ.
Як визначити страховий стаж працівника для розрахунку лікарняних? Розмір допомоги з тимчасової непрацездатності залежить від страхового стажу працівника: чим більший стаж – тим більший відсоток виплати. Як правильно визначити страховий стаж для розрахунку лікарняних, розповіли фахівці Фонду соцстраху у Чернігівській області (плюс доповнення від редакції).
Нацбанк спростив відкриття рахунків та здійснення безготівкових розрахунків. Постановою Правління НБУ від 25.10.2017 р. №106 Нацбанк удосконалив порядок відкриття та ведення рахунків клієнтів банків, а також ведення безготівкових розрахунків. Зокрема:
- скасовано обов’язок щодо використання суб’єктом господарювання печаток на документах (у тому числі на розрахункових документах);
- дозволено укладення договорів про відкриття банківського рахунку та банківського вкладу в електронній формі;
- визначено порядок відкриття фізичними особами-підприємцями поточних рахунків фізичним особам для здійснення деяких видів виплат заробітної плати та прирівняних до неї платежів;
- удосконалено режим функціонування поточних рахунків клієнтів, зокрема, в частині виплат, пов’язаних з відрядженням.
Докладніше читайте тут.
Але це не все про нововведення від НБУ. Тією ж Постановою №106 Нацбанк також врегульовав деякі питання надання коштів в інвалюті на відрядження.
По-перше, у роботодавців з’явилася можливість надавати аванс на закордонне відрядження шляхом перерахування наявної валюти на рахунок працівника. При цьому таке перерахування здійснюється на підставі заяви (наказу) та розрахунку витрат.
По-друге, відтепер відряджений працівник має право після повернення з відрядження повертати невикористану валюту на рахунок підприємства.
Інші новини. 27 жовтня Уряд зареєстрував законопроект №7420 щодо автоматичного розблокування ПН та РК, за якими не прийнято рішення комісією ДФС. Пропонується доповнити пп. 201.16.4 ПКУ підпунктом «в» такого змісту: «не прийнято та/або не надіслано платнику податку у строк, визначений абзацом сьомим підпункту 201.16.3 цього пункту, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Нацбанк вніс зміни до порядку ведення касових операцій банками (з 1 листопада відбиток печатки клієнта на грошовому чеку не є обов’язковим).
Мінфін хоче змінити правила оподаткування ПДФО благодійної допомоги. У міністерстві розробили законопроект, яким, зокрема, передбачається з 1 січня 2019 року збільшити розмір неоподаткованої ПДФО нецільової благодійної допомоги до трикратного розміру граничного доходу для застосування ПСП. (Зараз це однократний розмір у 2240 грн).
А омбудсмен закликає передбачити в держбюджеті-2018 фактичний прожитковий мінімум. Проектом Держбюджету-2018 з 1 січня 2018 року передбачено прожитковий мінімум у розмірі 1700 грн. А от за розрахунком Мінсоцполітики фактичний розмір ПМ у вересні 2017 року становив 2980 грн (а з урахуванням суми обов’язкових платежів – усі 3419 грн). Тож Валерія Лутковська пропонує Уряду «вжити в межах компетенції невідкладних заходів» та використовувати у проекті Держбюджету саме фактичний розмір прожиткового мінімуму.
Наостанок – нагадування: вже у цей четвер, 9 листопада – граничний термін для подання звітності за ІІІ квартал 2017 року. А це декларації з ПДВ і з податку на прибуток, форма №1ДФ, декларація «єдинника» III групи і ще кілька десятків звітів. (Перелік усіх необхідних для подання звітів дивіться тут).
Все необхідне для подання звітності за III квартал (новини, бланки, довідники, консультації, аналітичні матеріали) ви знайдете у традиційному довіднику від «Дебету-Кредиту».
До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»