• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 28 травня–2 червня

Перехідний період для нових форм касових документів; як бути з індексацією зарплати у червні та інші важливі поді цього місяця; проект нових форм ПН та РК; ексклюзивне роз'яснення податківців щодо правил складання касових ордерів та (нарешті!) офіційна позиція ДФСУ щодо термінів подання оновленої декларації з ПДВ

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 28 травня–2 червня

Касові документи старого зразка можна використовувати до 30 червня 2018 року!
Літо розпочалося з сюрпризу від Нацбанку. 1 червня набрала чинності постанова від 24.05.2018 р. №54, якою:

  1. встановлено перехідний адаптаційний період (до 30 червня 2018 року) для використання нових форм касових документів;
  2. госпсуб’єктів зобов’язано розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси (до цього можна користуватися розрахованими раніше лімітами);
  3. уточнено порядок здійснення розрахунків готівкою у розмірі до 50 000 грн фізичних осіб з суб’єктами господарювання.

Більше про те, що саме змінилося, читайте у нашій новині.

А ще 22 червня відбудеться семінар «КАСОВІ ОПЕРАЦІЇ: все по-новому» з Тетяною Мойсеєнко (а також online-трансляція). Серед тем, які будемо розглядати:

  • Новий порядок ведення касових операцій та нові форми касових документів;
  • Перехідний період до 30.06.2018, як реагувати підприємству?
  • Розрахунок ліміту каси в 2018 році;
  • Робота з РРО;
  • Практика перевірок ДФСУ;
  • Штрафи за порушення касової дисципліни.

Реєструйтесь прямо зараз!
Тільки до 8 червня діють кращі ціни.

«КАСОВІ ОПЕРАЦІЇ: все по-новому» з Тетяною Мойсеєнко


Що ще чекає бухгалтерів та звичайних українців у червні
Як завжди, на початку місяця ми розповідаємо про те, чого очікувати у найближчі 30 днів. А це: набрання чинності наказом №381 (який оновив декларацію з ПДВ); зміни до порядку обліку платників ЄСВ; єдина методика розроблення критеріїв для планових перевірок органів держнагляду; новий Закон про ТОВ та ТДВ… та ще вісім важливих змін і подій.

Про усіх них – за посиланням.

Як бути з індексацією зарплати у червні?
Про це у своєму традиційному щомісячному роз’ясненні розповіли фахівці Мінсоцполітики (і як завжди, з прикладом). Згідно з ним, індексувати зарплату у червні потрібно на рівні травня.

Незабаром отримаємо нові форми податкової накладної і РК до неї!
Цього тижня Мінфін нас «порадував» черговим проектом змін до порядку складання податкових накладних та розрахунків коригування до них (завантажити). Водночас були оприлюднені й проекти нових форм цих документів. Завантажити їх можна тут і тут.

Змін досить багато. Тож починаємо готуватися до застосування нових форм завчасно. А детальний їх аналіз на практичних прикладах читайте в аналітичній статті від редакції.

Нарешті з'явилося офіційне роз'яснення від ДФСУ щодо подання оновленої декларації з ПДВ
Тут без сюрпризів. Головна ДФС підтримала висловлену раніше позицію регіональних податківців, а також нашу думку щодо цього:

«Додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до декларації з ПДВ з 1 липня 2018 року подаються платниками, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами».

Докладно про те, як змінилася декларація з ПДВ, читайте в нашій статті.

Три нові роз'яснення ДФС та два від Держпраці

  1. «№з/п» у касових документах повинен співпадати з номером касового ордеру і номером запису в Журналі реєстрації прибуткових і видаткових касових документів. Про це та інші правила складання касових ордерів ДФС у м. Києві розповіла в листі від 25.05.2018 р. №24376/10/26-15-1409-12 (на запит нашої редакції). Докладніше читайте у коментарі.
  2. ПКУ не передбачено механізму фіксації дати отримання покупцем РК. Тому реєструвати РК до ПН на зменшення вартості слід за строками для податкової накладної. Таку позицію висловили податківці в індивідуальній консультації від 21.05.2018 р. №2231/6/99-99-15-03-02-15/ІПК. А коментар до неї читайте ось тут.
  3. Обмеження 50 000 грн стосується виключно готівкових розрахунків між суб’єктом господарювання та фізичною особою за товари, роботи, послуги (тобто в межах так званого «торгового обороту»). Таке обмеження не розповсюджується на розрахунки з виплат, пов’язаних з оплатою праці фізичних осіб. Таку думку висловила ДФС в індивідуальній консультації від 22.05.2018 р. №2260/6/99-99-14-05-01-15/ІПК.
    Ми ж вважаємо її хибною. Чому? Читайте у коментарі.
  4. За ненарахування індексації – штраф 37 230 грн на кожного працівника. А от за нарахування індексації в неповному обсязі – у 10 разів менший (1 мінімальна зарплата або 3723 грн). Про це заявила Держпраці у листі від 07.05.2018 р. №3570/4.1/4.1-ДП-18. Як бачимо, вони нарешті почали розрізняти поняття «ненарахування індексації» та «нарахування індексації у неповному обсязі».
    Деталі – у коментарі (для передплатників).
  5. Скільки, з якою періодичністю і в яких випадках виплачувати премії? Як уникнути можливих трудових конфліктів у зв’язку з цим? Роз'яснення стосовно нарахування премій (кому, коли і скільки) надала Держпраці у Херсонській області.

Інші новини

  1. З'явилися нові довідники податкових пільг. ДФС затвердила нові довідники податкових пільг: №88/1 та №88/2 (станом на 19.04.2018 р.). А от з питанням стосовно початку їх застосування слід звертатись до ДФС. Оскільки дата затвердження 30.05.2018 р. та дата оновлення (станом на 19.04.2018 р.) вже традиційно не співпадають.
  2. Отримувати лікарняні від ФСС та звітувати з них будемо за новим порядком. Виконавча дирекція Фонду соцтраху розповіла, що планує впровадити електронні заяви-розрахунки для виплат за листками непрацездатності та мінімізувати помилки при проведенні нарахувань.
  3. Держпраці зможе перевіряти без попереджень. Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №8045 щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці. Одне з нововведень – надання права інспекторам Держпраці проводити перевірки з будь-яких питань без попередження.

вебінар «Собівартість продукції, товарів, послуг: важливі бухгалтерські та податкові питання»


Наостанок – запрошуємо на вебінар!

Тема собівартості завжди актуальна для підприємств. Дуже часто ми не звертаємо увагу на бухгалтерські нюанси, пов’язані з визначенням собівартості, а не врахування таких нюансів може привести до неправильного визначення фінансового результату.

14 червня о 14:00 відбудеться вебінар від «Дебету-Кредиту» «Собівартість продукції, товарів, послуг: важливі бухгалтерські та податкові питання».

Під час вебінару на конкретних прикладах ми розглянемо питання, пов’язані з порядком розподілу загальновиробничих витрат, визначенням вартості готової продукції і незавершеного виробництва, обліком виробничих втрат, дамо рекомендації щодо оформлення первинних документів та положень наказу про облікову політику.

Переглянути детальну програму вебінару і зареєструватися можна за посиланням.


До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»