Главная Все новости «Дебет-Кредит» Новости партнеров

Больничный - как и чем подтвердить страховой стаж: «7 минут» с Татьяной Моисеенко

Работник предоставил больничный. Поговорим о том, когда, как и чем подтвердить страховой стаж


Спочатку прокоментуємо деякі особливості щодо додатку 9 «Дані про трудовий та страховий стаж». Це довідка, яку надає Пенсійний фонд за зверненням страхувальника через сайт. Тут є деякі практичні моменти.

Так, якщо сьогодні існує страхувальник, який досі не може отримати довідку в електронному способі, то просто змініть браузер. Зайдіть на сайт Пенсійного фонду з іншого браузера і не буде ніяких проблем. Тобто технічних питань і проблем в отриманні довідки додатку 9 сьогодні немає.

Інша справа, коли у вас новоприйняті працівники. Наприклад, працівник прийнятий 5 березня, 15 березня він захворів, 25 березня надав лікарняний лист. Для розрахунку середньої зарплати бухгалтер має визначитися, який розрахунок середнього йому використовувати. Той, який має більше 6 місяців за останні 12, чи той, який менший по страховому стажу. Відповідно бухгалтер має замовити додаток 9. І звертаючись за додатком 9 до реєстру, ви стикнетесь з тим, що реєстр вам відповість «Вибачте, дана особа не перебуває з вами в трудових відносинах». Тобто у вас подання повідомлення про прийняття на роботу є, але нарахованого доходу ще немає. І відповідно, якщо ми не маємо нарахованого доходу, немає місяця страхового стажу і немає даних, які ви могли би отримати.

Тобто у цьому випадку інформація щодо страхового стажу може бути вчасно подана тільки застрахованою особою самостійно, довідкою ОК-7 чи ОК-5. Або можна звернутися через місяць, коли ви подасте за березень персоніфікацію, Пенсійний фонд здійснить нарахування страхового стажу і десь приблизно 26 квітня спробуйте знову запитати додаток 9. І тоді, можливо, ви вже дізнаєтесь стаж. Проте пройде місяць від того, як працівник надав вам лікарняний лист. Пройде місяць і ви створите оформлення протоколу, подасте заявку.

Проблеми, які існують сьогодні у фінансуванні Фонду соціального страхування, є по всій Україні і про це ми ще поговоримо. Але неприємним є той момент, що після подання заявки Фонд, затримуючи виплату, все ж таки її профінансує (припустимо, на початок червня). І так маємо: працівник захворів у березні, лікарняний отримали у червні. Це реальна ситуація, яка відбувається сьогодні.

 

Важливі висновки

1. Страховий стаж визначається за допомогою довідок форми Додаток 9, ОК-5 або ОК-7. 

2. Додаток 9 отримується роботодавцем самостійно. ОК-5 чи ОК-7 надають працівники, якщо роботодавець не може отримати дані про страховий стаж самостійно. 

3. По новоприйнятим працівникам запити щодо їх страхового стажу роботодавець може отримати зі значним запізненням (до місяця), що призводить до затримки у наданні заявки на фінансування до ФСС і виплаті сум лікарняних працівнику.

Джерело
7eminar.com
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новости партнеров
Теги:
Больничные , Трудовые отношения , «7минут» от 7eminar.com

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Комментарии: 1

Новости по теме

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?