• Посилання скопійовано

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №07(159) | 08.05.2025 р.

Сто п'ятдесят дев'ятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам

 «Трудові відносини. Зарплата і кадри» №07(159) | 08.05.2025 р.
Це – сьомий цього року (сто пʼятдесят девʼятий загалом і шістдесят перший під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За два тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему.  А саме:
  • повідомимо, що з 1 травня подаємо нову форму повідомлення про прийняття;
  • наголосимо, що ВРУ прийняла у І читанні законопроєкт щодо посилення відповідальності роботодавців за затримку зарплати;
  • визначимося, за яких умов буде правомірною обробка персональних даних працівників;
  • розповімо, як оформити щорічну відпустку у 2025 році;
  • наведемо деталі законопроєкту від Гетманцева щодо нових квот на робочі місця для ветеранів;
  • підкреслимо, що переброньовувати працівників через продовження ВС до 6 серпня не потрібно;
  • зупинимося на  документальному оформленні мобілізації та демобілізації працівника.
Гарного вам читання!
 

З 1 травня подаємо нову форму повідомлення про прийняття!

З 1 травня для подання повідомлень до ДПС слід застосовувати нові формати:  J3001005 – для юросіб; F3001005 – для фізосіб.
Проте у ДПС та ПФУ щось пішло не так з прийняттям нових форм. Й спочатку за повідомлення за 1 та 2 травня роботодавці не отримували квитанції №2. А 5 та 6 травня почали надходити ці квитанції, але в більшості випадків з  причиною - Пакет не прийнято [05] відповідно до отриманого результату обробки від Пенсійного фонду.
Тим, хто отримав відмову у прийнятті, треба дізнаватися у ПФУ - чи світиться він, як прийнятий, та чекати розʼяснення від ДПС. Про це ми писали тут.

Переброньовувати працівників через продовження ВС до 6 серпня не потрібно!

Ми вже писали, що поточні відстрочки діють тільки до 9 травня. А далі для продовження відстрочки до 6 серпня необхідно знову звертатися із відповідною заявою до ТЦК та СП, якщо немає можливості оформити її через Резерв+.
Станом на 6 травня вже є офіційне розʼяснення щодо автоматичного продовження бронювань. Про це ми писали тут.
До того ж окремі роботодавці вже й фактично отримали таку послугу. Про це йдеться в коментарях до посту Дії на її офіційній сторінці у Фейсбуці. 
Тож переброньовувати працівників через продовження ВС до 6 серпня не потрібно! 

Посилення відповідальності роботодавців за затримку зарплати: прийнято за основу законопроєкт

30 квітня ВРУ прийняла за основу проєкт Закону №9510 «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення захисту вимог працівників щодо виплати заборгованості із заробітної плати, в тому числі у випадку неплатоспроможності роботодавця».
Законопроєкт пропонує закріпити на законодавчому рівні норми, які:
  • забезпечують належний законодавчий захист права працівника на своєчасне отримання винагороди за працю;
     
  • гарантують працівнику отримання адекватної грошової компенсації збитків, понесених ним внаслідок порушення строків її виплати;
     
  • посилюють відповідальність роботодавця за затримку заробітної плати;
     
  • забезпечують створення гарантійної установи задля посилення захисту вимог працівників щодо виплати заборгованості із заробітної плати у випадку неплатоспроможності роботодавця.

Нові квоти на робочі місця для ветеранів: з'явився текст альтернативного законопроєкту від Гетманцева

1 травня Д. Гетманцев зареєстрував у ВРУ законопроєкт №13180-1 "Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки працевлаштування учасників бойових дій".
Він є альтернативним до законопроєкту №13180, про який ми розповіли у цій новині. 
Так само, як і основним законопроєктом, альтернативним законопроєктом пропонується передбачити норматив для працевлаштування учасників бойових дій і в разі невиконання такого нормативу - сплату коштів до Фонду на випадок безробіття.
Водночас, на відміну від основного законопроєкту, альтернативний пропонує більш комплексний підхід:
 
1) передбачається система заходів для підтримки працевлаштування учасників бойових дій, яка включає такі елементи:
  • встановлення нормативу робочих місць для працевлаштування учасників бойових дій;
  • справляння внеску на підтримку працевлаштування учасників бойових дій у разі невиконання роботодавцем нормативу робочих місць для працевлаштування учасників бойових дій;
  • виплата компенсації за працевлаштування учасників бойових дій у разі виконання роботодавцем нормативу робочих місць для працевлаштування учасників бойових дій;
  • професійна підготовка, підвищення кваліфікації і перепідготовка учасників бойових дій для забезпечення їх працевлаштування;
2) норматив робочих місць для працевлаштування учасників бойових дій встановлюється у кількості:
  • одного робочого місця, - для роботодавців, у яких кількість штатних працівників становить від 8 до 25 працівників;
  •  5% кількості працівників, - для роботодавців, у яких кількість штатних працівників становить більше ніж 25 працівників;
  • 10% кількості працівників, - для органів державної влади та місцевого самоврядування;
3) внесок на підтримку працевлаштування учасників бойових дій сплачується щокварталу й обчислюється як добуток таких показників:
  • 50% середньомісячної зарплати (винагороди) у відповідному календарному кварталі, розрахованої на одного працівника; кількість місяців у кварталі;
  • різниця між встановленим нормативом та фактичною кількістю штатних працівників - учасників бойових дій;
4) роботодавці, які протягом звітного кварталу виконали обов’язок щодо нормативу робочих місць для працевлаштування учасників бойових дій, мають право на отримання компенсації за працевлаштування учасників бойових дій.
Компенсація виплачується у розмірі фактичних витрат роботодавця на сплату ПДФО, військового збору та ЄСВ за учасників бойових дій, які безперервно протягом повного звітного кварталу були працівниками такого роботодавця.

Обробка персональних даних працівників: коли правомірна?

Персональні дані повинні використовуватися роботодавцем виключно з метою здійснення прав і виконання своїх обов’язків у сфері трудових правовідносин: вести первинний облік працівників, забезпечувати додатковими гарантіями, надавати щорічні основні та додаткові відпустки на підставі підтвердних документів, тощо.
І, оскільки персональні дані отримані роботодавцем під час виконання своїх обов’язків на підставі закону, отримувати згоду на їх обробку у працівника не потрібно. Про це ми писали тут.

І наостанок - дві аналітики

Як оформити мобілізацію працівника кадровими документами? Які документи підтверджують службу в лавах ЗСУ? Чи видавати наказ, якщо працівник повертається на роботу після демобілізації? Які гарантії встановлені для мобілізованих працівників? Про це ми писали тут.
 
Як оформити документально надання щорічних відпусток? Який обов’язковий перелік документів має бути? Чому не завжди потрібна заява на відпустку від працівника? Про це ми зазначали ось тут.

Наразі це  все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит» 

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Трудові відносини. Зарплата і кадри

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини. Зарплата і кадри»