Главная Все новости Тематические рассылки Трудовые отношения. Зарплата и кадры

«Трудовые отношения. Зарплата и кадры »№13(43) | 18.07.2019 г.

Сорок третье письмо тематической рассылки «Дебет-Кредит», которая посвящена трудовым отношениям, зарплате и кадрам

Це – тринадцятий в цьому році (і сорок третій загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам.

За три тижні, які минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. А саме:

  • повідомимо, що умови дистанційної роботи пропишуть в КЗпП;
  • нагадаємо, в які строки слід виплачувати відпускні;
  • дізнаємося, як правильно вести Табель обліку робочого часу та що буде за його відсутність;
  • визначимося, як оформлювати новоприйнятого працівника;
  • наведемо позицію Держпраці щодо розрахунку стажу роботи для щорічної відпустки;
  • проконсультуємо, що є кадровим аудитом та як його проводити.

Гарного Вам читання!

***

 

Умови дистанційної роботи пропишуть в КЗпП: законопроект
25 червня Мінсоцполітики оприлюднило законопроект «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо гнучких форм організації праці)». Переглянути його можна тут.

Зокрема, у ст. 24 КЗпП пропонується уточнити, що додержання письмової форми є обов'язковим і при укладенні трудового договору про дистанційну роботу.

Крім того, у новій редакції планують викласти ст. 60 КЗпП «Гнучкий режим робочого часу», а також доповнити КЗпП новими статтями:

  • 60-1 «Дистанційна (надомна) робота»,
  • 60-2 «Переважне право на виконання роботи із застосуванням гнучкого режиму робочого часу та дистанційної роботи»,
  • 60-3 «Працівники, які самостійно планують свій робочий час».

 

Як розрахувати стаж роботи для щорічної відпустки?
Держпраці у Полтавській області нагадала, що до стажу роботи, що дає право на щорічну основну відпустку, зараховуються:

  1. час фактичної роботи (в тому числі на умовах неповного робочого часу) протягом робочого року, за який надається відпустка;

  2. час, коли працівник фактично не працював, але за ним згідно з законодавством зберігалися місце роботи (посада) та заробітна плата повністю або частково;

  3. час, коли працівник фактично не працював, але за ним зберігалося місце роботи (посада) і йому виплачувалася допомога по державному соцстрахуванню, за винятком частково оплачуваної відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;

  4. час, коли працівник фактично не працював, але за ним зберігалося місце роботи (посада) і йому не виплачувалася заробітна плата;

  5. час навчання з відривом від виробництва тривалістю менше 10 місяців на денних відділеннях професійно-технічних навчальних закладів;

  6. час навчання новим професіям (спеціальностям) осіб, звільнених у зв’язку із змінами в організації виробництва та праці, у тому числі з ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, скороченням чисельності або штату працівників;

  7. інші періоди роботи, передбачені законодавством.

 

Оформлюємо новоприйнятого працівника: пам'ятка від Держпраці
Прийняття на роботу працівника проводиться за наступним алгоритмом:

  • громадянин подає відповідні документи щодо працевлаштування та пише заяву на прийняття його на посаду;

  • за підписом керівника складається відповідний наказ про прийняття на роботу працівника;

  • посадові особи роботодавця ознайомлюють працівника з основними документами, а саме: правилами внутрішнього трудового розпорядку, колективним договором, посадовою інструкцією тощо;

  • підприємством не пізніше як за один день до початку роботи надсилається до ДФС повідомлення про прийняття працівника на роботу;

  • працівник відділу кадрів оформляє трудову книжку відповідно до вимог чинного законодавства, заповнює особову картку форми №П-2, формує особову справу працівника;

  • в подальшому відпрацьовані дні працівника заносяться відповідальною особою підприємства до Табелю обліку робочого часу;

  • бухгалтер зазначає дані новоприйнятого працівника у встановленій звітності;

  • заробітна плата (посадовий оклад) повинна бути зазначена у штатному розписі підприємства.

Про це докладніше читайте тут.

 

Як правильно вести Табель обліку робочого часу та що буде за його відсутність?
Держпраці у Львівській області наголосила, що наказом №489 затверджено типову форму №5 «Табель обліку використання робочого часу», в якій фактично й ведеться облік робочого часу.

Форма має рекомендаційний характер і складається з мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення форм державних статистичних спостережень. За необхідності форма може бути доповнена іншими показниками, необхідними для обліку на підприємстві.

У разі потреби можна застосовувати й іншу форму табелю, але при цьому обов’язковим є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці.

Табель обліку використання робочого часу відповідно до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого Наказом №578/5, зберігається на підприємстві, в установі, організації 1 рік. А ось відомості про облік робочого часу, зведення про облік робочого часу, а також інші документи щодо цього мають зберігатися 3 роки.

 

І наостанок – дві аналітики від редакції
Коли слід виплачувати відпускні? Чи можна здійснити виплату у інші строки, ніж визначені законом? Про це читайте тут.

Що таке кадровий аудит? Хто його має та може проводити? Яка мета та завдання такого заходу? Як документально оформити? Які вигоди від проведення кадрового аудиту? Як сформувати завдання комісії з проведення кадрової документації? Про це ми зазначали тут.

***

Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – ось тут

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ к полному тексту этой новости возможен только для подписчиков пакетов «Эксперт», «Профи» и «Тематические рассылки от редакции». Если вы подписчик, пожалуйста, авторизируйтесь.

Или оформите подписку, перейдя по ссылке; стоимость минимального пакета «Тематические рассылки» составляет лишь 49 грн в месяц.

Спасибо за понимание.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематические рассылки / Трудовые отношения. Зарплата и кадры
Теги:
Отпуска , Заработная плата , Индексация , Трудовые отношения

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

Комментарии: 0

Новости по теме

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?