Це – третій у новому році (і вже дванадцятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість. З моменту написання попередньої розсилки пройшло три тижні і нам є про що вам розповісти.
Тож сьогодні ми:
- з’ясуємо, до якого територіального органу ДФС звертатися з питань виникнення показника ΣПеревищ;
- нагадаємо про нові строки реєстрації РК до ПН щодо зменшення вартості;
- розглянемо, коли у формі №1-ПДВ можна не зазначати відомості про головного бухгалтера;
- проінформуємо про зміни до Переліку кодів з УКТ ЗЕД для моніторингу податкових накладних;
- поговоримо про запровадження Урядом порядку розстрочення зі сплати ПДВ при імпорті обладнання;
- визначимося з позицією ДФС щодо наслідків з ПДВ у разі надання благодійної допомоги ліками та медвиробами в зону АТО;
- …а також дізнаємося, чи можна визнавати податковий кредит за ПН без позначки імпортованого товару та як заповнювати графу 6 розділу Б ПН за авансовими платежами.
Гарного вам читання!
***
З питань виникнення показника ΣПеревищ звертайтеся за місцем податкового обліку
У листі від 11.01.2018 р. №968/7/99-99-12-03-01-17 податківці зауважили, що всі органи ДФС виконують сервісні функції. На підставі цього головний податковий орган зобов'язав під особисту відповідальність начальників ГУ ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків:
- припинити переадресації платників до ДФС з питань обрахунку показника ΣПеревищ;
- аналізувати причини його обрахунку за місцем обліку платника, а в разі встановлення технічних помилок – звертатись до ДФС із запитом щодо виправлення помилок за формою згідно з додатком 1 до листа;
- організувати проведення роз'яснювальної роботи з платниками в частині алгоритму обрахунку показника ΣПеревищ в СЕА з урахуванням змін, внесених до програмного забезпечення (додаток 2 до листа);
- забезпечити контроль за якістю проведення камеральних перевірок звітності з ПДВ.
Про причини виникнення ΣПеревищ ми розповідали тут, тут та тут.
Для реєстрації РК до ПН щодо зменшення вартості є 15 днів з дня його отримання покупцем
Податківці з Рівненської області нагадали нові правила реєстрації в ЄРПН таких РК. Зокрема, з 1 січня 2018 року РК до ПН, яка складена на отримувача – платника ПДВ, щодо зменшення суми компенсації вартості, реєструються в ЄРПН протягом 15 календарних днів з дня отримання такого РК покупцем.
Нагадаємо, що зменшити ПЗ з ПДВ на підставі РК можна тільки у періоді його реєстрації. Тож відтепер період коригування ПЗ з ПДВ для постачальника залежить від швидкості відправлення покупцям складених РК.
Змінено перелік кодів з УКТ ЗЕД для моніторингу податкових накладних
Відповідні зміни внесено Наказом ДФСУ від 31.01.2018 р. №57 до наказу ДФСУ від 30.06.2017 р. №461. Про це поінформували податківці з Дніпропетровської області.
Які саме коди УКТ ЗЕД було додано, поки що не відомо; текст Наказу №57 ще не оприлюднений на офіційному сайті ДФС.
Коли не зазначати відомості про головного бухгалтера у формі №1-ПДВ?
Про це розповіли податківці у підкатегорії 101.02 ресурсу «ЗІР». У полі «Головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку» слід зазначати інформацію лише за наявності відповідної особи. Нею може бути головний бухгалтер, бухгалтер, керівник чи власник підприємства.
Якщо ведення бухгалтерського обліку на договірних засадах здійснює інша юридична або фізична особа, це поле прокреслюється.
Відтепер особи з правом підпису ПН/РК можуть працювати в Електронному кабінеті ДФС
Таку інформацію було опубліковано 5 лютого на сайті Електронного кабінету ДФС. Уповноважена особа під час входу до особистого кабінету з використанням ЕЦП отримує доступ до таких сервісів Електронного кабiнету:
- реєстрація ПН та РК в ЄРПН;
- інформація з ЄРПН;
- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в СЕА ПДВ.
Звертаємо увагу: така можливість надана тільки для уповноважених осіб, щодо яких була подана форма J1391103 «Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису». Без неї працювати в особистому кабінеті відповідна особа не зможе.
Запроваджено порядок розстрочення зі сплати ПДВ при імпорті обладнання
На черговому засіданні, 7 лютого, Уряд розглянув відповідний проект постанови та прийняв рішення щодо його затвердження.
Поки що текст постанови ще не оприлюднений. Тому невідомо, з якої дати почнуть діяти нові правила сплати ПДВ. Але саме п. 65 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ визначено вичерпний перелік обладнання за кодами УКТ ЗЕД, сплата ПДВ за якими підпадає під розстрочення. Докладно про розстрочення сплати ПДВ ми писали у своїй аналітиці.
З позицією Мінфіну щодо прийнятого порядку розстрочення можна ознайомитися за посиланням.
Чи можна визнавати податковий кредит за ПН без позначки імпортованого товару?
Податківці в індивідуальній консультації від 30.01.2018 р. №345/6/99-99-15-03-02-15/ІПК зауважили, що серед затверджених обов'язкових реквізитів для ПН відсутній такий реквізит, як позначка імпортованого товару.
Тож заповнення чи незаповнення графи 3.2 розділу Б ПН не впливає на право відображення податкового кредиту з ПДВ у покупця. Щоправда, лише за умови правильного заповнення обов’язкових реквізитів податкової накладної, її реєстрації в ЄРПН та дотримання інших вимог ПКУ щодо формування податкового кредиту.
Нагадуємо: у графі 3.1 ПН у разі постачання імпортованих товарів слід зазначати повний код УКТ ЗЕД (10 знаків). Тож, якщо ця графа буде правильно заповнена, то право на податковий кредит у покупця буде. Про це детально – у нашій новині.
Наостанок – два роз’яснення від ДФС
Щодо заповнення графи 6 ПН у випадку отримання авансу читайте тут («У разі складання на повне постачання послуги чи на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як аванс у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається «1».
У випадку складання податкової накладної на суму попередньої оплати частини вартості товару/послуги в графі 6 зазначається відповідна частка оплаченого товару/послуги у вигляді десяткового дробу»).
А думку ДФС про порядок нарахування ПДВ щодо операцій з надання безоплатної благодійної допомоги у вигляді лікарських засобів та медичних виробів для передачі їх у зону АТО дивіться тут («При безоплатному постачанні товарів/послуг у межах господарської діяльності податкові зобов’язання нараховуються відповідно до пункту 185.1 ПКУ та база оподаткування ПДВ визначається згідно з пунктом 188.1 ПКУ. При цьому податкові зобов’язання відповідно до пункту 198.5 ПКУ не нараховуються»).
З нашим коментарем (для передплатників) до цієї індивідуальної податкової консультації можна ознайомитися за цим посиланням.
***
Вже 6 березня – семінар та онлайн-трансляція з Сергієм Дробоття та Олександром Смирновим «Все про ПДВ та його оптимізація»!
Теми:
- готуємося до відміни мораторію блокування ПН/РК;
- складання та реєстрація податкових накладних в ЄРПН;
- зміни щодо процедури призупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
- нюанси формування податкового кредиту. Коригування ПДВ: законні та «напівзаконні» підстави;
- помилки в складанні і реєстрації ПН в ЄРПН. Порядок виправлення помилок в обов’язкових реквізитах;
- податкова звітность з ПДВ;
- ...та, звісно, оптимізація ПДВ.
Наразі це все.
Більше новин, присвячених виключно ПДВ, ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»