Це – дванадцятий з початку року (сто сорок восьмий загалом та тридцять восьмий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло три тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- зазначимо, що БЕБ долучилося до наради щодо механізмів протидії неправомірному застосуванню податкових пільг;
- зауважимо, що Порядок оформлення результатів документальних перевірок зміниться;
- підкреслимо, що ДПС буде створено перелік платників з найвищими податковими ризиками;
- розповімо, що з 2025 року запрацює система управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС;
- повідомимо, що з 6 серпня діє Положення про фінансовий моніторинг;
- проінформуємо, що ДПС знову оновила план-графік своїх перевірок на 2024 рік.
Гарного вам читання!
БЕБ долучилося до наради щодо механізмів протидії неправомірному застосуванню податкових пільг
Представники Бюро економічної безпеки України
долучилися до обговорення проблеми неправомірно заявленого бюджетного відшкодування підприємствами, що засновані громадськими організаціями осіб з інвалідністю та оподатковуються нульовою ставкою ПДВ під час господарських операцій.
За словами заступника Директора БЕБ Андрія Пащука, аналітики виділяють декілька поширених ознак ризиковості таких компаній. Зокрема, це працевлаштування одних і тих самих осіб у різних регіонах, мінімальна ставка оплати праці, виведення у готівку відшкодованого державою ПДВ тощо.
Порядок оформлення результатів документальних перевірок зміниться
8 серпня 2024 року ДПСУ
оприлюднила проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків».
Зокрема, враховуючи вимоги сьогодення та можливість виникнення форс-мажорних обставин, необхідно передбачити умови, за яких матеріали перевірки розглядаються без участі платника податків або його представника, у тому числі у разі розгляду матеріалів перевірки в режимі відеоконференції.
Крім цього, необхідно передбачити можливість перенесення розгляду матеріалів перевірки в межах терміну її розгляду в разі оповіщення через автоматизовану систему централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, зокрема повітряну тривогу.
З 2025 року запрацює система управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС
25 липня Д. Гетманцев у своєму Телеграм-каналі
розповів, що зміна підходу в управлінні податковими органами триває.
Так,
Постановою КМУ №854 запроваджуються міжнародні правила взаємодії податкового органу з платником податків – виключно тільки у разі виявлення податкових ризиків (комплаєнс-ризиків).
На виконання Національної стратегії доходів до 2030 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі.
По-перше, запроваджено централізацію процесу управління податковими ризиками через зміни в організаційній структурі ДПС та у самого підходу – податкові ризики виявляються у конкретного платника податків та визначається, що має вчинити податковий орган, зокрема територіальний, тільки на рівні центрального апарату.
По-друге, запроваджується систематизація контролю за територіальними органами щодо якості виконання визначених заходів з усунення податкових ризиків територіальними органами.
По-третє, визначається чітка циклічність заходів з визначеними правилами дій кожного кроку у виконанні, що дає перспективу, що ризико-орієнтований підхід, про який говоримо уже майже 15 останніх років, таки буде запроваджено та кращі міжнародні практики, які діють в Австралії, Канаді, Великобританію, таки будуть запроваджені і в Україні.
ДПС буде створено перелік платників з найвищими податковими ризиками
На думку Н. Южаніної, якою вона
поділилася у своєму Телеграм-каналі, ці правила оптимізму не додають. І ось чому:
- Мінфін усунили (чи то він сам усунувся) від визначення податкових ризиків.
- Податківці створюють черговий перелік – тепер вже Перелік платників податків, які мають найвищі податкові ризики;
- Порядок так і не дає відповіді на питання – як система управління податковими ризиками буде функціонувати поряд з існуючими процесами.
Є норми ПКУ, де визначені усі основні правила взаємодії податкової з платниками податків, зокрема, формування плану-графіка планових перевірок, підстави для позапланових перевірок, підстави для арешту майна, для застосування фінансових санкцій тощо. Як усе це буде одночасно працювати – покаже час.
З 6 серпня діє Положення про фінансовий моніторинг
Мінфін
наказом від 07.06.2024 №282 затвердив Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України. Про це ми писали
тут.
Цим Положенням установлюються загальні вимоги щодо організації та проведення первинного фінансового моніторингу такими суб'єктами первинного фінансового моніторингу та їх відокремленими підрозділами (за наявності):
суб'єктами аудиторської діяльності;
- бухгалтерами, суб'єктами господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку;
- суб'єктами господарювання, що здійснюють консультування з питань оподаткування;
- суб'єктами господарювання, що надають посередницькі та/або консультаційні послуги під час здійснення операцій з нерухомим майном;
- суб'єктами господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них;
- суб'єктами господарювання, які здійснюють торговельну діяльність культурними цінностями та/або надають посередницькі послуги в такій діяльності;
- суб'єктами господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри.
Наказ мав набрати чинності з 01.08.2024, але не раніше дня його офіційного опублікування. Його було опубліковано 6 серпня. З цієї дати почало діяти Положення.
ДПС знову оновила план-графік своїх перевірок на 2024 рік
31 липня 2024 року ДПСУ
оприлюднила оновлений план-графік перевірок на 2024 рік. Цього разу оновлено одразу всі його частини. А саме:
- Розділ I «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб» та Розділ II «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» (завантажити). Згідно з ними цього року податківці планують провести 2313 перевірок юросіб (у первинному варіанті було 2172, в останньому оновленні за червень - 2293). Тобто кількість юросіб збільшилася на 20;
- Розділ ІІІ «Документальні планові перевірки фізичних осіб» (завантажити). За ним планується перевірити 916 фізосіб;
- Розділ IV «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (завантажити). Ним передбачено 174 перевірки.
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»