Це – вже дев’ятий з початку року (і вісімнадцятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні і нам є про що розповісти.
Сьогодні ми:
- розповімо про втрату чинності старих критеріїв блокування ПН/РК та про думку ДРС щодо нових;
- проінформуємо про появу нового сервісу від ДФС – візуалізація ПН з урахуванням РК до неї;
- визначимося, як заповнювати додатки 2 та 3 до декларації з ПДВ;
- з’ясуємо, як складається РК до ПН при поверненні частини авансу покупцю;
- наведемо зразок скарги на рішення комісій про відмову у реєстрації ПН від ДФС;
- зупинимося на правилах оподаткування ПДВ постачання програмної продукції;
- ще раз нагадаємо, що вперше звітувати з ПДВ за новою формою потрібно буде вже за червень (ІІІ квартал) 2018 р. та окремо зупинимося на правилах її заповнення.
А ще форми податкових накладних та ВК до них знову збираються оновити. Про це ми говоримо у першу чергу.
Гарного вам читання!
***
Форми ПН та РК до неї оновлять. ДФС оприлюднила проект наказу Мінфіну
29 травня ДФСУ на своєму офіційному сайті оприлюднила проект наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307» (завантажити).
Прийняття цього наказу врегулює питання щодо реєстрації платниками ПДВ в ЄРПН «зайво» складених податкових накладних (наприклад, двох і більше податкових накладних, складених на одну операцію з постачання товарів/послуг) та складання і реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування до них.
Разом з тим проектом наказу передбачено:
- затвердження у новій редакції форми податкової накладної та розрахунку коригування;
- внесення змін до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307.
Прочитати докладніше, а також завантажити проекти форм та додаткові матерали можна за посиланням.
Втрачають чинність старі критерії блокування ПН/РК, а ДРС – проти нових
Мінфін наказом від 06.04.2018 р. №409 визнав таким, що втратив чинність, свій же наказ від 13.06.2017 р. №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Це пов'язано з тим, що тепер такі критерії затверджує ДФСУ. Про це ми розповідали ось тут.
Але Держрегуляторна служба у листі від 19.04.2018 р. №3890/0/20-18 вважає, що критерії затверджено без дотримання регуляторних процедур. Вона також ставить під сумнів правову обґрунтованість та об'єктивність застосування механізму державного регулювання в частині визначених ДФС критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. Про це ми пишемо тут.
Звертаємо увагу: наразі не встановлено порядку затвердження критеріїв у вигляді нормативно-правового акту. Та й відповіді від Мінфіну та ДФС на зауваження ДРС наразі немає.
Вперше звітуємо з ПДВ за новою формою за червень (ІІІ квартал) 2018 року
Податківці з Львівської області на підставі п. 46.6 ПКУ наголосили, що оновлені додатки платники ПДВ повинні будуть заповнювати під час подання декларації з ПДВ за червень 2018 року (ІІІ квартал 2018 року). Таки чином вони підтвердили висловлену раніше нашу думку щодо цього питання, а також позицію своїх колег – чернівецьких податківців.
Щоправда, офіційного роз’яснення від ДФС України щодо дати першого звітування з ПДВ за новою формою все одно ще немає.
Візуалізація даних ПН (із урахуванням РК до неї) – новий сервіс від ДФС
Для платників ПДВ ДФС запроваджено новий електронний сервіс – візуалізація повної інформації щодо ПН з урахуванням всіх зареєстрованих до неї РК. Новий сервіс створений з метою недопущення платниками податку помилок при складанні РК до ПН.
Доступ до інформації надано в приватній частині Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку ПН відображається остаточний розрахунок з урахування всіх наступних зареєстрованих до неї РК.
Порядок заповнення додатків 2 та 3 до декларації з ПДВ – самостійне рішення платника ПДВ
Податківці в індивідуальній консультації від 11.05.2018 р. №2082/6/99-99-15-03-02-15/ІПК зазначили, що ані Порядком №21, ані ПКУ не передбачено особливостей та хронології відображення від’ємного значення з ПДВ у додатках 2 та 3 Декларації. Тому суб’єкт господарювання має право самостійно визначати послідовність відображення від’ємного значення ПДВ та суми бюджетного відшкодування в розрізі періодів виникнення таких сум.
Про це детальніше тут.
Як складається РК до ПН при поверненні частини авансу покупцю?
Податківці в індивідуальній консультації від 10.05.2018 р. №2072/6/99-95-42-03-15/ІПК навели порядок складання РК до ПН при поверненні частини авансу.
Методика складання таких РК до ПН залежить від причини такого повернення: або зменшення ціни, або зменшення кількості товару, що підлягає постачанню. Але в обох випадках коригування відбувається шляхом заповнення двох рядків РК до одного рядка ПН, що підлягає коригуванню:
- у першому з них «обнуляється» рядок, ціна або кількість, по якому змінюється;
- у другому – зазначаються правильні показники.
Покрокові алгоритми заповнення РК до ПН у таких випадках дивіться у нашій новині.
Скарга на рішення комісій про відмову у реєстрації ПН – рекомендації та зразок заповнення від ДФСУ
По-перше, створювати та надсилати Скаргу потрібно за формою J(F)1313201.
По-друге, до Скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій за відмовленими ПН та РК за формою J(F)136010. Кожен документ, що додається до Скарги, надсилається окремим додатком у форматі pdf та повинен мати розмір не більше 2 мегабайт.
У своєму повідомленні податківці окремо навели Зразок правильного заповнення скарги; його можна завантажити тут.
Придбаваємо бутильовану воду в офіс: що з ПДВ?
Податківці у своїй консультації від 16.05.2018 р. №2193/6/99-99-15-03-02-15/ІПК навели умови ненарахування ПДВ за п. 198.5 або 199.1 ПКУ при придбанні питної бутильованої води.
Цією умовою є її використання виключно в оподатковуваних операціях та/або у господарській діяльності платника ПДВ (при виробництві та/або реалізації товарів, виконанні робіт, наданні послуг). Тобто головна складність – це довести, що придбана вода використовувалася в господарській діяльності. За нормами ПКУ нею є діяльність, спрямована на отримання доходу. А податківці ще до неї відносять й обов’язкові витрати, зокрема, які роботодавець несе у зв’язку з охороною праці та виконуючи решта норм трудового законодавства.
На жаль, прямої вимоги чи дозволу з придбання саме питної води в трудовому законодавстві немає. Тому роботодавцю доведеться, або нараховувати ПДВ за п. 198.5 ПКУ при придбанні питної бутильованої води, або оплачувати таку воду за рахунок наданих одному чи кільком працівникам коштів у вигляді благодійної допомоги, чи списувати таку воду, як використану на представницькі витрати (організацію прийомів партнерів та контрагентів).
Ми пишемо про це тут.
Наостанок – дві аналітики від редакції
Вже за червень 2018 року платники ПДВ звітуватимуть за оновленою формою декларації. Які саме зміни було внесено до декларації і як вони застосовуватимуться на практиці?
Про це ми пишемо у статті.
Як оподатковуються ПДВ послуги з розробки та технічної підтримки програмної продукції? Чи звільнено від ПДВ операції з постачання доступу на певному сайті до контенту або інтернет-сервісу? Про це ми розповідаємо у своєму коментарі (для передплатників) на підставі індивідуальної податкової консультації від 16.05.2018 р. №2185/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
***
Наразі це все.
Більше новин, присвячених виключно ПДВ, ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»