Замість податкової міліції буде Служба фінансових розслідувань. У середу, 22 березня, Кабмін ухвалив законопроект щодо створення СФР. До основних функцій Служби належатиме виявлення, припинення, розкриття та досудове розслідування злочинів проти інтересу держави в економічній, фінансовій та податковій сферах. Згідно з розрахунками Мінфіну, для ефективної роботи Службі фінансових розслідувань буде потрібно 3500 співробітників.
В Уряді обіцяють, що «результатом роботи нової Служби буде протидія вищому рівню економічної та фінансової злочинності, уникненню оподаткування та розкраданню грошей, а також захист банківської та фінансової систем і зменшення втрат бюджету».
Подейкують, що предметом особливих суперечок в Кабміні при обговоренні створення служби стала не кількість її працівників, а зарплати співробітників СФР: посадовий оклад керівника СФР встановлено на рівні 40 прожиткових мінімумів – зараз це 62 тисячі гривень, у його заступників – 35 ПМ (56 тис.), керівників територіальних підрозділів – 30 (48 тис.), старших детективів – 22 ( 35,2 тис.), а рядових детективів – 20 (32 тис. грн). До окладу також додаються надбавка за вислугу років, доплати за спецзвання, ранги держслужбовців і роботу, яка передбачає доступ до державної таємниці.
Держрегуляторна служба проти РРО. Останні тижні ДРС наполягала на звуженні Переліку технічно складних товарів, для реалізації яких потрібен РРО. За розрахунками Служби, якщо відповідних змін до Переліку не буде внесено, то кожен із приблизно 300 000 суб’єктів господарювання, яких мало б зачепити нововведення, витратить на придбання та застосування РРО 113 549 грн під час лише одного року (а усі разом - приблизно 34 млрд грн).
І, здається, їи це вдалося! Мінекономрозвитку врахувало зауваження та направило на погодження новий Перелік, скорочений майже вдвічі (завантажити його можна за посиланням). Крім того, за оцінками бізнес-асоціацій та об’єднань підприємців кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, зменшилась із 300 до 50 тисяч.
Трудові книжки скасовують: що зміниться для працівників? Ми вже писали про те, що в Україні збираються запровадити електронні трудові книжки (розпочатися цей процес може вже в цьому році). Технологію їх впровадження презентував минулого тижня глава Пенсійного фонду Олексій Зарудний. Про те, що зміниться для працівників, читайте тут. А поки що вчимося виправляти помилки в чинній, паперовій трудовій книжці.
Хто може виправляти такi записи i на базi яких документiв? Чи допускається закреслення ранiше внесених записiв? Як бути, якщо запис про звiльнення згодом визнано недiйсним? Чи можна внести до трудової книжки пропущений запис? На ці питання відповідають фахівці Мінсоцполітики.
Нові консультації від ДФС. Вже з 1 квітня змінюються правила надання податкових консультацій. Податківці нагадали, як тепер має виглядати письмове звернення платників до ДФС для отримання письмової консультації, та який граничний термін буде встановлено для її надання. Також у ДФС проаналізували звітність з екологічного податку за IV кв. 2016 року – і описали п'ять типових помилок її заповнення.
Про строки розрахунків в сфері ЗЕД та нарахування пені у разі їх порушення податківці розповідають тут; про те, що робити і як звітуватись, якщо Договір з ДПІ про визнання електронних документів припинено – ось тут; а про дії головного бухгалтера при прийнятті справ від попередника, відповідальність за дії попереднього бухгалтера та достовірність первинних документів ДФСУ пише за цим посиланням.
Прощавай, ОПЗ! ДФСУ повідомила про припинення супроводження програмного забезпечення «Система формування та подання до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді», більш відомого як ОПЗ. Як пояснюють у ДФСУ, це пов'язано з дублюванням характеристик зі спеціалізованим ПЗ для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності». Про те, як як перенести дані з ОПЗ в «Єдине вікно» читайте тут.
Кадри вирішують все. Після того, як Наталія Яресько «зупинила на краю прірви» екноміку України, вона буде рятувати від кризи Пуерто-Ріко. Екс-міністр фінансів України стала виконавчим директором Ради з фінансового управління і контролю для цієї країни. Цитата вище – це не наша художня вигадка, а цілком собі серйозна заява про результати роботи міністром. Повністю це звучить ось так:
«Під час мого перебування на посаді Міністра фінансів з 2014-го до 2016-го року Україна показала приклад виходу зі складного фінансового становища. Режим суворої економії, реструктуризація боргу, структурні реформи – саме ці заходи у сукупності змогли зупинити економіку на краю прірви та повернути до фінансової стабільності й відновлення, а саме від зниження ВВП на 10% у 2015 році до зростання ВВП майже на 2.0% у 2016 році; від витрат бюджетних коштів у розмірі понад 50% ВВП у 2014 році до трохи більше 44% у 2015 році; від інфляції понад 25% у 2014 році до трохи більше 12% у 2016 році».
Ще більше про досягнення пані Яресько на посаді міністра можна почитати на її сторінці у Фейсбуці.
Зате іншого високопосадовця – Романа Насірова – ніяк не можуть звільнити. «Як тільки з'явиться юридична можливість поміняти керівництво ДФС, необхідно буде проводити конкурси. Причому конкурси на всі посади: і керівника, і заступників», – заявив міністр фінансів Данилюк. А поки що у Мінфіні не бачать «юридичної можливості» звільнити ні відстороненого голову ДФС, ні його команду зараз обов'язки голови ДФС виконує його заступник Мирослав Продан.
Але деякі кадри – такі кадри. У Раді зареєстровано законопроект, яким пропонується з 1 жовтня підвищити мінімальну зарплату до 5 000 грн.
«З метою покращення соціально-економічної ситуації в країні, підвищення реальних доходів і життєвого рівня громадян, а також для створення імпульсу прискореного розвитку економіки на основі внутрішнього платоспроможного попиту...».
Тут слід було б написати щось дотепне, аде вже якось не вистарчає сил на усе це безглуздя. Та ще й годинники перевели на літній час – ви ж не забули? – і тепер, щоб щось встигнути, доводиться вставати не рано, а ДУЖЕ рано. Тому залишається сподіватись лише на те, що документ підготовлено представниками Радикальної партії (Олег Ляшко і компанія). Тож, скоріш за все, він так і залишиться черговим популістським законопроектом.
Інші новини. Верховна Рада прийняла закон про скасування обов’язкового використання печаток (от тільки тексту його поки що немає), НБУ спростив порядок переміщення готівки і банківських металів фізособами через митний кордон України (стосується тих, хто збирається провозити понад 10 000 євро або їх еквівалент, а також дипломатів), а форму №20-ОПП відтепер можна подати в електронному вигляді (звісно, у разі наявності ЕЦП для подання податкової звітності в електронному вигляді). А ще підписано закон, яким спрощується оформлення спадщини для найближчих родичів. Звільняється від оподаткування ПДФО вартості спадщини, яку одержують від спадкодавця члени його сім’ї другого ступеня споріднення: рідні брати та сестри, баба, дід та онуки. Раніше це стосувалось лише родичів першої лінії споріднення.
Насамкінець – про чергові зміни у звітності. ДФС вирішила активізуватися і оприлюднила проекти аж трьох наказів Міністерства фінансів, якими вносяться зміни у три форми звітності: Декларацію з податку на прибуток, Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, а також Декларацію з акцизного податку та Порядку її заповнення. Дізнатись докладніше, а також завантажити проекти можна за посиланнями: прибуток, неприбуткові, акцизи.
До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»
Сподобалась стаття?
Зареєструйтесь на сайті і раз на тиждень, зранку у понеділок, отримуйте на свою поштову скриньку листа від редакції із темою «Головне за тиждень».
Стисло і зрозуміло ми пишемо про найголовніше з того, що сталося минулого тижня і чого Вам очікувати у найближчі п`ять робочих днів. А, отже, Ви ніколи не пропустите усе дійсно найважливіше!
Зареєструватись і отримувати листи від редакції!