Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини порталу

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 30 серпня – 4 вересня

Оформляємо документи підприємств по-новому (за ДСТУ 4163:2020); зміни у Порядку розрахунку середньої зарплати №100 (уже з 4 вересня); штрафи за невиплату зарплати аж до 20400 грн та відміна її індексації (плани Мінекономіки на 2022 рік); нюанси індексації зарплати у вересні та ще зо два десятки новацій та подій, які чекають нас цього місяця

З 1 вересня оформлюємо документи підприємства по-новому: ДСТУ 4163:2020
Згідно з наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 р. №144 з 1 вересня 2021 року:

  • набрав чинності ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів»;
  • втратив чинність попередній ДСТУ 4163-2003, який мав ту ж саму назву.

Отже, з 01.09.2021 р. організаційно-розпорядчі та інші документи (накази, штатний розклад, довідки, службові листи тощо) слід оформлювати по-новому.

Але хіба це стосується лише підприємств? Які реквізити тепер є обов’язковими, без яких документ не матиме юридичної сили?

Аналіз нового стандарту ДСТУ 4163:2020 читайте у статті від редакції.

 

Увага! Зміни до Порядку розрахунку середньої зарплати №100 від Уряду
1 вересня Кабмін ухвалив Постанову №917 «Деякі питання обчислення середньої заробітної плати». Нею викладено у новій редакції абз. 2 та 3 п. 3 Порядку №100. Згідно зі змінами:

  • суми нарахованої заробітної плати, крім премій (в тому числі за місяць) та інших заохочувальних виплат за підсумками роботи за певний період, враховуються у тому місяці, за який вони нараховані, та у розмірах, в яких вони нараховані, без виключення сум відрахування на податки, стягнення аліментів тощо, за винятком відрахувань із заробітної плати осіб, засуджених за вироком суду до виправних робіт;
  • премії (в тому числі за місяць) та інші заохочувальні виплати за підсумками роботи за певний період під час обчислення середньої зарплати враховуються у заробіток періоду, який відповідає кількості місяців, за які вони нараховані, починаючи з місяця, в якому вони нараховані. Для цього до заробітку відповідних місяців розрахункового періоду додається частина, яка визначається діленням суми премії або іншої заохочувальної виплати за підсумками роботи за певний період на кількість відпрацьованих робочих днів періоду, за який вони нараховані, та множенням на кількість відпрацьованих робочих днів відповідного місяця, що припадає на розрахунковий період.

Також вносяться зміни до переліку виплат, які не враховуються до середньої зарплати. Зокрема, до них будуть належати виплати, пов'язані зі святковими виплатами, та ще винагорода за сумлінну працю та зразкове виконання службових обов’язків. Про це ми писали тут.

Постанова набрала чинності у суботу, 4 вересня 2021 року (у зв’язку з її опублікуванням в «Урядовому кур’єрі» №170).

 

Як індексуємо зарплату у вересні?
Індекс споживчих цін, на підставі якого здійснюється розрахунок для проведення індексації, за липень 2021 р. становив 100,1%. Він не вплинув на коефіцієнти індексації, тому всі роботодавці будуть нараховувати індексацію за коефіцієнтами на рівні липня 2021 року. Як саме треба було індексувати зарплату у липні, ми розповідали тут, а про індексацію у вересні (і з прикладами) читайте у щомісячному роз'ясненні від редакції.

 

Що ще нас чекає у вересні?
Крім змін, про які ми вже написали вище, протягом найближчих 4 тижнів нас чекає ще чимало новацій та подій. Зокрема:

  • початок навчання (та його особливості цього року під час карантину);
  • старт нульового декларування доходів;
  • набрання чинності звітом про рух товарів у вільній митній зоні;
  • початок роботи Бюро економічної безпеки;
  • граничний термін подання Звіту про контрольовані операції та Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2020 рік тощо.

Про всі 20 змін та подій, які відбудуться цього місяця, читайте в огляді від редакції. А щоб не пропустити нічого важливого за минулий місяць, ознайомтеся з добіркою найцікавіших матеріалів серпня – ось тут.

 

Плани на 2022: жорсткі штрафи за невиплату зарплати (аж до 20400 грн!) та відміна її індексації
Мінекономіки оприлюднило проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників на своєчасну та в повному обсязі виплату заробітної плати». Зокрема, ним пропонується запровадити:

  • нові правила притягнення до кримінальної відповідальності керівника та ФОПа за безпідставну невиплату зарплати або її частини більш як за один місяць,
  • виплату пені за невиплату зарплати,
  • нові правила виплати відпускних та оплати праці за дні відрядження.

Увага! Законопроєктом також передбачено відміну проведення індексації зарплати. Про це читайте в окремій новині.
Крім цього, на сайті Мінекономіки опубліковано ще один законопроєкт, який є дотичним до попереднього та стосується посилення вимог працівників щодо виплати заборгованості із заробітної плати у випадку неплатоспроможності роботодавця. За ним розмір компенсації не може перевищувати розміру трьох середньомісячних заробітних плат працівника.

У разі прийняття ці закони наберуть чинності з 1 січня 2022 року.

 

Три свіжі роз’яснення від ДПС (та наші коментарі до них)

  1. Що і як може купувати ФОП на Amazon, AliExpress та eBay? Практика придбання товарів через інтернет вже давно ввійшла в життя пересічних громадян. При цьому особливо привабливим є те, що товари можна придбавати не тільки на українських інтернет-майданчиках, а й на іноземних. Але чи можуть так робити ФОП? Коментуємо відповідь ДПСУ на 6 питань на цю тему ось тут.
  2. У графі 7 ПН більше двох знаків після коми – чи є податковий кредит? Податківці наголошують, що зареєстрована в ЄРПН ПН, в якій вказано ціну постачання одиниці товару/послуги, яка містить після коми більше ніж два знаки, є підставою для формування податкового кредиту за умови відповідності іншим вимогам ПКУ.
  3. Подали єдину звітність за неуповноважений підрозділ замість головного підприємства – як виправити? ДПС у ІПК №2993/ІПК/99-00-04-03-03-05 зазначила, що у разі незаповнення рядка 033 при поданні єдиної звітності за відокремлений підрозділ, така звітність вважається поданою платником податку як за головне підприємство. Щоби виправити цю помилку, слід подати Розрахунок з типом «Уточнюючий». Більше читайте у нашому коментарі.

 

Повний перехід на електронні лікарняні відтерміновано до 1 жовтня!
Нагадаємо, що з 4 червня по 31 серпня діяв перехідний період, коли листки непрацездатності створювалися як в електронній формі (тими лікарями, які мали відповідні технічні можливості), так і в паперовій формі (якщо можливості скласти е-лікарняний у лікаря не було). Повноцінний запуск Електронного реєстру листків непрацездатності очікувався 1 вересня 2021 року (про це ми писали в нашій аналітиці).

Проте, як ми і зазначали, це лише орієнтовна дата. І ось наказом МОЗ від 28.08.2021 р. №1836 таки відтерміновано до 1 жовтня 2021 року обов'язковий перехід усіх закладів охорони здоров'я на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я. Про це читайте тут.

 

Ще три новини про е-лікарняні

  1. Як з'ясувати – е-лікарняний первинний чи продовження? ПФУ оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі е-послуг. Відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних. Зокрема, було додано інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності.
  2. Дистанційно відкрити лікарняні під час карантину більше неможливо. МОЗ внесло зміни до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, та Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Докладніше – у новині.
  3. ПФУ роз’яснив проблемні питання щодо е-лікарняних. Зокрема, якщо є помилка в єдиній звітності щодо даних працівника та трудових відносин, несвоєчасно подано цю інформацію або інформація відсутня, то е-листок про непрацездатність не видається.

 

Оновлення інформації про бенефіціарів та зміна даних в ЄДР: чи можна разом?
Час до закінчення строку для подання документів про оновлення даних щодо кінцевих бенефіціарів стрімко спливає. Сподіваємось, що строки подання такої інформації (безоплатно і без штрафів) подовжать. Але наразі законотворці ще не розглянули відповідний законопроєкт №5807, про який ми повідомляли тут. Тож розраховувати на це зараз не варто.

А ще на сьогодні виникає багато питань у юросіб:

  • який статус має це оновлення інформації про КБВ?
  • чи заважає воно реєстрації змін складу засновників ЮО, відкриттю структурних підрозділів або реєстрації ліквідації, якщо юрособа перебуває на стадії припинення?
  • як часто цю інформацію треба буде оновлювати?
  • як бути, якщо з’ясується, що засновники змінили місце реєстрації (адресу проживання) чи замінили паспорт-книжечку на ID-картку?
  • що можна зробити одночасно, а що не вийде під час оновлення даних про КБВ?

Про це читайте у статті від нашого юриста.

 

Інші новини

  1. З 31 серпня Держфінмоніторинг має аналізувати фіноперації за новим порядком. Тепер він приділятиме більше уваги додатковим даним для опрацювання інформації про фіноперації (будуть вивчатися дані про розбіжності між відомостями про кінцевих бенефіціарів за ЄДР та інформацією про кінцевих бенефіціарів від суб'єкта фінмоніторингу) та проводити операційний та стратегічний аналіз.
  2. Вимоги до часу роботи і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів змінилися. Мінінфраструктури затвердило зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів. Суттєвих змін не відбулося, лише підкориговано деякі моменти. Зокрема, нормальна тривалість робочого дня (зміни) без урахування часу перерви не може перевищувати 10 годин.
  3. ДПС і Держпраці виявили вже 8,5 тисяч неформальних працівників. Мінекономіки розповіло, що за два місяці кампанії з легалізації праці було розпочато 2463 інспекційних відвідування та виявлено 8505 працівників, допущених до роботи без укладення трудових договорів. Найчастіше незадекларовані працівники знаходились у сферах харчування, сільського господарства та торгівлі.

Проблемні питання 2021. Реєструйтеся!
Запрошуємо Вас на серію безкоштовних вебінарів «Проблемні питання 2021: ел. книжки, лікарняні, ПДВ, бенефіціари і відпускні «по новому», яку проведе Ірина Тимошенко (Експерт онлайн-школи бухгалтерії AVS). Реєструйтесь!

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>

На безкоштовних вебінарах Ви дізнаєтесь:

  • 13 вересня. Як не помилитися з датою складання РК в різних ситуаціях, на яку дату складати РК при поверненні оплачених товарів з поверненням оплати покупцеві та без повернення, а також розглянемо, відображення РК постачальником і покупцем у декларації з ПДВ.
  • 14 вересня. Розберемо, що необхідно знати бухгалтеру про введення електронного лікарняного листа, як його перевірити та оплатити, як відобразити лікарняні в об'єднаній звітності, хто повинен передавати сканкопії трудових книжок до Пенсійного фонду, а також розберемо, як приймати, переводити та звільняти працівників після 10 червня 2021.
  • 15 вересня. Кому необхідно подавати відомості про бенефіціарів, в які терміни та чому не варто поспішати з подачею інформації, а також розглянемо, як після чергових змін у порядку 100 враховувати премії, в т.ч. нараховані за місяць, які виплати не включати в розрахунок середньої зарплати.

Після реєстрації Ви отримаєте подарунок та 4 корисні відеоуроки.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини порталу
Теги:
Головне за тиждень

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 2

Новини по темі