Це – одинадцятий з початку року (і сорок другий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість.
З моменту написання попередньої розсилки минуло майже два тижні, і нам є про що розповісти.
Сьогодні ми:
- дізнаємося, які типи причин коригування можна застосовувати в РК до ПН, складеної за щоденними підсумками операцій;
- поговоримо про відповідальність за неперерахування штрафів у разі декларування суми ПДВ до сплати;
- визначимося, як сплачувати уточнені суми ПДВ та штрафу до раніше поданої декларації;
- нагадаємо, які документи та як слід подати для розблокування реєстрації ПН чи РК;
- проінформуємо, що з 1 липня почнуть діяти нові правила оподаткування ПДВ міжнародних посилок;
- наведемо правила подання скарги на постачальника у разі його відмови виправляти помилку у ПН.
Гарного вам читання!
***
Складаємо РК до ПН за щоденними підсумками: які причини коригування використовувати?
У підкатегорії 101.15 «ЗІР» податківці нагадали: якщо в ПН за щоденними підсумками заповнено графи «Кількість (об’єм, обсяг)» та «Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ», РК до такої податкової накладної може містити такі коди коригування:
- 101 – зміна ціни;
- 102 – зміна кількості;
- 103 – повернення товару або авансових платежів;
- 104 – зміна номенклатури.
Якщо в податковій накладній, складеній за щоденними підсумками, не заповнено графи «Кількість (об’єм, обсяг)» та «Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ», то РК до такої податкової накладної може містити лише два коди коригування:
- 103 – повернення товару або авансових платежів,
- 104 – зміна номенклатури.
Задекларували суму ПДВ до сплати, але не перерахували його до бюджету: які штрафи?
Дніпропетровські податківці зазначили, що відповідно до п. 126.1 ПКУ, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання, то він притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці понад 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
А вже після спливу 90 к.дн. за граничним днем погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня (пп. 129.1.3 ПКУ).
Збільшили раніше задекларований ПДВ: як правильно сплатити?
Податківці з Офісу великих платників податків наголосили, що відповідно до п. 200-1 п.1 та п. 200-1 п. 2 ПКУ розрахунки з бюджетом у СЕА ПДВ здійснюються з рахунків, відкритих платникам податків в системі електронного адміністрування (крім випадку, передбаченого абз. 2 п. 87.1 ПКУ).
Але за Порядком №569 сплата штрафних санкцій і пені здійснюється платником ПДВ з поточного рахунку платника до відповідного бюджету.
Тому у разі подання уточнюючих розрахунків до звітності з ПДВ для збільшення податкових зобов’язань платники податку мають сплатити необхідну суму, що підлягає перерахуванню до бюджету, на електронний рахунок, а суми штрафних санкцій та пені – до бюджету з поточного рахунка.
Заблокували реєстрацію ПН чи РК: які слід подати документи?
Платник податків повинен подати в електронному вигляді:
- повідомлення про подання пояснень стосовно підтвердження інформації заблокованих ПН та РК;
- письмові пояснення;
- копії необхідних документів.
Але їх можна подати до декількох ПН/РК, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором, або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДФС виключно в електронній формі. Про це ми докладніше писали ось тут.
З 1 липня почнуть діяти нові правила оподаткування міжнародних посилок
Львівські податківці наголосили, що зниження неоподатковуваної вартості товарів у міжнародних поштових відправленнях до 100 євро для громадян набере чинності з 1 липня 2019 року.
Тобто, якщо вартість посилки перевищить еквівалент 100 євро, потрібно буде сплатити 20% ПДВ.
Посилка для фізичної особи також оподатковуватиметься 10-відсотковим митом від суми, що перевищує еквівалент у 150 євро.
Як можна подати скаргу на продавця за помилки у ПН?
За ІПК від 17.05.2019 р. №2215/6/99-99-15-03-02-15/ІПК не обов’язково подавати скаргу за період, в якому була складена (повинна бути складена) податкова накладна. Зробити це можна в будь-який звітний період протягом 365 к.дн. за граничним днем подання відповідної декларації з ПДВ.
До заяви необхідно додати:
- або копії товарних чеків чи інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів (послуг);
- або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів (послуг).
Заява зі скаргою подається за формою згідно з додатком 8 до декларації з ПДВ, а копії первинних документів подаються до ДФС за місцем обліку платника податків у строки, передбачені для подання податкової декларації.
Про це ми вказували у своєму коментарі до вищенаведеної ІПК.
***
Наразі це все.
Більше новин, присвячених виключно ПДВ, ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»