Це – четвертий цього року (сто пʼятдесят шостий загалом і п’ятдесят восьмий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За два тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. А саме:
- підкреслимо, що в е-кабінеті страхувальника ПФУ вже розміщує штрафи за непрацевлаштування осіб з інвалідністю;
- повідомимо, що з 26 лютого діє нова форма повідомлення про прийняття на роботу;
- дізнаємося, як діяти при помилковій індексації у 2025 році;
- зупинимося на призначенні відповідальної особи та встановленні доплат за ведення військового обліку;
- проінформуємо, що в Резерв+ вже оновилась інформація щодо продовження бронювання;
- зауважимо, що з 5 березня діють зміни до Порядку бронювання працівників;
- визначимося, чи потрібні підписи працівників у графіках відпусток.
Гарного вам читання!
Штрафи за непрацевлаштування осіб з інвалідністю: вже можуть надходити дані на портал ПФУ
ПФУ надсилатиме розрахунки через
електронні кабінети підприємств, установ та організацій, ФОПів, які використовують найману працю, на вебпорталі електронних послуг ПФУ протягом п'яти календарних днів з дня їх одержання від Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
А кінцевий строк подання таких даних вже настав. Про це ми писали
тут.
Інформація про дату і час надсилання розрахунків надається ПФУ в електронному вигляді у формі квитанцій протягом трьох робочих днів з дня їх надсилання. Про це читайте
тут.
З 26 лютого діє нова форма повідомлення про прийняття на роботу
Форму
повідомлення про прийняття на роботу
доповнено інформацією про громадянство з метою обліку працевлаштованих іноземців та осіб без громадянства.
Зокрема, в табличній частині для цього введено графу 9 "Громадянство". Її потрібно буде заповнювати всім
роботодавцям. За приміткою до форми цю графу слід заповнювати так: *** Громадянство: 0 — іноземець або особа без громадянства; 1 — громадянин України. Всі інші графи форми залишилися без змін, але тепер їх 12 замість 11.
Проте через цю нову графу всі роботодавці отримали нову форму повідомлення.
І ще нагадаємо, що доки ДПС не розробить нового формату для е-форми, діятиме поточний. Тому подавати повідомлення треба, але за старою формою.
Помилково проіндексували у 2025 році зарплату: що робити?
У 2025 році базовий місяць для нарахування індексації
перенесли на січень. Тому «фіксована» індексація з грудня 2024 на січень 2025 не мала переходити.
Деякі роботодавці в січні - лютому 2025 продовжили нараховувати
індексацію зарплати, – звісно, помилково. А тепер намагаються це виправити шляхом вирахування зайво сплачених сум зі зарплати працівників.
Оскільки працівник не мав права на індексацію свого доходу, то це вже не лічильна помилка. При такому розвитку подій утримати надміру виплачену суму зі зарплати працівника можна, тільки якщо він сам погодиться на таке вирахування і надасть про це відповідну заяву. Тому:
- Якщо працівник погодився та подав заяву, видається наказ про проведення виправлення помилки і зайво нарахована індексація сторнується.
- Якщо ж працівник заяву не подає, сторнувати індексацію не можна. Вона так і залишиться частиною його зарплати за відповідні місяці її нарахування.
Про це читайте в нашій новині -
ось тут.
З 5 березня діють зміни до Порядку бронювання працівників
З 5 березня
діють зміни до Порядку бронювання працівників. А саме:
- врахування у загальній кількості військовозобов’язаних, які підлягатимуть бронюванню, працівників, призваних на військову службу під час мобілізації після 18.05.2024;
- незастосування до державних органів вимоги щодо 72-годинної перевірки відомостей про працівника під час його бронювання;
- зменшення до 5 днів строку для анулювання відстрочки працівників підприємств, установ, організацій;
- запровадження місячного періоду для критерію щодо розміру нарахованої середньої заробітної плати працівників під час визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Бронювання до 31.03.2025: в Резерв+ вже оновилась інформація
Нагадаємо, що за
Постановою КМУ №208 відстрочки від призову на військову службу під час
мобілізації, які були надані військовозобов’язаним рішеннями Мінекономіки або засобами порталу Дія і строк дії яких не закінчився на день набрання чинності зазначеними змінами, є чинними до 31.03.2025.
Станом на 26 лютого Резерв+
вже мали оновитися дані щодо продовження бронювання до 31 березня 2025 року.
Тож кожен з працівників наразі має можливість перевірити свою інформацію в Резерві шляхом оновлення системи.
Практична порада: у разі відсутності оновлення, можна написати в пост у Фейсбуці
Катерині Черногоренко, оскільки вона займається питаннями роботи Резерв+.
Складання графіка відпусток: чи потрібні підписи працівників?
Графік відпусток
може бути доведений до відома працівників усно, шляхом вивішування на дошках інформації, поширений корпоративною поштою. Але з урахуванням тих обставин, що у разі належно складеного графіка відпусток та повідомлення про початок відпустки (відповідно до вимог частини одинадцятої
ст. 10 Закону №504) роботодавець має право відправити працівника у відпустці без його заяви, може постати питання, що працівник не був ознайомлений із графіком відпусток.
Єдиним належним доказом, що
працівник був ознайомлений із графіком відпусток на початку року, є його особистий підпис у документі, тобто у графіку відпусток.
Краще за все, щоб графік відпусток все-таки був доведений до відома працівників під підпис.
І наостанок - аналітика від редакції
Кого призначити відповідальним за
військовий облік та як здійснити оплату праці? Чи можна директору не встановлювати доплату за ведення військового обліку? Про це ми писали
тут.
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»