• Посилання скопійовано

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №05(119) | 30.03.2023 р.

Це – пʼятий цього року (сто дев’ятнадцятий загалом і двадцять перший під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам

 «Трудові відносини. Зарплата і кадри» №05(119) | 30.03.2023 р.

Це – пʼятий цього року (сто дев’ятнадцятий  загалом і двадцять перший під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За два тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему.  А саме:

  • повідомимо, що Уряд підкоригував Порядок накладення трудових штрафів;
  • розповімо, коли нараховувати лікарняні за сумісництвом;
  • проінформуємо про затвердження розрахунку санкцій за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • наголосимо, що ВРУ рекомендовано змінити правила працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • зауважимо, що затверджено порядок надання ПФУ Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб;
  • зазначимо, як роботодавцям надсилати списки для бронювання працівників.

Гарного вам читання!

 

***

Уряд підкоригував Порядок накладення трудових штрафів
Уряд постановою від 14.03.2023 р. №226 вніс зміни до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення. А саме вилучено згадку про частину другу ст. 53 Закону «Про зайнятість населення». Нею передбачалося, що у разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування громадян, зазначених у частині першій статті 14 цього Закону, з нього стягується штраф за кожну необґрунтовану відмову у працевлаштуванні таких осіб у межах відповідної квоти у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.  Про це ми писали тут.

 

Розрахунок санкцій за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю: затверджено форму і порядок
Постановою ПФУ від 10.03.2023 р. №14-1 та Наказом Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю від 10.03.2023 р. №17 затверджено:

  • Порядок надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв'язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік;

  • форму Розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв'язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Порядком передбачено отримання інформації суб’єктами інформаційного обміну в електронній формі шляхом передачі інформаційних файлів в обсягах та за змістом, необхідних для здійснення повноважень відповідно до покладених на них завдань.

ПФУ надсилатиме розрахунки через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на вебпорталі електронних послуг ПФУ протягом п'яти календарних днів з дня їх одержання від Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

Постанову №14-1 та Наказ №17 було опубліковано 17.03.2023 р. в «Офіційному віснику». Про це ми зазначали тут.

 

ВРУ рекомендовано змінити правила працевлаштування осіб з інвалідністю
22 березня 2023 року Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендував ВРУ розглянути у повторному першому читанні євроінтеграційний проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю за реєстр. №5344-д, доопрацьований Комітетом.

Зокрема, законопроєкт передбачає збільшення кількості цільових надходжень на соціальний захист людей з інвалідністю. При цьому роботодавцю пропонуватимуться альтернативні механізми підтримки людей з інвалідністю (на вибір), а саме:

  • облаштовувати робочі місця для осіб з інвалідністю;

  • сплатити цільовий внесок на підтримку їхнього працевлаштування до спеціального фонду державного бюджету (кошти якого витрачатимуться цільово);

  • придбати продукцію/послугу, виготовлену соціальними підприємствами або підприємствами зі захищеною зайнятістю (більшість штатних працівників яких мають інвалідність).

 

Затверджено порядок надання ПФУ Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб
Пенсійний фонд постановою від 10.03.2023 р. №14-2 (зареєстрована в Мін'юсті 15.03.2023 р. за №457/39513) затвердив:

  • Порядок надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування;

  • форму надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з Порядком надання інформації з реєстру застрахованих осіб здійснюватиметься на центральному рівні в електронній формі за вищезазначеною формою щоквартально до 25 числа другого місяця, наступного за звітним кварталом, наростаючим підсумком в розрізі місяців.

ПФУ з реєстру застрахованих осіб надаватиме інформацію:

  • про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;

  • необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

 

Як роботодавцям надсилати списки для бронювання працівників: розʼяснює Мінекономіки
Мінекономіки у листі від 22.03.2023 р. №2704-20/12365-03 пояснило, в якому форматі подавати списки військовозобов'язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час.

Список слід подавати до Мінекономіки у паперовій та/або електронній формі (у форматах Excel та PDF).

При чому неподання Мінекономіки списку в електронній формі (у форматах Excel та PDF) суттєво подовжує строк його опрацювання та перевірки, що безпосередньо впливає на оперативність прийняття рішення про бронювання військовозобов'язаних.

У випадку подання списків у електронній формі (через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ) або засобами електронної пошти) повторно рекомендується також подавати Мінекономіки списки у форматах Excel та PDF. Про це ми писали тут.

 

І наостанок – аналітика від редакції «Дебет-Кредит»
Які підстави відмови в оплаті допомоги з тимчасової непрацездатності суміснику? Чи оплачувати перші 5 днів тимчасової непрацездатності? Що робити, якщо працівник за основним місцем роботи був у простої? Про це все читайте ось тут.

 

***

Наразі це  все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Трудові відносини. Зарплата і кадри

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини. Зарплата і кадри»