• Посилання скопійовано

«Контролюючі органи і перевірки» №05(159) | 02.04.2025 р.

Сто п'ятдесят дев'ятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому

«Контролюючі органи і перевірки» №05(159) | 02.04.2025 р.
Це – п’ятий з початку року (сто пʼятдесят дев’ятий загалом та сорок дев’ятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло три тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
  • повідомимо про оновлення ДПС плану-графіка перевірок на 2025 рік;
  • зауважимо, що змінився порядок оформлення результатів документальних перевірок;
  • роз’яснимо, що врахувати у разі документальної позапланової перевірки ДПС; 
  • розкажемо про перевірки Держпраці та штрафи у 2025 році;
  • зазначимо найпоширеніші помилки роботодавців при перевірках ТЦК;
  • зауважимо, що недоліки в оформленні ТТН можуть бути кваліфіковані як відсутність такої на момент перевірки;
  • розкажемо, що готують зміни до порядку одночасних перевірок контролюючими органами та органами фінконтролю.
Гарного Вам читання!

ДПС оновила план-графік перевірок на 2025 рік

28 березня ДПСУ оприлюднила оновлений план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2025 рік з урахуванням коригування (березень 2025). 
Як завжди, план-графік складається з чотирьох розділів:
  • Розділ I «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб» та
     
  • Розділ II «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів». Згідно з ними буде проведено 3592 перевірки юросіб.
     
  • Розділ ІІІ «Документальні планові перевірки фізичних осіб». Він налічує 1027 осіб (раніше було 1028) до яких наступного року планує завітати з візитом ДПС (у т.ч. вже й ФОПів - платників єдиного податку І та ІІ груп).
     
  • Розділ IV «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». З таких питань податківці планують провести 267 перевірок.
Ознайомитися з оновленими розділами плану-графіка можна за посиланням. А як не потрапити до нього – читайте тут.

Документальна позапланова перевірка ДПС: що врахувати?

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані-графіку ДПС. Право на її проведення (крім перевірок, передбачених пп. 78.1.22 ПКУ) надається лише у випадку, коли платнику податків до початку проведення перевірки вручено копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Також слід звернути увагу на строк проведення цієї перевірки – податківці мають у нього вкластися. Відповідно до п. 82.2 ПКУ, тривалість проведення документальних позапланових перевірок, визначених у ст. 78 ПКУ, не повинна перевищувати:
  • 15 робочих днів - для великих платників податків, 
  • 5 робочих днів - для суб'єктів малого підприємництва, д
  • 3 робочі дні - для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абз. 3 – 8 цього пункту, 
  • 10 робочих днів - для інших платників податків.
У цій статті поділилися практикою позапланової перевірки у суб’єкта малого підприємництва.

Перевірки Держпраці та штрафи у 2025 році

Незважаючи на запровадження у 2022 році мораторію на проведення держнагляду (контролю), органи Держпраці планують комплексні перевірки та все ще мають право проводити позапланові перевірки. І, як виявилось, питання законності проведення комплексних (планових!) заходів наразі відкрите. 
Керуючись положеннями статті 5 Закону №877, ДРСУ щороку затверджує План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю). Прийняття його  не суперечить постанові КМУ №303, оскільки  постанова не встановлює жодних обмежень щодо намірів планування заходів державного нагляду (контролю).
Комплексні планові перевірки – це ті самі планові перевірки, але одночасно кількома контролюючими органами. Тож стверджувати, що комплексні планові заходи не підпадають під дію мораторію за Постановою №303, ми не бачимо підстав.
А якщо Держпраці все ж таки спробує прийти на комплексну планову перевірку? Або госпсуб’єкт не відмовиться від комплексної планової перевірки, чи штрафуватиме його Держпраці? Читайте у статті від редакції.

Найпоширеніші помилки роботодавців при перевірках ТЦК

Районні ТЦК та СП щороку проводять відповідно до затверджених планів перевірки стану організації та ведення військового обліку в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях (крім СБУ та розвідувальних органів). Також ТЦК та СП може приходити й з позаплановими перевірками.
Найчастіше виявляють такі порушення:
  • прийняття військовозобовʼязаного на роботу без військово-облікового документа;
  • неведення підприємством військового обліку;
  • непризначення особи, відповідальної за ведення військового обліку;
  • невиконання розпорядження ТЦК;
  • неповідомлення про прибуття призовників та військовозобов’язаних до ТЦК;
  • відсутність журналу обліку результатів перевірки військового обліку;
  • відсутність списків персонального військового обліку;
  • неознайомлення працівників з правилами військового обліку тощо.

Зміниться порядок одночасного проведення перевірок контролюючими органами та органами фінконтролю

18 березня Мінфін оприлюднив проєкт постанови КМУ, яким пропонує внести зміни до Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю.
Проєктом акта передбачено одночасність процесу проведення у звітному періоді перевірок одного і того самого суб’єкта господарювання контролюючими органами та органами державного фінансового контролю.
Уточнено, що планування перевірок фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання, які проводяться для забезпечення своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів, платежів, здійснюють щороку податкові органи та щокварталу митні органи.
Планування ревізій фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання здійснюється щокварталу органами державного фінансового контролю.

І насамкінець – позиція ВС щодо ТТН з недоліками в оформленні

За позицією ВС, наявність недоліків у заповненні ТТН свідчить про відсутність передбаченого законом документа. Тобто недоліки в оформленні наявної у водія ТТН можуть бути кваліфіковані як відсутність такої на момент проведення перевірки.

Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій –  тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»