Це – дев’ятий цього року (і вісімдесят п’ятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За два тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. Зокрема:
- зауважимо, що незабаром Рада може скасувати перенесення робочих днів через свята;
- зазначимо, що з 1 вересня е-лікарняні стануть обов'язковими;
- розповімо, як з 10 червня 2021 року вести облік трудових книжок по-новому;
- пояснимо, які нові обов'язки з'явилися у роботодавців з 10 червня у разі звільнення працівників;
- наведемо нюанси проходження е-лікарняного на підприємстві для нарахування матзабезпечення .
Гарного вам читання!
***
Незабаром Рада може скасувати перенесення робочих днів через свята
Нагадаємо, що КЗпП в нашій державі визначено 11 святкових та неробочих днів. Згідно з частиною третьою статті 67 КЗпП у випадку, коли святковий або неробочий день співпадає з вихідним днем, то такий вихідний переноситься на наступний після святкового або неробочого.
У Верховній Раді ще 15 січня 2021 року було зареєстрованозаконопроєкт №4597 «Про внесення змін до статті 67 Кодексу законів про працю України щодо узгодження вітчизняного законодавства із законодавством країн членів Європейського Союзу у питанні перенесення робочих днів». Його авторами є Г. Третьякова та інші нардепи зі «Слуга народу». Ми про нього свого часу писали тут.
11 травня 2021 року відбулося засідання Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів. На ньому Комітет рекомендував:
- законопроєкт №4597 включити до порядку денного п'ятої сесії ВРУ (вона триватиме до липня 2021 р.);
- за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу.
Про це все читайте тут.
З 1 вересня е-лікарняні стануть обов'язковими
МОЗ наказом від 01.06.2021 р. №1066 затвердило:
- Порядок формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я;
- Порядок здійснення Фондом соціального страхування України перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності;
- Інструкцію по роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я та листками непрацездатності на період дії перехідної моделі;
- Порядок організації експертизи тимчасової втрати працездатності.
Зокрема, встановлено, що за умови наявності відповідної технічної можливості щодо функціонування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров'я для закладів охорони здоров'я та ФОП, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності, формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я відповідно до Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я, є обов'язковим:
- з 04 червня 2021 року – на період дії перехідної моделі роботи з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я та листками непрацездатності, виданими за формою, затвердженою наказом №532/274/136-ос/1406, що триває до 31 серпня 2021 року, для закладів охорони здоров'я, які підключені до електронної системи охорони здоров'я;
- з 1 вересня 2021 року – для всіх закладів охорони здоров'я.
Цей наказ набрав чинності 4 червня. Про це ми зазначали тут.
Про правила офомлення е-лікарняних роз’яснило МОЗ.
Нюанси проходження е-лікарняного на підприємстві для нарахування матзабезпечення
За роз’ясненням ФСС, після формування е-лікарняного в Електронному кабінеті страхувальника на сайті електронних послуг ПФУ роботодавець відповідно до статті 32 Закону №1105 протягом десяти днів з дня закінчення періоду його дії призначає матеріальне забезпечення застрахованій особі. Для цього:
- е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді в кадровій службі або відповідальної особи кадрової служби (за рішенням роботодавця);
- кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та ФСС. Зазначена інформація, за бажанням (або визначенням роботодавця), формується у паперовому вигляді або в електронному;
- е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) зі соціального страхування підприємства;
- комісія зі соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 р. №13;
- рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) зі соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення;
- бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) зі соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках;
- заповнюється заява-розрахунок (детально про це у матеріалі на сайті Фонду та подається до відділення Фонду за місцем обліку.
Які нові обов'язки з'явилися у роботодавців з 10 червня у разі звільнення працівників?
З 10 червня згідно з новою редакцією статті 47 КЗпП власник або уповноважений ним орган зобов’язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, провести з ним розрахунок у строки, зазначені у статті 116 КЗпП, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника.
У зв’язку з цим з’явився обов’язковий документ, який потрібно видати працівнику, що звільняється.
Тобто тепер видавати копію наказу про звільнення необхідно за будь-якої підстави звільнення працівника. Про це ми розповідали тут.
І наостанок – аналітика від редакції
При прийнятті працівників з 10 червня трудова книжка подаватиметься роботодавцю лише у разі її наявності у працівника, до того ж вона більше не буде зберігатися у роботодавців.
А ще у працівника буде вибір, що саме надавати: трудову книжку чи відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб.
Про це та про інші новації у трудових книжках з 10 червня читайте в нашій аналітиці.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»