З 8 червня змінився Порядок бронювання працівників
Постановою від 05.06.2024 №650 Кабмін оновив підходи до бронювання працівників. Зокрема, змінами до Постанови КМУ №76 передбачено:
- бронювання 100% працівників підприємствами ОПК, які мають контракти для ЗСУ та інших військових формувань; підприємствами електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового та нафтогазового комплексів та підприємств, які відновлюють чи ремонтують зруйновані або пошкоджені підприємства енергетичного комплексу; а також підприємствами, що будують фортифікації, на період дії договору будівництва;
- для поліцейських і працівників ДСНС, у разі обґрунтованої потреби МВС, кількість заброньованих працівників може перевищувати 50%;
- для критичних підприємств збільшення терміну бронювання від 6 місяців до 12 місяців;
- дозвіл бронювати військовозобов’язаних із дефіцитними військово-обліковими спеціальностями.
Також у роботодавців при бронюванні з’явиться новий обов’язок – інформувати ПФУ про рух працівників. ПФУ має реалізувати послугу щодо подання підприємствами, які бронюють працівників, даних про прийняття, переміщення (переведення), звільнення, поновлення на роботі та припинення/відновлення дії трудового договору.
Крім того, запроваджується Порядок е-бронювання за допомогою порталу «Дія». Що змінилося для роботодавців у процедурі бронювання? Якими стали критерії визнання підприємства критичними? Читайте у статті від редакції.
Увага! До 10 липня слід відзвітувати щодо заброньованих працівників
Нагадуємо, що до 10 липня підприємства мають подати органу державної влади, іншому державному органу, органу місцевого самоврядування звіт про чисельність військовозобов’язаних, які заброньовані станом на 1 липня.
Стосовно яких бронювань звітувати? Як скласти та подати звіт? Що буде за його неподання? Читайте у статті від редакції.
Які ще новації готує влада щодо бронювання працівників?
По-перше, запропоновано запровадити спеціальний щомісячний збір за бронювання працівників у розмірі 1200 н.м.д.г. (20400 грн), що сплачуватиметься підприємствами, установами, організаціями і ФОПами за кожного заброньованого працівника. Це передбачено законопроєктом №11332.
По-друге, підприємствам та ФОПам у сфері автотранспорту хочуть дозволити бронювати працівників. Законопроєктом №11334 пропонується дозволити не лише підприємствам, а й фізичним особам - підприємцям, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту, бронювати своїх військовозобов’язаних працівників.
Три свіжі урядові рішення
- Косметичні правки до Порядку розгляду скарг на рішення про відмову в реєстрації ПН/РК. Уряд вніс правки до Постанови №1165. Так, платник податку, який подав скаргу, зможе брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції для надання усних пояснень.
- Оновлено порядки призову на військову службу та ведення військового обліку. Постановою №675 Кабмін передбачив, зокрема, постановку на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, без особистого прибуття до ТЦК.
- Внесено зміни до Порядку гарантійного ремонту технічно складних побутових товарів. Постановою КМУ №660 з Порядку буде виключено посилання на перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійній заміні, та сам перелік, визначений у додатку до Порядку. Але ці зміни почнуть діяти після закінчення ВС.
Що нового у ДПС?
- Оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності» до версії 1.32.6.0 станом на 11.06.2024. Зокрема, додано форму заяви про реєстрацію обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів.
- Знову змінився Порядок повернення помилково сплачених податків. Уточнено, що заява про повернення (перерахування) коштів з бюджету в електронній формі подається з обов'язковим накладанням електронного підпису платника або уповноваженої особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
- З 16 червня платники зможуть взаємодіяти з ДПС у режимі відеоконференції. З цього часу запрацює Положення про надання можливості платникам податків взаємодіяти з ДПС у режимі відеоконференції, зокрема під час розгляду матеріалів скарг та матеріалів перевірок.
Три свіжі податкові роз’яснення
- За яких умов не буде штрафу та пені за результатами перевірок ДПС? У разі сплати протягом 30 к.д. за днем отримання ППР суми податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок ДПС, штраф та пеня скасовуються.
- Повернення товару покупцем: що з коригуванням ПЗ з ПДВ? У разі повернення покупцем товарів, кошти за які будуть повернуті покупцю, постачальник на дату такого повернення товарів складає РК. Постачальник має право зменшити ПЗ на підставі такого РК після його реєстрації в ЄРПН покупцем.
- Чи можна заявляти бюджетне відшкодування з ПДВ за отриманими послугами від нерезидента - неплатника ПДВ? Податківці підкреслили, що платник ПДВ не може заявляти бюджетне відшкодування за отриманими послугами від нерезидента, незареєстрованого як платник цього податку.
Чи будемо індексувати заробітну плату у червні та липні 2024 року?
У 2024 році поріг індексації поки що не перевищено. Отже, у червні та липні 2024 року всім, у кого базовим місяцем ще є грудень 2023 р. (оклад з цього місяця не зростав), а також тим, хто збільшував оклад з початку 2024 року, індексацію нараховувати не треба. Докладніше – в аналітиці від редакції.
До уваги роботодавців!
- Нюанси звільнення працівників за власним рішенням. За роз’ясненням Держпраці, у разі коли роботодавець був повідомлений про майбутнє звільнення у строк не пізніше ніж за два тижні і має підтвердження волевиявлення працівника звільнитись, він повинен звільнити такого працівника.
- Роботодавець наполягає на отриманні зарплати всіма працівниками в одному банку: чи правомірне таке рішення? Фахівці Держпраці зауважили, що забороняється будь-яким способом обмежувати працівника вільно розпоряджатися своєю заробітною платою, крім випадків, передбачених законодавством.
- Як здійснюється аудит е-трудової книжки? Територіальні фахівці ПФУ ознайомили роботодавців з покроковою інструкцією проведення аудиту відцифрованої трудової книжки. З яких кроків він складається – читайте тут.
Інші новини
- Індекс інфляції за травень - 100,6%. За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку у травні 2024 р. порівняно із квітнем 2024 р. становила 0,6%, з початку року – 2,0%. Зокрема, ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 0,9%.
- Нацбанк встановив нову облікову ставку – на рівні 13%. НБУ ухвалив рішення щодо зменшення розміру облікової ставки з 14 червня 2024 року до рівня 13%.
- На порталі Дія з'явилась нова комплексна послуга е-Підприємець. За інформацією Мінцифри, е-Підприємець – сервіс для спрощення ведення бізнесу. Відтепер можна оформити онлайн 10 послуг за однією заявою через портал Дія.
Слава Україні!
Ваш «Дебет-Кредит»