Це – сьомий з початку року (сто шістдесят перший загалом та п’ятдесят перший під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- розкажемо, що треба знати роботодавцю щодо перевірок від ТЦК;
- з’ясуємо, що робити, якщо побачили себе у плані-графіку податкових перевірок;
- поговоримо про контроль ДПС за розрахунками РРО/ПРРО;
- зауважимо, що запрацювали зміни до порядку оформлення результатів документальних перевірок ДПС;
- розповімо про зміни до методрекомендацій щодо застосування податківцями нагрудних відеокамер під час перевірок;
- зазначимо, що планується розширення основних завдань Держпраці;
- повідомимо, що Комітет ВРУ рекомендує удосконалення процесу проведення перевірок лікарняних листків.
Гарного вам читання!
Перевірки від ТЦК: що треба знати роботодавцю?
ТЦК мають право перевіряти стан військового обліку на підприємстві. Самостійно можуть проводити перевірку на підприємстві районні (міські) ТЦК. Що ж до обласних, то вони можуть лише приєднатися до перевірки, яку проводить обласна адміністрація. У Києві те саме – на самостійну
перевірку прийдуть ТЦК з вашого району в цьому місці, а місцевий ТЦК прийде лише разом із перевіркою від КМДА.
Як відбувається така перевірка, як часто її можна проводити і які наслідки вона може мати? Читайте у
статті від редакції.
Побачили себе у плані-графіку перевірок ДПС: які подальші дії?
Податковий експерт Ольга Самофалова
розповіла, з чого починати підготовку до перевірки у разі виявлення свого підприємства у плані-графіку перевірок ДПС,
Вона рекомендує надіслати запит до ДПС на отримання публічної інформації, в якому запитати:
- відповідно до яких критеріїв ризиковості підприємство включене до плану перевірок;
- на підставі яких реальних підтверджених даних встановлено такі ступені ризику;
- якими рішеннями, наказами тощо ваше підприємство включено до плану перевірок.
Контроль ДПС за розрахунками через РРО/ПРРО: чому немає готівки?
Раніше ми
писали, що ДПС проаналізувала фіскальні чеки СГ за березень 2025. Виявлено, що в чеках деяких з них не відображено жодної операції з готівкою.
Податківці в повну відмову від розрахунків готівкою не вірять. Тоді яке пояснення цьому? Для них це може свідчити про ймовірне непроведення готівкових розрахунків через РРО/ПРРО. І це не поодинокий випадок!
Ніна Южаніна
інформує, що ДПС направила понад 1000 госпсуб’єктам у сфері роздрібної торгівлі інформаційні повідомлення (листи) щодо можливих порушень порядку проведення розрахунків. Як бачимо, податківці не наполягають, що порушення точно були. І дають СГ шанс надати пояснення та переконати податківців, що операцій з готівкою вони дійсно не проводили. Якщо ж такі операції є, але їх не проводять через РРО/ПРРО помилково, саме час це виправити.
Можливо, під «виправленням» податківці розуміють появу готівки в майбутніх фіскальних чеках? На кшталт «подивимось на вашу поведінку»? Саме так! Вони пояснюють: «у листах пропонуємо бізнесу самостійно переглянути попередні господарські операції та надалі не допускати під час продажу товарів розрахунків без використання реєстраторів».
Якщо ж на повідомлення від ДПС ніяк не відреагували, то податківці призначать фактичну перевірку.
З 25 квітня діють зміни до порядку оформлення результатів документальних перевірок ДПС
25 квітня офіційно опублікований та набрав чинності
наказ Мінфіну від 14.03.2025 №151, яким затверджено зміни до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків. Зокрема:
1) Положення Порядку доповнено нормами щодо зобов’язання контролюючого органу повідомити платника податків про дату, час та місце / спосіб розгляду матеріалів перевірки, у тому числі в режимі відеоконференції. Таке повідомлення надсилається платнику податків протягом двох робочих днів із дня отримання від нього заперечень та/або додаткових документів і пояснень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду. Водночас інформація (повідомлення) про розгляд контролюючим органом, визначеним
пп. 41.1.1 ПКУ, матеріалів перевірки в режимі відеоконференції надсилається платнику податків в електронному вигляді в електронний кабінет.
2) Визначено процедуру ідентифікації платника податків або його представника, у тому числі у разі розгляду заперечень у режимі відеоконференції, необхідність фіксування відеоконференції за допомогою технічних засобів відеозапису.
3) Передбачено, що про участь у розгляді матеріалів перевірки (особисто або через свого представника), у тому числі в режимі відеоконференції, платник податків повідомляє у поданих запереченнях.
4) Визначено, що під час розгляду матеріалів перевірки в режимі відеоконференції платник податків може надавати тільки усні пояснення з приводу предмета розгляду, тощо.
Удосконалення процесу проведення перевірок лікарняних листків
Комітет ВРУ з соцполітики
прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді включити до порядку денного та за наслідками розгляду у І читанні прийняти за основу законопроєкт
№13062.
- удосконалити процес проведення перевірок листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування;
- уточнити механізм компенсації сум страхової виплати у разі встановлення необґрунтованості видачі листка непрацездатності та оскарження вимоги на компенсацію;
- передбачити можливість використання паперових листків непрацездатності на період воєнного стану та три місяці після його припинення чи скасування тощо.
Застосування податківцями нагрудних відеокамер під час перевірок
Наказом від 31.03.2025 №327 ДПС
внесла зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби України при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених
наказом ДПС від 04.09.2020 №470.
Зокрема, Методрекомендації доповнено новим розділом III «Рекомендації щодо зберігання, застосування нагрудних відеокамер (відеореєстраторів) (далі - технічних приладів / засобів) посадовими (службовими) особами органу ДПС, накопичення та використання такої мультимедійної інформації (фото-, відео-, звукозапис)».
Розширення основних завдань Держпраці: проєкт змін до Положення
СПО профспілок
оприлюднив проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до Положення про Державну службу України з питань праці».
Зокрема, уточнено, що Держпраці є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення, здійснення страхових виплат з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з проєктом змін основними завданнями Держпраці будуть, серед інших:
- здійснення державного нагляду та контролю у сфері діяльності, пов’язаної з об’єктами підвищеної небезпеки;
- забезпечення роботодавців і працівників інформацією та консультаціями щодо ефективних засобів дотримання законодавства, нагляд та контроль за дотриманням якого віднесено до повноважень Держпраці, і запобігання можливим його порушенням.
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»