• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини, 18–23 лютого

Перше у 2019 році оновлення плану-графіка податкових перевірок для ФОП; нюанси індексації зарплати у березні; прогресивна шкала ПДФО та зміни щодо укладання трудових договорів (поки що у проектах); а ще – три важливі новини щодо податкової звітності та нові сервіси від ДФС

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини, 18–23 лютого

Оновлено план-графік податкових перевірок для ФОП
Слідом за оновленням плану-графіка перевірок для юросіб (розділи I та II), податківці підкоригували й розділ III «Документальні планові перевірки платників податків - фізичних осіб» (станом на 18.02.2019 р.).

Згідно з ним, у 2019 році податківці планують перевірити 1653 фізособи-підприємці (це лише на 2 ФОП більше, ніж було у початковому варіанті).

Три важливі новини щодо звітності
По-перше, якщо ви подали декларацію з податку на прибуток за старою формою (до закінчення граничного строку, 01.03.2019 р.), а потім – ще й нову форму, то податкові зобов’язання визначаються за останньою поданою декларацією. На цьому наголосила ДФСУ у листі від 13.02.2019 р. №4622/7/99-99-15-02-01-17.

По-друге, декларацію про валютні цінності у 2019 році більше подавати не потрібно. Як зазначили податківці у підкатегорії 114.04 ресурсу «ЗІР», останнім періодом, за який суб’єктам ЗЕД було необхідно відзвітувати про валютні цінності, був 2018 рік (станом на 01.01.2019 року).

По-третє, звіти про управління та про платежі не є складовою фінзвітності. Тому обов’язку подання тцих звітів до контролюючих органів разом з декларацією з прибутку законодавством не визначено. Про це фіскали спочатку повідомили на своєму ресурсі «ЗІР» (і лише щодо звіту про управління). А згодом з’явився офіційний лист ДФСУ від 19.02.2019 р. №5491/7/99-99-15-02-01-17 з аналогічною позицією.

В Україні пропонують ввести прогресивну шкалу ПДФО
19 лютого у Верховній Раді зареєстровано законопроект №10066. Ним пропонується запровадити прогресивну шкалу оподаткування доходів фізосіб та уніфікувати ставки оподаткування для дивідендів, інвестиційних доходів та всіх інших доходів фізичних осіб. За проектом, ставка оподаткування залежатиме, насамперед, не від походження доходів, а від їх розміру.

Так, максимальна ставка ПДФО становитиме 48% (для тих, хто одержав дохід понад 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб). А мінімальна або базова ставка – 5%. Її мають сплачувати ті, хто одержав дохід в розмірі до трьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

А всіх роботодавців планують зобов’язати укладати письмові трудові договори
У ВРУ зареєстровано законопроект №10069 «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо посилення захисту прав працівників при укладенні трудового договору та відсторонення від роботи». П’ять основних змін, які пропонуються цим документом:

  1. передбачити в КЗпП обов’язковість укладення трудового договору в письмовій формі;
  2. встановити перелік обов’язкових та додаткових умов трудового договору;
  3. визначити перелік документів та відомостей про особу, що подаються під час укладення трудового договору, а також встановити заборону вимагати документи, які не передбачено законом;
  4. регламентувати механізм встановлення випробування при прийнятті на роботу, а також порядок та підстави відсторонення працівника від роботи;
  5. встановити чіткий та вичерпний перелік умов укладення трудового договору на визначений строк.

Кого торкнеться законопроект щодо праці ФОПів?
Чи не найобговорюванішою темою для ФОП є проект Мінсоцполітики «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників та протидії застосуванню незадекларованої праці». Про нього ми вперше розповідали тут, а детальний аналіз читайте тут.

Минулого тижня Андрій Рева розповів, на кого буде поширюватися цей законопроект. За його словами, нова ініціатива не стосуватиметься працівників IT і фрілансерів.

«Я хочу заспокоїти. Про фізичних осіб – підприємців не йдеться. Вони як працювали, так й працюватимуть. Але ті, хто намагається використовувати ці державні механізми для мінімізації своїх платежів до бюджету, з ними ми будемо боротися», – заявив міністр соцполітики.

ФОП приймає на роботу працівника: що з кадровим обліком?
Держпраці навела перелік необхідних документів, які потрібно мати ФОП при оформленні працівників на постійну роботу для правильного ведення кадрового обліку. Серед них:

  • особові картки працівників;
  • накази і заяви на прийом на роботу і звільнення, переміщення, переведення, відпустки, додаткові відпустки, відпустки без збереження зарплати, відряджень, преміювання, дисциплінарні стягнення (та ін.);
  • книга обліку наказів, що стосуються трудових відносин;
  • журнал обліку руху трудових книжок і вкладишів до них (за власним бажанням);
  • табелі обліку використання робочого часу, графіки змінності;
  • документи, які підтверджують нарахування та виплату заробітної плати;
  • договори про повну матеріальну відповідальність;
  • договори цивільно-правового характеру, акти виконаних робіт;
  • строкові трудові договори з найманими працівниками;
  • посадові інструкції тощо.

З повним переліком можна ознайомитися у новині.

Як індексувати зарплату у березні 2019 року?
Хоч індекс інфляції за січень 2019 року становить 101%, проте він вплинув на розрахунок коефіцієнтів індексації для березня 2019 року. А, отже, у березні індексувати зарплату потрібно буде у нових розмірах.

Більше про це читайте у традиційному щомісячному роз’ясненні Мінсоцполітики.

Оформлюємо директора на підприємстві: як засновника чи як працівника?
Керувати підприємством, установою, організацією може як сам власник (засновник), так і найманий працівник. Оскільки органам Держпраці та ДФС надано «зелене світло» на проведення перевірок, перед власниками бізнесу постали актуальні питання: як юридично правильно оформити трудові відносини з директором і яка різниця в такому оформленні між засновником підприємства та найманим працівником?

Про все це докладно читайте у статті.

Працівник працює за комп’ютером: що з наданням додаткової відпустки?
Мінсоцполітики нагадало, що працівники, які працюють на персональному комп’ютері, мають право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці тривалістю до чотирьох календарних днів. Конкретна тривалість такої відпустки встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах. Надається додаткова відпустка за особливий характер праці пропорційно фактично відпрацьованому часу.

Детально про порядок розрахунку днів додаткової відпустки, а також про те, кому вона має надаватися, читайте тут.

Три нові аналітичні матеріали від «Дебету-Кредиту»

  1. Що таке посадова інструкція? Хто її складає? Чи є відповідальність за відсутність цього документу? Які переваги роботодавця та працівника за наявності посадової інструкції? Читайте тут (для передплатників);
  2. За якою формою слід подавати річну фінзвітність до Держстату? В які строки слід відзвітувати? Чи можна подати фінзвітність в електронному вигляді? Та що буде за неподання? Ми розповіли у цій статті;
  3. Що таке підсумований облік робочого часу? Чи можливе поєднання підсумованого обліку та неповного робочого часу? Чи доцільно застосовувати такі комбінації? Про це читайте у коментарі до листа Мінсоцполітики від 20.12.2018 р. №313/0/206-18 (для передплатників).

Інші новини

  1. Користувачі Електронного кабінету отримали можливість подати запит на отримання витягу з реєстру страхувальників (про це тут); заповнити та подати заяву про включення/виключення до/із реєстру екземплярів РРО в електронній формі (читайте тут), а також подати запит про надання витягу з реєстру екземплярів РРО та отримати витяг з нього в електронній формі (більше тут);
  2. Мінсоцполітики у своєму роз'ясненні розповіло, як рахувати посадові оклади держслужбовцям у 2019 році. Зазначено розміри посадових окладів за конкретними схемами вже з урахуванням коефіцієнтів, а також надано приклади розрахунку таких розмірів посадових окладів;
  3. Розпорядженням від 13.02.2019 р. №76-р Кабмін затвердив перелік товарів та (або) галузей економіки, на які не поширюється строк розрахунку у 365 к.днів.
     

<Безкоштовний вебінар з 1C

 Спонсор випуску 

Реєструйтесь на безкоштовний вебінар «Топ 5 помилок в 1С 8 Бухгалтерія» вже цього вівторка та отримуйте ПОДАРУНОК!
На вебінарі у вівторок 26 лютого о 19:00 Ви дізнаєтесь як не робити в 1С найрозповсюдженіші помилки. Ми розповімо:

  • як правильно та автоматично нараховувати індексацію та курсові різниці;
  • як коригувати розрахунки з контрагентами за допомогою документу «Коригування боргу»;
  • як проводити ремонт та модернізацію основних засобів;
  • як комплектувати товари;
  • та як правильно вводити в 1С калькуляції готової продукції та як ними користуватись.

Буде 100% практики. Ми будемо проводити демонстрацію свого екрану и покажемо як треба працювати в 1С.

Переходьте за посиланням, реєструйтесь та отримуйте в подарунок Інструкцію з налаштування амортизації в 1С.


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»