Це – вже вісімнадцятий з початку року (і двадцять шостий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам.
За понад два тижні, які минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему.
Сьогодні ми:
- визначимося, як складати особові справи та особові картки П-2 у зв’язку з заповненням нового звіту з ЄСВ;
- дізнаємося, як користуватися Класифікатором професій;
- проінформуємо про плани Мінсоцполітики розробити звіт про роботу працівників у нічний час;
- поговоримо про дії роботодавця у разі настання у працівника пенсійного віку;
- наголосимо, що щомісячне переукладання договору ЦПХ є підміною трудових відносин (на думку Держпраці);
- розповімо, якими є нові вимоги до роботи за комп'ютером;
- … а також наведемо перелік документів, які будуть перевіряти податківці під час перевірок з праці.
Гарного вам читання!
***
Які документи перевіряє ДФС під час перевірок з праці?
Грунтуючись на п. 80.6 ПКУ, податківці навели загальний перелік документів. А саме:
- штатний розклад і наказ про його затвердження, зміни;
- книги обліків наказів, руху трудових книжок;
- кадрові накази й накази по основній діяльності;
- табелі обліку робочого часу;
- трудові договори (контракти), зміни і доповнення до них;
- трудові книжки працівників і вкладиші до них;
- повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу, наказ (розпорядження) і заява про прийняття на роботу;
- цивільно-правові договори;
- документи, що підтверджують нарахування й виплату заробітної плати, авансу, індексації, відпускних і інших нарахувань працівникам;
- податкова звітність та звітність з ЄСВ;
- інші документи, пов’язані з предметом перевірки.
Крім того, фіскали вказали, що для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин роботодавця з працівником у такого працівника можуть попросити пред’явити документи, що посвідчують особу або інші документи, які дозволять ідентифікувати особу (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).
Незабаром будемо звітувати про роботу у нічний час. Законопроект від Мінсоцполітики
9 жовтня 2018 року Мінсоцполітики оприлюднило проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань роботи працівників у нічний час».
Зокрема, в новій редакції пропонується викласти ст. 54 КЗпП. За нею:
- Нічним й надалі вважатиметься час з 22:00 по 06:00.
- Буде викладено у новій редакції визначення нічних працівників.
- Робочий час нічних працівників не повинен перевищувати восьми годин впродовж будь-якого періоду тривалістю двадцять чотири години.
- Власник або уповноважений ним орган зобов’язаний:
- за бажанням нічного працівника організувати проведення за свої кошти попереднього, періодичних та позачергових медичних оглядів;
- вживати заходи щодо переведення нічних працівників на денну роботу відповідно до медичного висновку;
- інформувати про використання праці нічних працівників Держпраці у порядку, визначеному Мінсоцполітики.
Щомісячне переукладання договору ЦПХ є підміною трудових відносин
Держпраці з Хмельницької області вказала, що за наявності ознак, притаманних трудовим відносинам, повинен укладатися трудовий договір, а не договір ЦПХ. За ЦПД процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату.
І ще… Будьте обережні з назвами разових робіт у договорах ЦПХ! За результатами аналізу укладених договорів ЦПХ Держпраці виявила, що «Разова робота» вказана у документах, названих як «договір про виконання разової роботи», співпадає із назвами, ознаками і обов’язками для цілого ряду професій (робіт), передбачених нині діючим Класифікатором ДК 003:2010.
Фахівці Держпраці вказали, що такі види робіт можуть виконуватися лише в рамках трудових відносин – виробничого процесу або за наявності необхідних дозвільних документів на проведення відповідної категорії робіт та послуг.
Якими є нові вимоги до роботи за комп'ютером? – нагадування від Держпраці
По-перше, роботодавець зобов’язаний за необхідності проводити лабораторні дослідження умов праці працівників з метою виявлення ризиків, пов’язаних із погіршенням зору, порушенням фізичного стану, стресом та вживати заходів щодо усунення виявлених ризиків.
По-друге, згідно з п. 6 Розділу ІІ Вимог, роботодавець має забезпечити за свій рахунок проведення медичних оглядів працівників.
По-третє, передбачено мінімальні вимоги до безпеки робочого місця, екранних пристроїв та правильності їх облаштування.
Про це та про те, що буде за недотримання вимог, читайте у нашій новині.
І наостанок – три аналітики від редакції
Про складання особових справ та особових карток П-2 за новими правилами читайте тут.
Як користуватися класифікатором професій для заповнення звіту з ЄСВ та кадрової документації, ми розповідали ось тут.
Які документи має надати роботодавець для оформлення пенсії? Чи потрібно при цьому оформлювати звільнення працівника? Які права має працівник, якому пенсію призначили, але він продовжує працювати? Про це все читайте тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»