Коментар до листа Мінсоцполітики від 07.09.2017 р. №2341/0/101-17
У коментованому листі вказано про відкликання і втрату чинності листа Мінсоцполітики від 13.02.2017 р. №317/0/101-17/282, про який ми розповідали тут.
У листі №317/0/101-17/282 Мінсоцполітики наголошувало: сума індексації, визначена відповідно до п. 5 Порядку №1078, включається до виплат, які мають враховуватись до заробітної плати при забезпечені її мінімального розміру. Після опублікування цього листа фахівці Мінсоцполітики навіть наводили приклади його застосування.
Держпраці ж надавало більш узагальнюючі роз’яснення. За ними індексація включалася до мінімального розміру зарплати в будь-якому випадку (а не лише у випадках, зазначених у п. 5 Порядку №1078).
Здогадуємося (хоча Мінсоцполітики і промовчало про причину свого рішення), що цей лист було відкликано на підставі офіційного звернення Профспілок, про яке ми писали тут.
Втрата чинності листа №317/0/101-17/282 відбулася 07.09.2017 року. Але його текст з’явився тільки зараз, у грудні.
Що зараз думає Держпраці з цього приводу, ми ще не знаємо. А ось Мінсоцполітики, очевидно, свою думку змінило. Але, на жаль, не сказало, що робити тепер роботодавцям.
Від себе зазначимо наступне.
До зони ризику потраплять ті роботодавці, у кого одночасно було (є або буде) і нарахування індексації, і нарахування доплати до мінімальної зарплати працівників.
Решта виправляти нічого не потрібно, і вони просто стежать за новинами.
У тих, хто потрапив до зони ризику, наступні наслідки:
1) Не зрозуміло, що робити з індексацією, нарахованою у січні-жовтні 2017 р., якщо вона враховувалася роботодавцем для нарахування зарплати не нижче мінімальної. Якщо це було неправильно, то треба збільшити суму доплати до мінімального розміру зарплати – на суму такої індексації.
Усе про зарплату і кадри –
у вашій поштовій скриньці!
Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите
ПідписатисьХочете подивитись, як це виглядає?
Але у коментованому листі не йдеться про порядок перерахунку сум доплат. Тому виправляти чи ні нараховану зарплату за ці місяці – питання наразі відкрите. Його слід задавати фахівцям Мінсоцполітики або очікувати загального роз’яснення.
Про всяк випадок починаємо готуватися до виправлень. Про виправлення помилок у зарплаті та відображення виправлення у звіті з ЄСВ та формі №1ДФ ми писали тут, позицію Мінфіну розглядали тут.
2) За листопад тим роботодавцям, хто ще не встиг виплатити зарплату, слід нарахувати доплату до мінімальної зарплати без врахування індексації, а індексацію нарахувати зверху. Переплатити зарплату (і податки з неї) краще, ніж недоплатити.
3) У грудні та у наступних місяцях слід діяти за новими правилами:
- з початку нараховувати зарплату за відпрацьований час та інші виплати, які враховуються для виконання гарантії;
- далі порівнювати нараховану зарплату з мінімальною і у разі необхідності нараховувати доплату до мінімальної рівня;
- окремо нараховувати суму індексації (виходячи із прожиткового мінімуму та відповідного коефіцієнту).
Зауважимо, що це лише наші поради і застосовувати їх чи ні, кожен вирішує самостійно. Обережні роботодавці можуть почекати на докладні роз’яснення від Мінсоцполітики. Але наразі невідомо, коли вони з’являться.
***
UPD 06.12.2017
Є надія, що все залишиться по-старому і нічого перераховувати не потрібно буде.
На думку фахівців "Вісника. Офіційно про податки" трактування, що індексація не включається до виплат, які мають враховуватися до заробітної плати при забезпеченні її мінімального розміру, є неправильним. Докладніше про це тут>>
Це перша реакція, хоч і не від Мінсоцполітики безпосередньо, та все ж від офіційного видання ДФСУ.