Це – дев’ятнадцятий цього року (і сімдесят другий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За два тижні, які минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. Зокрема:
- проінформуємо, що з 27 жовтня діє нова форма звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю;
- визначимося, кого з працівників потрібно відправити на самоізоляцію через COVID-19;
- з’ясуємо, як відрізнити трудові відносини від інших;
- розповімо, як переслати звільненому працівнику трудову книжку;
- зазначимо, що МОЗ закликає роботодавців перевести співробітників на віддалену роботу.
Гарного вам читання!
***
З 27 жовтня діє нова форма звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю
Мінсоцполітики наказом від 27.08.2020 р. №591 затвердив:
- нову форму звітності №10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю»;
- Інструкцію щодо заповнення форми звітності №10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю».
Форму звітності №10-ПОІ (річна) подають не пізніше ніж 1 березня року, наступного за звітним, підприємства, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, та фізичні особи, що використовують найману працю, відділенню Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням.
Тепер у розділі «Коди організації-респондента» слід буде зазначати:
- ознаки неприбутковості відповідно до Реєстру неприбуткових установ та організацій,
- форми фінансування (бюджет - 1, госпрозрахунок - 2, за рахунок членських внесків - 3, змішана - 4).
Розділ «Кількість працівників та фонд оплати праці» також змінено. Щодо кількості працівників тут враховується розподіл за статтю (жінки та чоловіки), місцем проживання (місто або сільські населені пункти та селища міського типу), віком (від 18 до 35 років, від 35 до 60 років, понад 60 років).
Про це ми розповідали тут, а докладно про заповнення звіту – тут.
Кого з працівників потрібно відправити на самоізоляцію через COVID-19
Фахівці Держпраці зауважили, що станом на 01.10.2020 р. до переліку осіб, які мають перебувати на самоізоляції, входять:
- особи, які мали контакт з хворим на COVID-19, крім осіб, які перебували у засобах індивідуального захисту у зв’язку з виконанням службових обов’язків;
- особи, щодо яких є підозра на інфікування, або особи, які хворіють на COVID-19 та не потребують госпіталізації.
Отже, працівники, які потребують самоізоляції, зобов’язані постійно перебувати у визначеному ними місці самоізоляції, утримуватися від контакту з іншими особами, крім тих, з якими спільно проживають. Строк самоізоляції визначає лікуючий лікар хворого або особи з підозрою на інфікування COVID-19 на підставі галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Також у роз’ясненні наведено перелік осіб, яких слід вважати контактною особою.
Як відрізнити трудові відносини від інших: тест від Держпраці
Держпраці в Тернопільській області зазначила, що часто роботодавці пропонують укласти цивільно-правову угоду замість трудового договору.
Але трудовий договір укладається між працівником і роботодавцем. Сторонами цивільно-правової угоди можуть бути будь-які юридичні або фізичні особи.
Окремо фахівці Держпраці навели контрольний список для визначення трудових відносин.
Як переслати звільненому працівникові трудову книжку?
Згідно з п. 4.2 Інструкції №58, якщо працівник відсутній на роботі в день звільнення, то роботодавець у цей день надсилає працівникові поштове повідомлення з вказівкою про необхідність отримання трудової книжки.
Бажано надсилати таке повідомлення рекомендованим листом «з повідомленням» роботодавця про отримання листа працівником. Це пов’язано з тим, що у разі виникнення трудового спору, у роботодавця буде додатковий доказ щодо відсутності його вини у затримці видачі працівнику трудової книжки.
Пересилання трудової книжки поштою з доставкою на зазначену адресу допускається лише за письмовою згодою працівника. Про це ми вказували тут.
МОЗ закликає роботодавців перевести співробітників на віддалену роботу
У МОЗ закликають кожного роботодавця і керівника підприємства організовувати роботу своїх співробітників у такий спосіб, щоб всі, хто можуть працювати у віддаленому доступі, працювали дистанційно. Про це повідомила заступниця міністра охорони здоров′я Ірина Микичак на брифінгу 19 жовтня.
«Кожен роботодавець, кожен керівник фірми, підприємства має організовувати роботу своїх працівників у такий спосіб, щоби всі ті, хто можуть працювати у віддаленому доступі – працювали у віддаленому доступі. Будь-які зібрання намагатися проводити з дотриманням дистанції, усіх вимог, які стосуються карантинних обмежень», – зазначила вона.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»