Це – третій цього року (сто п’ятдесят п’ятий загалом і п’ятдесят сьомий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За три тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. А саме:
- підкреслимо, що до 10 березня Фонд соцзахисту осіб з інвалідністю порахує суми штрафів за невиконання нормативу;
- проінформуємо, що Уряд оновив повідомлення про прийняття на роботу;
- наголосимо, що термін перебронювання буде продовжено до 31 березня;
- зупинимося на заповненні нової форми єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ;
- розповімо про правила зазначення кількісних показників щодо працівників у новій єдиній звітності;
- зʼясуємо, як правильно оформити на роботу директора;
- наведемо правила індексації зарплати у 2025 році.
Гарного вам читання!
Правила індексації зарплати у 2025 році
Держпраці
наголосила, що з січня 2025 року встановлено єдиний підхід для обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення у 2025 році.
Таким чином, індекс споживчих цін у січні 2025 року приймається за 1 або 100 відсотків.
Січень 2025 року вважаємо «базовим».
Обчислення ІСЦ для проведення індексації починається з лютого 2025 року. Виходить, що Держпраці підтримує позицію Мінсоцополітики щодо порядку обчислення ІСЦ для проведення індексації для 2025 року.
І ще надано рекомендації для роботодавців щодо нового порядку індексації: слід забезпечити ефективну комунікацію з працівниками та пояснити, що в січні 2025 року індексація не нараховується через норму Закону.
Уряд оновив повідомлення про прийняття на роботу
Тож через цю зміну всі роботодавці отримали нову форму повідомлення.
І ще нагадаємо, що доки ДПС не розробить нового формату для е-форми, діятиме поточний. Тому подавати повідомлення треба, але за старою формою.
До 10 березня Фонд соцзахисту осіб з інвалідністю порахує суми штрафів за невиконання нормативу!
У 2025 році роботодавцям не треба подавати окремий звіт про те, скільки осіб з інвалідністю вони працевлаштували, та рахувати в ньому суму штрафу, яку треба сплатити за невиконання нормативу. Але правила виконання нормативу та сплати штрафу у разі його невиконання зберігаються! Докладно про це ми писали
тут.
Для роботодавців, у яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафу за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати працівників.
Для решти роботодавців (тобто якщо у них працює більше 15 осіб) штраф буде у розмірі цілої середньої річної заробітної плати працівників.
Фонд соцзахист до 10 березня сформує перелік роботодавців-порушників.
Термін перебронювання буде продовжено до 31 березня, – Шмигаль
Прем’єр-міністр Денис Шмигаль на форумі «Україна. Рік 2025»
повідомив, що Уряд планує пролонгувати термін перебронювання військовозобов’язаних співробітників для бізнесу до 31 березня 2025 року.
«У зв’язку з тим, що державні реєстри були під кібератакою, і більше 20-ти днів (до них – ІФ-У) не було доступу, ми проговорили, що до 31 березня, на один місяць, продовжимо цю можливість», - сказав він.
Зазначення кількісних показників щодо працівників у новій єдиній звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ: деталі від ПФУ
У розділі з інформацією про чисельність працівників в новій формі єдиної звітності
змінилася нумерація рядків. Особливо важливі рядки 101, 101.1, і 103 – їх дані враховуємо для виконання квоти нормативу із працевлаштування осіб з інвалідністю, обчислення середньої зарплати та статусу критичного підприємства. Варто звернути увагу на те, що помилки у цих рядках виправити неможливо. Для відображення кількісних показників щодо працівників використовуються такі рядки:
- рядок 101 – середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, у тому числі:
- рядок 101.1 – працівників, яким відповідно до чинного закону встановлено інвалідність;
- рядок 101.2 – працівників, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню;
- рядок 102 – облікова кількість штатних працівників;
- рядок 103 – кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітнуплату (крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення) заповнюєтьсяна підставі інформації, відображеної в додатку 1, а саме – включає виключно працівників, з якими укладено трудові договори (контракти) та яким нараховано заробітну плату у звітному періоді;
- рядки 106, 107 – кількість жінок та чоловіків. Ці рядки розшифровують значення рядка 103;
- рядок 108 – кількість створених нових робочих місць у звітному періоді.
Для розуміння цих змін ми у своїй аналітиці
зазначали, що:
- Рядок 101.1 (колишній 102) – працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, осіб.
- Рядок 101.2 (колишній 103) – працівників, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню.
- Рядок 102 (колишній 104) – облікова кількість штатних працівників.
- Рядок 103 (колишній 105) – кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату/(крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення).
І наостанок - дві аналітики
Як прийняти на роботу нового директора? Які документи і хто складає першочергово? Хто видає наказ про прийняття на роботу? Чи подавати повідомлення про прийняття на роботу директора? Про це читайте
ось тут.
У 2025 році роботодавці повинні подавати єдину «зарплатну» звітність вже щомісяця. Для цього Мінфін затвердив нову форму звітності (набрала чинності з 06.02.2025). Тобто за січень 2025 року треба подавати саме цю нову форму. Про це все докладніше дивіться
тут.
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»