• Посилання скопійовано

Як отримати дані про померлу особу: розʼяснення від ПФУ

У паперовій формі відомості щодо померлої особи надаються ПФУ на підставі особистого звернення спадкоємця померлого, при пред'явленні паспорта та за наявності ідентифікаційного коду померлої особи, а також документів про родинні відносини з померлою особою

Як отримати дані про померлу особу: розʼяснення від ПФУ

Окремо ми наводили дії роботодавця у разі смерті працівників: отримання підтвердного документа про смерть; видання наказу про припинення трудового договору, оформлення табеля обліку робочого часу та нарахування належних працівникові сум заробітної плати та інших виплат. Про це – тут.

Також вказували, що за правилами ч. 1 ст. 1227 ЦКУ суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомог у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім’ї, а у разі їх відсутності – входять до складу спадщини.

Отже, невиплачену за життя зарплату працівника за правилами Цивільного Кодексу України треба виплатити членам сім’ї. Про це ми зазначали тут.

У листі від 01.07.2025 №2800-060102-8/43538 ПФУ зауважив, що відповідно до покладених на нього завдань формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соцстрахування.

Склад відомостей реєстру застрахованих осіб, визначений ст. 20 Закону №2464, свідчить про їх належність до персональних даних та конфіденційної інформації про особу.

Але відповідно до абзаців другого – третього ч. 6 ст. 17 Закону №2464 інформація з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру надається на запит платників єдиного внеску та/або застрахованих осіб чи уповноважених ними третіх осіб у порядку та за формою, встановленими ПФУ.

При цьому надання інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру іншим юридичним і фізичним особам, крім органів праці та соціального захисту населення, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, допускається лише за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

На сьогодні діє Положення №10-1 про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пунктом 8 розділу V Положення №10-1 встановлено, що інформація з реєстру застрахованих осіб надається територіальними органами Пенсійного фонду України в паперовій формі:

  • застрахованій особі особисто при пред'явленні паспорта (іншого документа, що посвідчує особу), документа, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта, або свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування чи пенсійного посвідчення;
  • представнику застрахованої особи – при пред'явленні документів, що посвідчують особу представника та її повноваження діяти від імені особи, яку він представляє, а також засвідчених копій документів, що дають змогу територіальному органу Пенсійного фонду України ідентифікувати застраховану особу.

Водночас людина як учасник цивільних відносин, відповідно до ст. 24 ЦКУ, вважається фізичною особою. Цивільна правоздатність фізичної особи, тобто здатність мати цивільні права та обов'язки виникає у момент її народження і припиняється у момент її смерті (ст. 25 ЦКУ).

Висновок ПФУ: інформація про померлу особу не є персональними даними в розумінні Закону №2464.

Водночас попри те що, дані про померлу особу не підпадають під дію вказаного Закону, ст. 7 Закону України «Про поховання та похоронну справу», передбачено, що держава гарантує конфіденційність інформації про померлого.

Надання такої інформації здійснюється відповідно до Закону України «Про інформацію», ст. 20 якого визначено, що за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом.

На підставі всіх цих нюансів ПФУ вказав, що інформація про померлу особу може бути надана її спадкоємцям/родичам у разі надання документів, які підтверджують їх родинні відносини з померлою особою (копії свідоцтва про народження, шлюб, смерть тощо).

У паперовій формі відомості з реєстру застрахованих осіб щодо померлої особи можуть бути надані будь-яким територіальним органом ПФУ на підставі особистого звернення спадкоємця/родича (дружини, чоловіка, дочки, сина і т. д.) померлого, при пред'явленні документа, що посвідчує її особу та за наявності ідентифікаційного коду особи, стосовно якої надається інформація, а також документів, що підтверджують родинні відносини з померлою особою (копії свідоцтва про народження, шлюб, смерть тощо).

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»