Касові документи старого зразка можна використовувати до 30 червня 2018 року!
Літо розпочалося з сюрпризу від Нацбанку. 1 червня набрала чинності постанова від 24.05.2018 р. №54, якою:
- встановлено перехідний адаптаційний період (до 30 червня 2018 року) для використання нових форм касових документів;
- госпсуб’єктів зобов’язано розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси (до цього можна користуватися розрахованими раніше лімітами);
- уточнено порядок здійснення розрахунків готівкою у розмірі до 50 000 грн фізичних осіб з суб’єктами господарювання.
Більше про те, що саме змінилося, читайте у нашій новині.
А ще 22 червня відбудеться семінар «КАСОВІ ОПЕРАЦІЇ: все по-новому» з Тетяною Мойсеєнко (а також online-трансляція). Серед тем, які будемо розглядати:
- Новий порядок ведення касових операцій та нові форми касових документів;
- Перехідний період до 30.06.2018, як реагувати підприємству?
- Розрахунок ліміту каси в 2018 році;
- Робота з РРО;
- Практика перевірок ДФСУ;
- Штрафи за порушення касової дисципліни.
Реєструйтесь прямо зараз!
Тільки до 8 червня діють кращі ціни.
Що ще чекає бухгалтерів та звичайних українців у червні
Як завжди, на початку місяця ми розповідаємо про те, чого очікувати у найближчі 30 днів. А це: набрання чинності наказом №381 (який оновив декларацію з ПДВ); зміни до порядку обліку платників ЄСВ; єдина методика розроблення критеріїв для планових перевірок органів держнагляду; новий Закон про ТОВ та ТДВ… та ще вісім важливих змін і подій.
Про усіх них – за посиланням.
Як бути з індексацією зарплати у червні?
Про це у своєму традиційному щомісячному роз’ясненні розповіли фахівці Мінсоцполітики (і як завжди, з прикладом). Згідно з ним, індексувати зарплату у червні потрібно на рівні травня.
Незабаром отримаємо нові форми податкової накладної і РК до неї!
Цього тижня Мінфін нас «порадував» черговим проектом змін до порядку складання податкових накладних та розрахунків коригування до них (завантажити). Водночас були оприлюднені й проекти нових форм цих документів. Завантажити їх можна тут і тут.
Змін досить багато. Тож починаємо готуватися до застосування нових форм завчасно. А детальний їх аналіз на практичних прикладах читайте в аналітичній статті від редакції.
Нарешті з'явилося офіційне роз'яснення від ДФСУ щодо подання оновленої декларації з ПДВ
Тут без сюрпризів. Головна ДФС підтримала висловлену раніше позицію регіональних податківців, а також нашу думку щодо цього:
«Додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до декларації з ПДВ з 1 липня 2018 року подаються платниками, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами».
Докладно про те, як змінилася декларація з ПДВ, читайте в нашій статті.
Три нові роз'яснення ДФС та два від Держпраці
- «№з/п» у касових документах повинен співпадати з номером касового ордеру і номером запису в Журналі реєстрації прибуткових і видаткових касових документів. Про це та інші правила складання касових ордерів ДФС у м. Києві розповіла в листі від 25.05.2018 р. №24376/10/26-15-1409-12 (на запит нашої редакції). Докладніше читайте у коментарі.
- ПКУ не передбачено механізму фіксації дати отримання покупцем РК. Тому реєструвати РК до ПН на зменшення вартості слід за строками для податкової накладної. Таку позицію висловили податківці в індивідуальній консультації від 21.05.2018 р. №2231/6/99-99-15-03-02-15/ІПК. А коментар до неї читайте ось тут.
- Обмеження 50 000 грн стосується виключно готівкових розрахунків між суб’єктом господарювання та фізичною особою за товари, роботи, послуги (тобто в межах так званого «торгового обороту»). Таке обмеження не розповсюджується на розрахунки з виплат, пов’язаних з оплатою праці фізичних осіб. Таку думку висловила ДФС в індивідуальній консультації від 22.05.2018 р. №2260/6/99-99-14-05-01-15/ІПК.
Ми ж вважаємо її хибною. Чому? Читайте у коментарі. - За ненарахування індексації – штраф 37 230 грн на кожного працівника. А от за нарахування індексації в неповному обсязі – у 10 разів менший (1 мінімальна зарплата або 3723 грн). Про це заявила Держпраці у листі від 07.05.2018 р. №3570/4.1/4.1-ДП-18. Як бачимо, вони нарешті почали розрізняти поняття «ненарахування індексації» та «нарахування індексації у неповному обсязі».
Деталі – у коментарі (для передплатників). - Скільки, з якою періодичністю і в яких випадках виплачувати премії? Як уникнути можливих трудових конфліктів у зв’язку з цим? Роз'яснення стосовно нарахування премій (кому, коли і скільки) надала Держпраці у Херсонській області.
Інші новини
- З'явилися нові довідники податкових пільг. ДФС затвердила нові довідники податкових пільг: №88/1 та №88/2 (станом на 19.04.2018 р.). А от з питанням стосовно початку їх застосування слід звертатись до ДФС. Оскільки дата затвердження 30.05.2018 р. та дата оновлення (станом на 19.04.2018 р.) вже традиційно не співпадають.
- Отримувати лікарняні від ФСС та звітувати з них будемо за новим порядком. Виконавча дирекція Фонду соцтраху розповіла, що планує впровадити електронні заяви-розрахунки для виплат за листками непрацездатності та мінімізувати помилки при проведенні нарахувань.
- Держпраці зможе перевіряти без попереджень. Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №8045 щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці. Одне з нововведень – надання права інспекторам Держпраці проводити перевірки з будь-яких питань без попередження.
Наостанок – запрошуємо на вебінар!
Тема собівартості завжди актуальна для підприємств. Дуже часто ми не звертаємо увагу на бухгалтерські нюанси, пов’язані з визначенням собівартості, а не врахування таких нюансів може привести до неправильного визначення фінансового результату.
14 червня о 14:00 відбудеться вебінар від «Дебету-Кредиту» «Собівартість продукції, товарів, послуг: важливі бухгалтерські та податкові питання».
Під час вебінару на конкретних прикладах ми розглянемо питання, пов’язані з порядком розподілу загальновиробничих витрат, визначенням вартості готової продукції і незавершеного виробництва, обліком виробничих втрат, дамо рекомендації щодо оформлення первинних документів та положень наказу про облікову політику.
Переглянути детальну програму вебінару і зареєструватися можна за посиланням.
До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»