• Посилання скопійовано

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №10(86) | 08.07.2021 р.

Вісімдесят шостий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам |

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №10(86) | 08.07.2021 р.

Це – десятий цього року (і вісімдесят шостий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За три тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. Зокрема:

 

  • зазначимо, що проєкт щодо електронного документообігу з охорони праці знову доопрацювали;
  • дізнаємося, як вакцинуватися від Covid-19 усім підприємством;
  • розповімо, що з 23 червня діє оновлений порядок надання допомоги по частковому безробіттю;
  • наведемо правила індексації зарплати у липні;
  • проінформуємо, що в е-лікарняному оновилися причини непрацездатності;
  • підкреслимо, що трудові книжки з 10 червня зберігаються у працівників.

Гарного вам читання!

***

 

Електронний документообіг з охорони праці: проєкт порядку знову доопрацювали 
На початку липня на сайті СПО об’єднань профспілок України повторно розміщено проєкт наказу Мінекономіки «Про затвердження Порядку впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці».

Завантажити текст проєкту Порядку можна тут>>

Вперше його було опубліковано у лютому 2021 року, про що ми розповідали тут. А перше доопрацювання відбулося у квітні (про це тут).

Що доопрацьовано цього разу, профспілки, на жаль, не вказали.

За проєктом, цей Порядок буде обов’язковим для всіх роботодавців, які шляхом видання відповідного наказу прийняли рішення щодо впровадження електронного документообігу документів, створення та використання яких передбачено  нормативно-правовими актами з охорони праці (далі –  НПАОП).

Одночасно з прийняттям цього рішення роботодавець зобов’язаний затвердити:

  • перелік документів, ведення яких передбачається у електронній формі;
     
  • порядок створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання та знищення документів, зазначених у Переліку.

 

Бажаєте вакцинуватися від Covid-19 усім підприємством? МОЗ розповідає як 
Організовані колективи вакцинують у кожному регіоні України в тій послідовності, в якій вони записувалися через контакт-центр Міністерства охорони здоров’я. Залишити заявку на виїзд мобільної бригади для щеплення співробітників компанії можна за номером контакт-центру 0 800 60 20 19.

Для цього організовані колективи мають призначити відповідального за підготовку та організацію процесу вакцинації. Ця людина складає поіменні списки охочих щепитися працівників. Таких людей має бути не менше ніж 50. 

Коли підійде час щеплення колективу, регіональний координатор з вакцинації зателефонує відповідальній особі та повідомить усю необхідну інформацію для підготовки та проведення щеплень.  Про це ми писали тут.

 

З 23 червня діє оновлений порядок надання допомоги по частковому безробіттю 
23 червня 2021 року офіційно опублікована та набрала чинності постанова КМУ від 16.06.2021 р. №635. Нею, зокремавикладено у новій редакції Порядок надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Цей Порядок визначає механізм надання коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених КМУ, розмір, строки надання, а також механізм повернення коштів, спрямованих на фінансування такої допомоги. Про це ми писали докладно тут.

 

Індексація зарплати у липні 2021 року 
Індекс споживчих цін, на підставі якого здійснюється розрахунок для проведення індексації, за травень  2021 р. становив  101,3%.

Але він вплинув на коефіцієнти індексації. Тому окремі роботодавці будуть нараховувати індексацію за новими коефіцієнтами, а інші на рівні червня  2021 року. Але в межах нового прожиткового мінімуму на рівні 2379 грн.

Наприклад, у липні  вперше будуть нараховувати індексацію роботодавці, які збільшували оклади у лютому 2021 року, а за збільшеними коефіцієнтами – з базовими місяцями січень-березень, листопад 2020 року. Про це докладно з прикладами нарахування ми розповідали тут.

 

В е-лікарняному оновилися причини непрацездатності 
22 червня ФСС повідомив, що матеріальне забезпечення застрахованим особам по е-лікарняних необхідно оформлювати за формою заяви-розрахунку, врахувавши, що у е-лікарняного відсутня серія, але йому присвоюється унікальний номер, та в е-лікарняному оновились причини непрацездатності.

У заявах-розрахунках за листками непрацездатності на паперових бланках коди причин непрацездатності залишаються без змін.
Причина непрацездатності – це відомості щодо страхового випадку, настання якого зумовило тимчасову непрацездатність, які містяться в записі про тимчасову непрацездатність. Визначення причини тимчасової непрацездатності відбувається в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі категорії медичного висновку.

 

Трудові книжки з 10 червня зберігаються у працівників 
Фахівці Держпраці підкреслили, що відповідно до ч. 3  ст. 48 КЗпП трудові книжки зберігаються у працівника. Проте це не означає, що після 10 червня всі трудові книжки потрібно видати працівникам.

Законодавцем встановлено «перехідний період» тривалістю п’ять років, а саме: Розділом ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1217 передбачено, що протягом 5 років після 10.06.2021 р. відбуватиметься включення Пенсійним фондом до Реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованною особою. Після завершення цих робіт наявні у роботодавців паперові трудові книжки видаватимуться працівникам на руки особисто під підпис. Також роботодавець буде зобов’язаний видати належно оформлену трудову книжку працівнику, з яким укладено трудовий договір до 10.06.2021 р. та який звільняється до завершення процедури включення даних з неї до Реєстру застрахованих осіб, у день звільнення.

Протягом перехідного періоду можна буде використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну форму вже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність.

 

***

Наразі це  все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Трудові відносини. Зарплата і кадри

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини. Зарплата і кадри»