Головна Усі новини Тематичні розсилки ПДВ

«Податок на додану вартість» №6(15) | 10.04.2018 р.

П’ятнадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість

Це – вже шостий у новому році (і п’ятнадцятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, і нам вже є про що розповісти.

Головними новинами цих двох тижнів, які викликали особливі емоції у бухгалтерів, є впровадження нового графіку роботи ЄРПН, поява нових типів причин для коригування ПН, а також зміни від ДФС щодо системи блокування податкових накладних. Саме про це ми говоримо на початку нашої розсилки.

Окремо зупинимося на роз’ясненні ДФС щодо складання та подання нової форми Таблиці даних для розблокування ПН.

Також наведемо актуальну консультацію щодо складання РК до заблокованої ПН та долю штрафу за його несвоєчасну реєстрацію.

А ще нагадаємо, в яких випадках одиниця придбаного товару при його подальшому постачанні може змінитися.

Гарного вам читання!

 

***

З 24 березня зареєструвати ПН/РК можна лише в будні дні, з 8:00 до 20:00
Кабмін постановою від 21.02.2018 р. №204 вніс зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

Постанова №204 набрала чинності 24 березня 2018 року, у день її опублікування в «Урядовому кур'єрі» №57. Саме з цієї дати встановлено, що операційний день тепер триватиме в робочі дні з 8-ї до 20-ї години (раніше було з 0 до 23-ї години). Але якщо 15 число або останній день місяця (граничний строк для реєстрації ПН та РК) припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважатиметься операційним.

Окремо введено правила реєстрації розблокованих ПН та РК. Їх реєструють у день настання однієї з таких подій:

  • прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію ПН або РК;
  • набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію ПН та РК (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
  • неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК.

 

ДФС запровадила нові види причин для складання РК
З 26 березня бухгалтери стикнулися з проблемою реєстрації РК до ПН. При зазначенні причин, які використовувалися раніше, приходила відмова у реєстрації РК.

За змістом квитанції нових причин налічується аж 7. А саме:

  1. «Зміна кількості»;
  2. «Зміна ціни»;
  3. «Зміна номенклатури»;
  4. «Повернення товару або авансових платежів»;
  5. «Зменшення обсягу при нульовій кількості»;
  6. «Зменшення кількості при нульовому обсягу»;
  7. «Усунення неоднозначностей».

Податківці у підкатегорії 101.15 ресурсу «ЗІР» надали роз’яснення тільки щодо трьох нових причин. За ним при заповненні РК у разі зміни кількості товарів/послуг слід вказувати «Зміна кількості», у разі зміни вартості товарів/послуг — «Зміна ціни», а у разі і кількості, і ціни товарів/послуг — «Зміна номенклатури». Як заповнювати інші графи таких РК читайте у нашій новині.

Про те, які ще роз’яснення наразі містяться з приводу зазначення причини коригування у разі виправлення ІПН покупця, скасування помилково складаної ПН дивіться тут. Але, на жаль, практично застосувати їх неможливо.

 

Увага! ДФС підготувала важливі зміни щодо системи блокування податкових накладних (але це поки що проект)
7 березня було опубліковано постанову КМУ №117, якою затверджено порядки з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Ця Постанова визначає перелік ознак, при дотриманні яких податкові накладні/розрахунки коригування не підлягають моніторингу, а саме:

  • податкові накладні, складені на неплатника або операції, звільнені від оподаткування;
  • податкові накладні/розрахунки коригування, реєстровані до досягнення платником обсягу постачання в 500 тис. грн;
  • рівень податкового навантаження більш 3%.

І ось менше ніж через місяць, 3 квітня, ДФУ оприлюднила проект Постанови КМУ «Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117», яким пропонується визначити, що всі ПН/РК (крім ПН, складених на неплатника або операції, звільнені від оподаткування) підлягають моніторингу та перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Тож десь за місяць, скоріш за все, цей проект перетвориться на чергову Постанову. І жити стане ще веселіше :(

 

Як заповнювати та подавати нову форму Таблиці даних для розблокування ПН?
Одразу наголосимо: нових правил щодо заповнення не встановлено, оскільки чинна форма співпадає зі старою.

Як і раніше, у таблиці даних платника ПДВ зазначаються:

  • види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
  • коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником ПДВ;
  • коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016–2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником ПДВ.

До того ж таблиця даних платника ПДВ подається з поясненням. У ньому слід вказати діяльність з можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ.

Про це та про те, в якій формі її подавати, а також про долю поданих Таблиць ще у 2017 році, читайте тут.

 

Чи буде штраф за несвоєчасну реєстрацію РК до заблокованої ПН
Податківці в індивідуальній консультації від 12.03.2018 р. №955/6/99-99-15-03-02-15/ІПК зауважили, що не передбачено виключень щодо застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію у ЄРПН РК до ПН.

Щоб уникнути штрафу за несвоєчасну реєстрацію РК, у сторін договору є можливості перенести дату складання РК на пізнішу дату (тобто пізніше повернути товар або передоплату, пізніше «виявити» помилку тощо).

Інші помилки взагалі краще до моменту розблокування ПН не виправляти.

Якщо ж надсилати РК на реєстрацію в ЄРПН в момент блокування ПН, то до них податківці будуть застосовувати штрафи за несвоєчасну реєстрацію.

Про це детально ми розповідали у своєму коментарі.

 

Коли одиниці виміру придбання та подальшого постачання можуть відрізнятися
Податківці з Донецької області у індивідуальній консультації від 12.03.2018 р. №937/ІПК/05-99-12-01-13 навели приклад, коли одиниці виміру товарів можуть відрізнятися.

А саме: «постачання товару, ціну якого при придбанні було встановлено, наприклад, за вагову одиницю (кілограм, тонну тощо), може здійснюватися за ціною за кількісну одиницю (штуку тощо) такого товару».

У такому випадку одиниця виміру, вказана у графі 4 ПН, складеної на операцію з постачання товару, може відрізнятися від одиниці виміру, що вказана у ПН при придбанні такого товару.
Ми пишемо про це тут, але аналогічний висновок уже був озвучений податківцями раніше.

Окремо в консультації податківці нагадали правила складання ПН, залежно від того є одиниця виміру у КСПОВО, чи ні.

Варіант №1. Якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка є у КСПОВО, то графи заповнюємо так:

  • у графі 4 – умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;
  • у графі 5 – код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

Варіант №2. Якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, то графа 5 не заповнюється.

 

Київські податківці розповіли, як складати РК до ПН за новими правилами. І не тільки
5 квітня ДФС у м. Києві провела безкоштовний семінар на тему «Зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Найголовніше з почутого: наразі чинний Порядок №1307 «не зовсім» відповідає алгоритму перевірки ПН та РК на правильність заповнення. Про це податківці знають і обіцяють, що ця проблема в найближчому майбутньому буде вирішена.

За посиланням – докладніше про те, що ще говорили податківці на семінарі. Щоправда, це лише усні роз’яснення, на які неможливо буде посилатись у випадку суперечок при перевірці. Але, враховуючи дефіцит інформації, вже хоч щось.

 

Наостанок – корисна консультація від ДФС
«Отже, податкові накладні, які складені та зареєстровані в ЄРПН та в яких ціна постачання одиниці товару/послуги містить після коми більше ніж два знаки, є підставою для формування податкового кредиту за умови відповідності іншим вимогам, що визначені в ПКУ», – пише ДФСУ в індивідуальній консультації від 22.03.2018 р. №1165/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Це вже друга індивідуальна (!) податкова консультація, у якій ДФС дозволяє визнати податковий кредит, якщо у ПН зазначена ціна з трьома знаками після коми (першу дивіться тут). Хоча ще рік назад податківці писали, що графа 7 податкової накладної повинна містити цифрове значення, яке має не більше двох знаків після коми.

 

***

Наразі це все.
Більше новин, присвячених виключно ПДВ, ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / ПДВ
Теги:
ПДВ , ПДВ-відшкодування , Податкова накладна , ПДВ-рахунки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?