Це – дванадцятий цього року (і вісімдесят восьмий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За понад два тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. Зокрема:
- розповімо, що чекає на роботодавця за ненадання інспектору з праці документів на перевірку;
- зазначимо, що мікроклімат офісу впливає на працездатність працівників;
- проінформуємо, що роботодавцям планують полегшити працевлаштування осіб з інвалідністю;
- дізнаємося, як нараховувати індексацію зарплати у серпні 2021 року;
- наведемо правила оформлення копії або витягу з кадрового документа;
- зауважимо, що Мінекономіки планує реформувати центри зайнятості.
Гарного вам читання!
***
Мінекономіки планує реформувати центри зайнятості
Мінекономіки розпочало процес переорієнтації роботи Державних центрів зайнятості. Про це повідомив перший віце-прем’єр-міністр – міністр економіки України Олексій Любченко під час онлайн зустрічі з членами Європейської Бізнес Асоціації 3 серпня 2021 року.
«Зараз ми опрацьовуємо спільну концепцію з реформи центрів зайнятості. На часі питання їх перепрофілювання під потреби роботодавця. Також йдеться про удосконалення та осучаснення систем навчання, перепідготовки кадрів. Це низка простих речей, які можна змінювати вже зараз у напрямку потреб роботодавців та шукачів роботи», – підкреслив Олексій Любченко.
Як мікроклімат офісу впливає на працездатність працівників?
Фахівці Держпраці наголосили, що завдання роботодавця для збереження здоров’я працівників створити на робочому місці оптимальні або допустимі мікрокліматичні умови.
Оптимальні – це комплекс мікрокліматичних чинників, які в умовах тривалої та систематичної дії на людину створюють комфортні теплові відчуття та збереження нормального теплового стану організму без напруження механізмів терморегуляції.
Допустимі мікрокліматичні умови – це комплекс мікрокліматичних чинників, які в умовах тривалої та систематичної дії на людину можуть викликати дискомфортні відчуття та зміни теплового стану організму, проте вони швидко минають і нормалізуються за рахунок напруження механізмів терморегуляції в межах фізіологічних пристосувальних можливостей.
Як роботодавцям планують полегшити працевлаштування осіб з інвалідністю?
У планах держави – створити механізм виконання роботодавцями нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, шляхом замовлення послуг чи товарів у підприємств, власниками та працівниками яких є організації осіб з інвалідністю. Знайти цю інформацію про такі організації можна буде у спеціальному реєстрі підприємств, що надають соціальні послуги, працевлаштовують осіб з інвалідністю або забезпечують їх зайнятість.
Ці та інші новації містяться у Плані заходів на 2021 і 2022 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, який було затверджено розпорядженням КМУ №883-р від 04.08.2021 року. Про це ми писали тут.
Як правильно оформити копію або витяг з кадрового документа?
Нагадаємо, у ст. 47 КЗпП зазначається, що роботодавець зобов’язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, провести з ним розрахунок у строки, зазначені у ст. 116 КЗпП, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника. Такі зміни відбулися з 10 червня 2021 року.
Копії бувають різними, залежно від способу їх виготовлення, а саме:
- факсимільні копії виготовляються за допомогою засобів копіювально-розмножувальної техніки, у тому числі багатофункціональних пристроїв, що точно відтворюють усі зовнішні ознаки, художні особливості оформлення реквізитів, їх розташування (включаючи підпис та печатку) або частину їх;
- вільні копії виготовляються шляхом передрукування або переписування оригіналу документа, що повністю відтворюють його інформацію, але не абсолютно точно відтворюють його зовнішні ознаки (шрифт, реквізити бланка, підпис, печатку тощо).
Але і факсимільні, і вільні копії підлягають засвідченню. Про правила оформлення копій наказів та інших кадрових документів ми розповіли у своїй аналітиці.
Індексація зарплати у серпні 2021 року
Індекс споживчих цін, на підставі якого здійснюється розрахунок для проведення індексації, за червень 2021 р. становив 100,2%.
Він не вплинув на коефіцієнти індексації. Тому всі роботодавці будуть нараховувати індексацію за коефіцієнтами на рівні липня 2021 року. Як саме треба було індексувати у липні, ми розповідали тут. Про це все докладно на прикладах можна дізнатися з нашої аналітики за посиланням.
Не надали інспектору з праці документи на перевірку: яким буде штраф?
У справах №200/11885/18-а та №804/1671/17 Верховний Суд вважає, що Держпраці як уповноважений орган держави на здійснення заходу контролю має право на самостійне визначення переліку та обсягу документів, необхідних йому для реалізації наявних повноважень, витребувані документи мають містити інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування. Через ненадання позивачем витребуваних документів Держпраці не реалізував наявне в нього повноваження, що є створенням перешкод у проведенні перевірки.
При цьому в поточній ситуації ВС вирішив, що оскільки Держпраці склала акт про недопущення саме у зв’язку з ненаданням документів, то і постанова про застосування штрафу Держпраці склала саме за недопущення до перевірки. Незважаючи на розходження у формулюваннях, скасовувати штраф немає підстав. Про це ми докладно вказували у своєму коментарі до згаданого вище судового рішення.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»